wat denken die mensen wel niet.....update!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 20:43

Een vrouw bij mij uit de buurt heeft een jaarling die afgelopen juni in het draad had gezeten. Ze wist niet meer wat ze er mee aanmoest, en wilde haar eigenlijk kwijt, omdat ze de kosten niet meer kon betalen(ze heeft namelijk nog een paard). Toen zij ik dat ik haar misschien wel wilde, maar dat eerst de veearts wel ff moest kijken of hij er wat inzag, of hij dacht dat het beter kon worden. Die vrouw was helemaal enthousiast erover. Dus wij vandaag kijken. Die mensen hadden beloofd dat ze haar op stal zouden zetten, omdat het al donker zou zijn als wij kwamen. Maar dat hadden ze dus niet gedaan, en nu blijkt dat ze haar helemaal niet meer kwijt willen Boos! Oftewel: ik heb helemaal voor niets de veearts meegenomen, die er eigenlijk helemaal geen tijd voor had, en ikzelf voel me zwaar stinkmodder, had me er stiekum toch wel een beetje op verheugd...Ik heb haar gebeld , en ze belt me morgen terug of ze haar wel of nie kwijt willen. Maar dan is er nog een probleem, de veearts heeft geen zin en tijd om nog een keer mee te gaan, en dan zeer waarschijnlijk weer direct weg te kunnen gaan. En als hij al tijd heeft, wordt het pas over een week of 2, en dan is het nog maar de vraag of er niet wat tussenkomt.....

Ik heb het beessie al wel gezien, en ze is gewoon zo leuk, echt, het klikte direct. Ik zit nu te denken om haar, als ze toch besluiten om haar alsnog weg te doen, gewoon het risico maar te nemen, en dan maar zonder goedkeuring van de DA, die kijkt er later dan maar wat hij eraan kan doen. Maar het risico is dan wel veel groter natuurlijk. Owjee, ik weet het echt niet meer, voel me knap belazerd, en heel banketstaaflig tegenover de DA Verdrietig

_________________
Nonnie is aangenomen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nonnie op 2001-10-13 14:10 ]</font>


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 20:45

Idd best l*llig. Voor zowel jou als de vee-arts. Echt een rotstreek van die mensen!! Boos!

_________________
Ik wil een leuk onderschrift!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-10-12 20:45 ]</font>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:10

Hmmm Boos! dat is banketstaaflig van die lui! Ik weet alleen niet of het in eerste instantie zo verstandig is om haar hoe dan ook te nemen. Is er geen mogelijkheid dat je een andere dierenarts inschakeld om te kijken? Vind het echt rot voor je, je verheugde je er zo op!! Scheve mond\

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 21:16

ja, een andere veearts kan wel eventueel, maar die zijn vaak niet zo goed als deze klinkt stom, maar het is echt zo...hij (harry v.d Tuin) ontwikkeld zelf medicijnen, en is gewoon erg goed bezig...Maar misschien weten jullie nog een andere goeie hier in de buurt?? Almelo dus?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:10

Probeer anders eens bij de dierenartsenpraktijk van Hellendoorn. De Jager is een erg goede DA. Die komt altijd voor onze paarden. Weet alleen niet of hij helemaal naar Almelo komt hiervoor Verward

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:12

het is in aadorp, dat scheelt alweer. Misschien, mochten ze toch beslissen dat het doorgaat, dat ze dan daar naar toe kan, voor een soort second opinion. Mar ja, ik hoor het dus morgen.... Lips are sealed

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:15

ik heb mn pony ook gekocht zonder "goedkeuring" van de DA. het is idd niet zo heel slim, maar het was dus net zoals bij jouw, liefde op het eerste gezicht. ik kreeg er wel de keuringspapieren bij die 2 jaar daarvoor gemaakt waren, maar toch. ik heb er nooit spijt van gehad en ben nog altijd super blij met hem.....

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 09:10

ik heb mijnes ook niet gekeurd.
en idd banketstaaflig zeg! maar wat moet je eigenlijk met 2 jaarlingen? (india en die andere)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 10:13

Wat banketstaaflig van die mensen zeg. Boos! Ook tegenover de DA! Ik hoop voor je dat het toch doorgaat, maar het is natuurlijk toch slimmer haar te laten "goedkeuren" door de DA. Je kunt toch beter proberen een andere te vinden, denk ik... Scheve mond\

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:33

Ik denk dat je best wel tegen die mensen kan zeggen dat je haar neemt als ze haar nog kwijt willen, maar dat je haar alsnog door de dierenarts laat keuren, op een moment dat het die uitkomt, en dat daarna de koop pas definitief wordt. Je neemt haar dus lekker mee, en wacht rustig af tot de dierenarts haar kan keuren. Ik vind dat deze mensen door dit *niet zo nette* gedrag toch wel iets aan jou verplicht zijn!
Anders zou ik haar toch laten staan, hoe groot de 'klik' ook was, er zijn meer hele leuke paarden hoor. Een beetje vertrouwen in de verkoper kan ook geen kwaad.

Navragen is beter dan afvragen.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:56

eh, wat is een DA??

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 12:57

Da=dierenarst. Ze heeft mij net heel erg laf een mailtje gestuurd, zal hem hier wel eventjes neerzetten:
hoi manon.

sorry dat ik misty gisteren niet op stal had, maar ik kon hem echt niet uit de wei halen want dan gaat die andere pony er ook uit,
en wat je vraag betreft, ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik wil het eerst nog even zelf aankijken, ze loopt namelijkal een heel stuk beter dus ik denk dat de medicijnen aanslaan. en ik heb er zooo veeeel tijd en geld in gestoken, dus dan maakt het ook niet uit als ze nog een paar maand langer staat, en als het wel goedkomt dan heb ik geluk gehad, ik zou het niet leuk vinden als ik haar nu aan jou doe en met een paar maand is ze weer in orde dan baal ik ervan dat ik haar heb weggedaan en het niet nog even heb aangekeken, dus sorry voor jou maar ik kijk het eerst nog even aan. ik hoop niet dat je boos bent, maar ik had direct al gezegt dat ik niet wist wat ik ermee moest. nogmaals sorry.
als ik van gedachten verander dan hoor je het wel.
groetjes angela


Toen heb ik dit teruggestuurd:
hoi,

ik denk dat je dat alleen wel beter iets eerder had kunnen zeggen! Dan had ik er geen tijd en moeite ingestoken, en wist ik tenminste waar ik aan toe was. Ik ga wel doorzoeken naar een ander paardje, dus als je haar over een paar maand alsnog weg wilt doen ben je bij mij waarschijnlijk aan het verkeerde adres. Ik had het heel goed bedoeld, maar ja, wie weet waar ze dan terecht komt, als je het niet meer kan betalen. Want daar ging het uiteindelijk ook om.


Denk dat het wel duidelijk is dat het niet doorgaat, maar ga wel zoeken naar een andere. Liefst dus eentje die het slecht heeft gehad, en ik op kan knappen. Misschien via de dierenbescherming? Weet iemand hoe dat gaat?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:13

Je kunt het dier kopen, maar geef er niet meer voor dan de slachtprijs.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:18

je kan ook bij de slager gaan kijken..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 20:31

wat is de slachtprijs dan tegenwoordig??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:36

Raad eens??? Ik heb mijn draver ook niet laten keuren door de dierenarts, dat is een risico dat ik neem, maar ze heeft goede benen en een goede rug.
Ze liep dan ook al 3 jaar onder het zadel en de verkoopster, daar heb ik veel vertrouwen in.
Voolgens mij neemt ze haar zelfs weer terug als er toch iets mis is, dusss.... Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 17:30

sorry westernfreak, maar aan "volgens mij neemt ze ze wel terug" zou ik me niet te veel waarde hechten. ik weet natuurlijk niet hoe lang ji dat paard al hebt, maar je kunt hem alleen binnen een bepaalde periode terug brengen. je zou dit dus beter van te voren kunnen bespreken met de verkoper. ik vind dat je een rijpony het beste wel kunt laten keurne. ze kunnen niet alles zien, maar je hebt iets meer zekerheid dan wanneer je het niet doet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 145 bezoekers