Kan dit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Kan dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:21

M'n paard heeft sinds vrijdag een soort wond op z'n lip (niet in z'n mondhoek). Eerst leek het wel een gebarsten korst met daaronder een schaafwond (net opgedroogde modder), daarna was de korst bijna weg en bleef er een schaafwond over, en nu is het weer een korst met scheurtjes en rode huid daaronder. Ik ben nu al druk aan het smeren met wondzalf en vaseline maar het helpt niet echt. Het lijkt wel mok, maar dat komt toch niet op een lip voor??


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:49

Volgens mij komt dat niet voor op een lip hoor want dat heb ik nog nooit gehoort!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:59

is het niet gewoon een wondje. misschien heeft je paard zich gestoten ofzo? maar mok op zn lip? denk het niet !

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 07:31

Mok op de lip lijkt me wel vreemd,daar heb ik nog nooit van gehoord!
Ik denk je er goed aan doet om het goed vettig te houden en natuurlijk goed schoonhouden,als het te lang een nare wond blijft zou ik wel even de dierenarts er naar laten kijken !
Groetjes van Lundi

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:59

Is het geen wrat? Zou ff een DA bellen ivm besmetting over het hele gezicht en andere paarden...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:06

Klinkt inderdaad een beetje als een wrat.
Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn.
Pas wel op voor besmetting van anderen hoor!


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:59

ik ken dit wel. een merrie die ik ken heeft het nu ook weer. elk jaar in het najaar krijgt ze het, tegelijk met een beetje mok aan haar benen. als wij het insmeren met mokzalf is het zo weg.
haar neus en lippen zitten ook nu weer onder de korstjes. een raar verhaal, maar er is bij haar makkelijk wat aan te doen
succes

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:03

Zou als het zo`n gemeen rotwondje blijft de DA laten kijken, voor het zelfde geld is het gevaarlijk.
Maar, mok op de lip, nee...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:51

misschien is het net zo iets als een koortslip?

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:42

Kan hij niet gebeten zijn door een ander paard?
Ik zou het insmeren met zinkzalf.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:24

zo iets heeft mn pony ook 3 keer gehad! maar volgens mij was het gewoon dwaasheid van hem omdat ie zich ergens aan open heeft gehaald! maar ja hij heeft nu 3 stukje uit zn lip Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:44

daaaaaaar heb ik nog nooit van gehoort mok op de lip??? Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

<3

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:54

Toevallig had mijn paard dat laatst ook. Zo'n rond open plekje, soort zweertje. Ik zag het ook bij een paar andere paarden. Vitaminegebrek? Distels gegeten? Zou het echt niet weten. Volgens mij kan het niet veel kwaad, zal alleen wel pijnlijk zijn.

There is no reality, only perception.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 18:02

Wondje is nu bijna weg. De korst is er gisteren voor 1/2 afgevallen. Ik mag er nu ook weer aankomen van het paard. Ik heb de veearts gebeld, die zei dat ik er betadine-jodium op moest smeren, tot nu toe lijkt het te werken. Ik wacht nu nog tot het wondje helemaal goed genezen is en daarna ga ik weer proberen een hoofdstel in te doen.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:12

Dit soort wondjes worden veroorzaakt door een herpes virus. Het zijn vaak een soort van blaasjes die later kapot gaan en dan een wondje worden.

Buena's tandarts adviseerde Swede kruiden, waar je dan thee van moet trekken. Deze thee bevoorderd de weerstand zodat de virus geen vat heeft op het paard. De uitvinder van de thee is er 108 jaat mee geworden, is overleden omdat hij van zijn paard af viel!!!!

Maar goed, je kan deze kruiden bij de Tuin van..... kopen.

ADVIES; DRINK DE THEE ZELF NIET!!!!!!!! HET IS NIET BINNEN TE HOUDEN ZO SMERIG!!!!!!! idd, als ik een virus zou zijn en ik zo lading thee over me heen zou krijgen,.........dan zou ik het ook begeven!!!!!!JECH!!!!!!!

Valeska

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 19:51

Wondje is nu zo goed als genezen, heb vandaag weer voorzichtig een hoofdstel ingedaan en daarmee gelongeerd. Ging erg goed! Ik had al eerder iets over een herpes virus gehoord en dat de wondjes na ongeveer 2 weken weg zijn. Dat klopt, vandaag precies 2 weken geleden ontdekte ik het eerste wondje. Het lijken idd wel blaasjes die wondjes geworden zijn dus mijn paard had gewoon een koortslip! Nu wil ik alleen nog graag weten hoevaak per jaar het terug kan komen, zodat ik daar rekening mee kan houden.


Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:02

Het komt zodra je paard een dipje heeft in zijn weerstand. Dus met name na bijvoorbeeld, hengstigheid, rui periode, tanden wisselen, ziekte, dracht, stress etc.
Met die Swede kruiden kan je de weerstand van je paard op peil houden. Hoe het werk, ik weet het niet, maar baat het niet dan schaadt het niet! Toch?!

Valeska

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

Chell
Berichten: 278
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:45

loopt je paard toevallig in de wei?? het kan nl. ook zijn dat hij sint jans kruid gegeten heeft (wat gitig is ) daar krijgen paarden vaak korstjes van op en rond de mond en neus. mijn paard heeft het ook. wat goed helpt is een voedings suplement door zijn eten doen om weerstand op te bouwen (altijd goed voor de winter) en er tea tree olie en / of calendulan op te smeren!1

veel suc6 ermee!!
groetjes
Chell


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabbientje en 24 bezoekers