FRIEZEN (Stamboom)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

FRIEZEN (Stamboom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 19:04

We zouden ons graag een Fries aanschaffen maar zouden
graag eens weten wat een redelijke vraagprijs is
omdat we al uiteenlopende prijzen hebben gehoord.

Het zou een echte Hollandse fries uit Friesland zijn met een stamboom van bijna 3 jaar die aangeleerd
wordt om aan de koets te lopen en onder de
man zal bereden worden zodat ze voor beide een
goeie basis hebben.

Graag had ik eens prijzen geweten om zo te weten
dat ze ons niet liggen hebben met woekerprijzen.

Thanx for all the reply !! Lachen:-) Haha!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:38

Je moet MissStynk even PBen want zij weet nogal veel in de bloedlijnen van het Friezen Stamboom....

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:59

Kijk ook us op www.pieterwijbenga.nl
OK dan!
Super betrouwbare vent en kan je alles vertellen en heeft hele mooie paarden!!!
Komt de mijne ook vandaan!!! Vingers aflikken
Wil je meer weten pb anders maar
Gr.Danie

Jenny10
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:19

Ligt er helemaal aan of het een merrie of ruin betreft, wat voor premie hij of zij heeft gehaald, of het paard een vol papier heeft... En dan nog, een paard koop je niet van papier, het moet wel kunnen bewegen.

Ik denk dat de prijzen beginnen bij zo'n 5000 euro voor een correcte ruin met een aardig papier.

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:50

Het is inderdaad erg verwarrend allemaal! Ik ben ook op zoek naar een Friesch en soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook een advertentie staan op marktplaats en krijg daar mega veel reatie op. De prijzen voor een 3 jarige liggen zo tussen de EUR 2.500/5.500. Het verschil zit hem inderdaad in de stamboom en wat voor'n handelaar het is. Ik ben inmiddels helemaal thuis in het Frieschen stamboekwezen. Tip , je kan tegen een kleine vergoeding bij het Frieschen Stamboek in Drachten (0512-523888) de regels van het stamboek opvragen incl. een lijst met fokkers. Ik heb daar heel veel van geleerd, alles waar Frieschen op gekeurd worden staat erin en een uitleg over stambomen. Verder raad ik je aan om een boek te kopen waar de stambomen in staan. Is erg intressant en er is een site in Amerika waar je veel van het stamboom-gebeuren vandaan kan halen: www.fhana.com. Succes! OK dan!