Wat moet ik nou toch...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Wat moet ik nou toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 20:21

Hi,
Ik moet effe iets van me af schrijven ....en hopelijk ontvang ik wat tips ofzo.
Het volgende speelt zich af:

Ik heb dus sinds een week (ja ja een hele week) een bij-rijpaardje.
Een 8 jarige Andalusier hengst.

Afgelopen maandag was ik naar hem toe gegaan, maar zijn ex-verzorgster was er ook.
Op zich niet erg zou je denken, maar zij behandelde me echt als een klein kind joh. Ik dee niets goed en ze verbeterde me op allerlei dingen.
In 1e instantie maakte ik me er niet druk om... ik dacht ach het zal vast allemaal goed bedoeld advies zijn.
MAAR ik ging me er echt aan ergeren.

Ik kan Fauno voorlopig niet rijden... hij staat al een half jaar stil. wordt heeeel af en toe op gezeten. Ik ben nu begonnen met longeren enzo omdat hij ontzettend stijf is enzo. Hij is dus ziek geweest en stond daarom ook lang stil.

En wat blijkt nu.... ze wil nog elke week langs komen.
Ik moet er dus echt niet aan denken want ze bemoeit zich overal mee. Ik krijg er echt de kriebels van.
Ze is zwanger dus kan straks niet meer rijden. maar ze wil na haar bevalling wel weer rijden.
En dan.. kan ik dan weer weg????

Ze praatte ook ontzettend slecht over de eigenaar.
Nou dat vond ik echt super laag.

Nu heb ik gisteren heel de dag (en vandaag al) zitten piekeren over de hele situatie.

Op 1 punt had ze wel gelijk betreft de eigenaar enzo;
Hij behandeld zijn paarden net als koeien. Hij heeft vroeger koeien gehad.
Paarden staan op stal (sinds gisteren) en ze hebben geen stro in de stal.
Fauno mag geen deken om. Waarom weet ik nog niet....

Ik begin NU al te twijfelen wat ik moet doen. Moet ik hier nog wel blijven..moet ik met de eigenaar om de tafel gaan zitten of moet ik niet zueren?

Oh oh oh ...ik word gek.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het echt kwijt!

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:31

een paardje van iemand anders verzorgen/rijden moet toch vooral leuk zijn. Als ik het zo lees ben je meer aan het piekeren dan dat je lol beleeft van dat paard. Ik zou wel duidelijk willen weten waar ik aan toe was, dus of als die vrouw weer terug komt jij weer weg kan gaan etc.
En waarom het paard geen stro deken etc heeft zou ik ook wel willen weten, misschien heeft die man niet meer verstand? Kun je hem in ieder geval uitleggen waarom het wel belangrijk is!

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:39

Zoiets heb ik dus ook met mijn verzorgpaard gehad. De ex-verzorgster en de eigenaar kregen ruzie en toen ben ik het paard gaan verzorgen.

Mijn paard heeft nogal een hoge schoft en niet ieder zadel past daardoor. De vorige verzorgster had een 2e hands zadel gekocht voor 400 gulden, 5 jaar geleden. Ik wilde het paard gaan verzorgen maar had dus geen zadel, en dat mens wilde dat zadel voor 600 EURO verkopen! Gewoon om mij te pesten. Ze kon het niet hebben dat ik het paard ging verzorgen! (het is een tuigpaard en de eigenaar (weet niks van paarden, heeft het paard voor de show) wil er alleen een paar x per jaar mee weg met de wagen, de rest van het jaar mag ik ermee doen wat ik wil en het kost me niets! Lachen ) .

Het paard had al jaren weinig hoeven te doen, hooguit 1x per 2 weken een halfuurtje rijden. Had dus ook een conditie van niks, toen ben ik hem gaan longeren (5 weken) totdat de eigenaar een goed zadel had gevonden.

Nu kom ik die ex-verzorgster nog regelmatig tegen, het paard loopt nu na 1,5 jaar M dressuur en ze kan het gewoon niet hebben dat het zo goed gaat, dus krijg ik regelmatig een banketstaaf opmerking zoals dat ie slecht gepoetst is. Ook vraagt ze aan iedereen die me kent wat ik allemaal met het paard doe, of ik 'm niet tevaak was en z'n manen niet te vaak uitborstel. Echt zielig want ze heeft niks meer met 'mijn' paard te maken!

Zo zie je dat er meer vervelende ex-verzorgsters op de wereld zijn en ik raad je dan ook aan om met de eigenaar te gaan praten. Ik zou dan ook zeker vermelden dat je vervelende verhalen over de eigenaar hebt gehoord van die ex-verzorgster, en dat je het paard graag langere tijd wilt gaan verzorgen dus niet dat je na haar zwangerschap weg moet.

Succes!!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:43

ik neem aan dat zij gestopt is met hem omdat ze zwanger is. Vraag gewoon aan de eigenaar hoe het zit, of je maar voor tijdelijk bent of niet, omdat je van haar hebt gehoord dat ze weer terug wil komen na haar bevalling. Nu weet jij ook niet waar je aan toe bent!

Ze heeft het wel lekker voor elkaar zo, tegen de tijd dat ze dat kind heeft gekregen heb JIJ dat paard weer rijklaar gemaakt voor haar en kan zij er op gaan rijden.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:57

Joh dat dat paard geen deken heeft is wel het LAATSTE waar ik me zorgen over zou maken , het is geen suikerklontje hoor Lachen .

Geen stro is wel jammer , maarja het is ZIJN paard dus als hij het op deze manier wil houden is dat zijnbeslissing. Moet kunnen.

Ik zou wel graag duidelijkheid willen over mijn plaats in het geheel ,
als ik jou was Lachen .

Ben / wordt jij zijn vaste verzorgster , of ben je alleen maar invaller voor de zwangere vrouw ?

Als je niet lekker zelf je eigen gang kunt gaan , en geen toekomst hebt samen met dat paard , dan zou ik er nog eens heel goed over nadenekn of ik dat wel wil....

Je zou eventueel nog kunnen proberen om af te spreken of je een bepaald aantal dagen ZELF met dat paard bezig kunt gaan ,
en in ieder geval even vragen hoe het nu zit met de vorige verzorgster

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:13

Hallo Nanka,

Ik ken zowel de eigenaar als ook zijn paarden.
De paarden hebben geen stro in de stal omdat er speciale rubberen vloeren in de boxen zijn aangebracht die zeer goed warmte isolerend zijn en die ook prima alle urine doorlaten, ofwel: het is ook niet nodig om daar nog sto of ander strooisel in te doen!
De eigenaar ziet zijn paarden zeker niet als koeien, maar gewoon als paard! en niet zoals sommige onder ons als "uit de kluiten gewassen knuffelbeestjes".
Fauno krijgt geen deken om omdat het simpelweg niet nodig is, hij heeft ruim voldoende wintervacht, als hij gewerkt heeft gewoon voldoende laten uitstappen en zorgen dat hij weer voldoende afgekoelt en opgedroogt op stal komt.
Wat betreft de vorige bijrijdster: ga eens met de eigenaar aan tafel zitten om het met elkaar te bespreken, het is echt wel een redelijke man en ik verwacht niet dat jij word gezien als "tijdelijke oplossing" totdat zij weer kan rijden.
Verder wens ik je nog heel veel plezier met Fauno, het is een prachtig paard met zeer veel mogelijkheden!