Toch maar alleen op vakantie dan..???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Toch maar alleen op vakantie dan..???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 17:48

Beetje rare vraag voor iemand die al eens alleen op vakantie is geweest en wil backpacken in Australie volgend jaar(of eerder).

Maar goed, ik zit dus met mijn rug(hernia) en backpacken is er nog even niet bij.
Ook geen paardrijvakantie wat ik ook wel alleen heb gedaan, je ontmoet immers mensen die ook vaak alleen zijn. Mar ja ik kan nog niet rijden.

Nu heb ik 8 maanden thuis gezeten en ben dat nu meer dan spuug en spuug zat. De hele dag naar een drummende vader luisteren is nou niet bepaald rustgevend. Ik moet gewoon echt even weg om wat dingen op een rijtje te zetten en mijn eigen lijf even te kunnen vergeten.

Ik wil dus min. een week weg en het liefst waar het een beetje warm is.
Ik kan dus geen gekke doen zoals jeep safari's of bungee jumpen Haha! .
En ik zou graag met mensen gaan die eigenlijk ook alleen zijn dat is vaak gezelliger als dat er al stelletjes zijn(plakkie plak).
Ben niet echt een uitgaans type.

Heeft iemand ideeen voor me, ik heb zoveel zin maar eigenlijk geen zin om alleen te gaan omdat ik de afgelopen maanden al zo erg op mezelf was.

Ik dacht zelf al aan een duikvakantie Verward

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:54

Ik heb geen id, wil je wel wat met paarden doen, dan moet je een soort huifkar tocht gaan maken, zonder paarden lijkt mijn een relax vakantie of 1 of ander tropisch eiland wel iets Haha!

Jet

Berichten: 11978
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 01:26

Er zijn reizen voor alleengaanden, een collega van mijn werk heeft dat laatst gedaan, die had een rondreis Thailand en heeft zich met een groepje, die elkaar van te voren niet kenden, erg vermaakt! Volgens mij had ze het op internet gevonden, ik zie haar vrijdag weer, ik wil wel even vragen voor je?

Is duiken trouwens wel mogelijk met je rug en heb je dat al wel eens gedaan?

Ik heb net even gezocht met google op alleengaande reis en dan krijg je wel een paar interessante links, ook heel veel rommel, maar goed...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 02:14

Ik zou zeggen.. stuur Lonneke een pb. Die wil ook graag op vakantie. (ik ook wel, maar heb er helaas de middelen niet voor)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:26

http://www.reisgidsen.nl/ kun je veel gratis reisgidsen vinden, ook voor alleenstaanden.

Ik heb hier zelf een heel stapel reisgidsen vandaan om me te orienteren voor een vakantie aankomende zomer (wil naar ijsland, noorwegen, mexico of egypte Knipoog ).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:01

ik zou met een hernia wel erg uitkijken met duiken!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:23

Bij georganiseerde jongerenreizen is het meestal voornamelijk zuipen en dronken op het strand liggen, dus dat zou ik over laten gaan Lachen

Ik wilde heel graag alleen op vakantie, dus heb gister een reis geboekt door Ierland. In youth hostels is het allemaal vreselijk goedkoop (12.50 tot 16 euro per dag) en je zal daar genoeg mensen ontmoeten.
Ik heb wel mijn reis een beetje zo geboekt dat ik langs plaatsjes kom waar ik mensen ken, dus ik in uiterste nood een bed en gezelschap heb, maar dat is een luxe die je misschien niet hebt.

Huifkarrijden is een leuke optie, maar je zit wel de hele periode aan dezelfde mensen vast.. als die niet leuk zijn Scheve mond

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:24

Duiken en een hernia gaan totaal niet samen idd.

Ik heb zelf gedoken vorig jaar en het bergt toch wel wat van je lichaam.
De druk doet dan teveel beslag op je rug e.c.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:21

In jeugdherbergen zijn vaak best wel 1 of 2 persoons kamers te krijgen waardoor je je wel kan afzonderen maar daarnaast ook genoeg kan socializen als je daar zin in hebt.
Zou gewoon is bij deze organisatie navragen waar er herbergen zitten die aan jouw criteria voldoen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:10

Llewella schreef:
Duiken en een hernia gaan totaal niet samen idd.

Ik heb zelf gedoken vorig jaar en het bergt toch wel wat van je lichaam.
De druk doet dan teveel beslag op je rug e.c.


nog even los van de kilo's die je uitrusting weegt. DAt zou ik echt niet doen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:12

Daar zit inderdaad wel wat in, maar het zwemmen zelf is wel weer goed voor je rug en je spieren, die worden er sterker van.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:21

ga dan lekker snorkelen, dat is prima.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 18:35

Nou bedankt voor de tips.

Ik was zowieso al van plan mijn arts te vragen over eventueel duiken . Zou ik zowieso heen moeten want je moet je geloof ik nog gezond laten verklaren Haha!

De klachten mogen dan bijna weg zijn maar moeten niet weer terug komen dus.

Een huifkar tocht lijkt me niks, de hele dag op zo'n hard bankje is vragen om moeilijkheden.


Ik kreeg al een pb met een Thailand tip.
Super natuurlijk , maar ik heb dus het probleem dat ik dan ook rond wil trekken. Dat gaat allemaal wel maar die rugzak/koffer he
En om nou geheel georganiseerd te gaan, dat weet ik zo net nog niet.
In Parijs was het zo lekker een weekje in het Hostel en lekker doen wanneer het jou uitkomt ipv dat er ieder uur een gids op je staat te wachten.

Ik denk nog even verder Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:43

Cowgirl schreef:
Nou bedankt voor de tips.

Ik was zowieso al van plan mijn arts te vragen over eventueel duiken . Zou ik zowieso heen moeten want je moet je geloof ik nog gezond laten verklaren Haha!

De klachten mogen dan bijna weg zijn maar moeten niet weer terug komen dus.

Klopt, je moet een sportkeuring ondergaan (bij voorkeur door een arts die iets van duikkeuringen af weet).