Paard verkopen op afbetaling...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:24

Dit zou ik ook absoluut niet doen. Ik word erg wantrouwig als ik je verhaal zo lees.
Op afbetaling vind ik zowiezo vreemd. Dat zou ik alleen bij een heel goede bekende misschien overwegen. Maar zelfs dan moet ik iemand wel echt kunnen vertrouwen. 3 Jaar is een onmogelijke tijd. Stel nou dat er intussen iets met hem zou gebeuren, krijg jij dan je geld? Denk het niet! Bovendien is het een volslagen vreemde voor je.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:42

Ik zou het ook niet doen als ik jou was.

Boter bij de vis, dan maar een lening bij de bank nemen.
hun het paardje jij je geld klaar.

De problemen zijn niet te overzien als er ineens niet meer betaald wordt.
stel in die 3 jaar het paard wordt ziek ja, dan hebben ze extra kosten en kunnen zou jou je aflossing niet betalen. Of ze krijgen een ander finacieel probleem..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:37

'k Zal even origineel zijn Knipoog : niet doen !
Je wilt natuurlijk een goed tehuis voor je paard, heel begrijpelijk, maar ik ben erg bang dat deze persoon niet veel te bieden heeft
Ik hoop dat je snel een lief baasje vindt die het geld en de mogelijkheden heeft om je paard een leuk leventje te bieden !

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:43

Hoi Sanex,
Ik koop ook een paard op afbetaling, en betaal 200 euro per maand.
Wel is er een contract voor opgemaakt hoor, met de regels.
Ik heb nu al 350 euro betaald en vanaf nu moet ik dan nog 4 maanden 200 euro betalen, en ik ga haar dit weekend halen.
Als je iemand je paard op afbetaling koopt, moet je wel zeker weten dat hij of zij echt goed voor je paardje kan zorgen.
En duidelijke afspraken maken.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:47

oke, dat vind ik ook, het zou wel moeten kunnen inderdaad maar dan over een korte periode met hele duidelijke afspraken op papier! (maar dan nog hoop je dat er geen ellende van komt!)

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:52

Ik heb zelf heb alles duidelijk met de eigenaar afgesproken, het paard krijgt ook meteen een verzekering als ze hier komt.
En ik heb ook met haar afgesproken dat zij het papier houd tot ik haar afbetaald heb, en dan krijg ik haar papier (ik krijg natuurlijk wel een kopie).
En ik heb tegen haar gezegd dat ze altijd kan langskomen om te kijken hoe het met haar paardje is.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:54

Maar eerlijk gezegd vind ik 3 jaar echt veelste lang, je weet nooit wat er kan gebeuren, en als ze door 1 of andere reden geen inkomsten meer heeft kan jij wel naar je geld fluiten.
Ik betaal haar af op korte duur, dus dat valt wel te doen.
Veel succes ermee Sanex

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:57

Hoe bedenkt ze het...
Ik vidn het nogal lef om zo'n belachelijk aflossingsplan voor te stellen. Zouden ze niet bij mij moeten proberen....

Zeg die tante maar dat het geld kan gaan lenen bij de bank. Jij geeft je paard alleen af tegen CONTANTE betaling bij levering. En anders niet.
Wees daar hard in hoor, niet zomaar meegaan in dit belachelijke plan. Als die tante geen geld heeft, moet ze geen paard kopen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:02

Ik zou NOOIT een paard op afbetaling verkopen.... want wat nou als hij kreupel wordt??? Of een koliek aanval krijgt en het niet overleefd???
Krijg jij dan nog wel je geld? (want zij heeft dan geen paard meer).
Hoe goed hij ook terecht komt.... NIET DOEN... zoek dan liever een ander baasje die wel gelijk wil betalen, daar zijn er genoeg van en ook genoeg die OOK een goed tehuis kunnen bieden!
Laatst bijgewerkt door _10_ op 29-10-03 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:02

Sorry hoor maar hier moet je niet aan beginnen!
Natuurlijk is het een vereiste dat je paard een goed tehuis krijgt,maar bij dit tehuis heb ik echt wel mijn twijfels!
Veel sucses ermee!
Groetjes Lundi

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:14

haha ik geloof dat de stemming unaniem is! Niet doen!
Dikke kans dat deze vrouw ook geen geld heeft voor de veearts e.d.
Dit lijkt meer op een paardenverzamelaar dan een paardenliefhebber.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:22

Dees, bedoel je met hoe bedenkt ze het mij of die meid die die shetlander wilt kopen??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:26

Ik heb dit al zo vaak fout zien gaan!
Een paard is tenslotte geen auto of ander materieelgoed, moet je voorstellen dat ze pas een kwart heeft afbetaald en je ziet dat ze het dier helemaal niet behandeld wordt zoals jij dat wil zien.
Het is dan nog grotendeels jouw paard, hoe ga je daar mee om?
Gelukkig heb je al besloten om het af te kappen, heel verstandig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:27

nou ook ik ga met de rest mee. NIET DOEN. Beetje vreemd vind ik het, en 3 jaar over afbetaling doen.........
Ik dacht er ook gelijk aan: wat als hij overlijdt ?????????

succes ermee

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 13:32

Zamero, ik vindt jouw tijd nog behoorlijk netjes ( voor een half jaartje zou ik nog ja zeggen )

Maar haar maandelijkse bedrag is nou ineens zo zwaar gekelderd dat ik dus 3 jaar met haar opgescheept zou zitten i.p.v een half jaar.
Het bedrag van mijn paard ligt dan ook wel een stukje hoger dan jouw shetlander denk ik Knipoog Dus dan kun je wel nagaan hoe weinig zij ervoor wil betalen.

Ik had zelf al zoiets van : Nee, liever niet, maar jullie hebben me echt de bevestiging gegeven, er is geen kip die met goede argumenten komt waarom ik het wel zou doen.

Heb trouwens niets meer van dr gehoord nadat ik mijn bevestigende mail heb gestuurd, gek he? Knipoog Tong uitsteken

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:57

Ik snap best dat je toch even om andrmans menig vraagt, je geeft al aan dat je graag je paard bij haar hebt, maar idd dit kan echt niet.
Familie en vrienden die je voor de volle 100% kent dan is het nog iets om over na te denken, maar voor een vreemde moet je er niet aan beginnen.
Idd omdat ze met de noorderzon met jou paard kan verdwijnen en waar haal jij dan je geld vandaan?
Idd omdat als er iets gebeurt in die drie jaar waardoor hij afgemaakt moet worden, waar blijft dan jou geld en om nog maar niet te spreken om jou schuldgevoel.
Wat ik dan niet snap is, ze geeft aan 6 paarden te hebben, maar 3 jaar over de afbetaling te moeten doen. Punt 1 je verkoopt de een en koopt de ander als je deze zo graag wil hebben. Punt 2 (aangezien ze zo'n lange termijn vraagt) hoe verzorgt ze dan de andere 6? Punt 3 waarom geen lening afsluiten dan? enz enz
Kortom ik zou het heel vreemd vinden als iemand mij zoiets zou vragen en ook duidelijk antwoorden dat dat gewoon niet kan.

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:09

Zamero schreef:
[naam verwijderd], bedoel je met hoe bedenkt ze het mij of die meid die die shetlander wilt kopen??


Ik bedoel degene die met zo'n betalingsvoorstel komt...
Ik vind het zacht gezecht nogal wereldvreemd dat je iets op afbetaling kan kopen en er dan rustig nog 3 jaar over kan doen om het af te betalen.... Geen enkele professionele financierder die hiermee akkoord gaat mits er een BEHOORLIJKE borgstelling tegenover staat. maar wat is jou borg?

Hoe zeker ben je dat de betaling doorgaat als je pony onverhoopt na 4 maanden dood is? Maw, ALLE risico ligt bij jou. Je bent echt gek als je daarmee akkoord gaat, ook al ging het maar om een termijn of 6..... Laat het geld uitlenen maar over aan de banken, die staan veel zekerder in hun mogelijkheden om betaald te krijgen.
Nou ja, en als ze daar geen geld van meekrijgen, weet jij genoeg, immers Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 14:50

Hoho trouwens Zamero, ik ga mijn shet niet verkopen! Heb ik pas een dikke week.
Het gaat om mijn rijpaard Maffick...
Kleine vergissing even Knipoog

Voor een shet zou ik 3 jaar al helemaal veel te lang vinden, dan zou ze een euro per maand betalen ofzo haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:30

Ik zou het ook nooit doen
Misschien nog wel als ze in 2x wilden betalen maar dan kregen ze hem ook pas als de 2e termijn binnen was, langer zou ik absoluut niet op m´n geld willen wachten.
Stel dat één van haar paarden wat krijgt of dat ze voor grote kosten komt te staan voor haar auto dan ben jij degene die kan fluiten naar haar centen.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:07

Ik heb mijn paard ook op afbetaling gekocht, hij was €1100 maar voordat ik hem op zou halen zou ik eerst minstens de helft overmaken, dus ik had meteen €625 overgemaakt. Nu moet ik nog €30 maar ik ben mijn baantje kwijt (niet mijn schuld) dus moet ik heel snel een ander baantje vinden, ik haat het om schulden te hebben.
Maar het is natuurlijk net met wie je te maken hebt, de ene laat je barsten en de andere regelt alles goed.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 17:14

Ik had haar eerst ook om een grote aanbetaling gevraagd, maar dat kon niet omdat ze net een operatie op haar veulen had laten uitvoeren en daarom krap zat.
Nou ja prima, dan maar gewoon een bedrag per maand blablabla.

Jullie mogen nu opzich ook best wel weten welk bedrag ze op het laatst bood per maand : 75 euro!!
Das toch idioot voor een groot rijpaard?

Als het nou een shettie was geweest, had ik gezegt oke, een paar keer dat bedrag, maar dit ligt toch iets anders...

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:22

Ik heb mijn paard verkocht op afbetaling, het was toen de tijd 6000 gulden en dit was zeer weinig voor het paard. het zou in 3 x betaald worden maar ik heb er zo'n beetje een jaar op moeten wachten, echt niet doen hoor, laat ze maar een lening bij een bank nemen !!!

Je moet er achteraan blijven gaan en maar tellen of je je geld bij elkaar terug hebt, en dan, als je zelf weer een paard wilt kopen, kun je dat ook niet van dat geld doen want dit moet je eerst weer opsparen, nee hoor !

Nooit meer.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:26

Dat zou ik echt niet doen, dan zie je vast nooit je geld terug.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 17:31

Aha , iemand met echte eigen ervaring op het gebied ook nog.
Bij jouw is het dus verkeerd gegaan.

In eerste instantie draaide het mij niet om het geld maar om Maffick.
Maar nu ik een nieuwe pony heb ( shetje ) kan ik natuurlijk ook altijd wel een beetje extra geld gebruiken dus dat is nu ook een beetje belangrijk Knipoog

Ik heb haar gezegd dat ze hem altijd mag kopen als ze bv geld kan lenen bij iets/iemand.heb haar wel gezegd dat ik hem nu wel weer duidelijk te koop zet ( had het een beetje laten sussen vanwege haar, ze zou hem in de herfstvakantie komen halen )
Ik hou hem deze maand nog en mocht ik hem dan nog niet kwijt zijn gaat hij naar een handelaar ( probeer wel een beetje een fijne te vinden )
Hij wordt me te duur, en voor hem is het ook niet leuk om maar een beetje te niksen, al helemaal niet met de aankomende winter!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:33

Ik zit ook met een verkoop, dus ik begrijp je helemaal.
Het is wel zo dat iemand mij dit vraagt dat ik daar niet op in ga.
Dat kan ik gewoon niet doen.
Ik heb een poosje terug van een meisje een mailtje gehad dat ze heel graag mijn paardje wilde kopen maar dat ze nog geen geld genoeg had.
Zoiets vind ik heel erg lief, maar ik heb geantwoord dat het echt beter is dat ze eerst doorspaart en dan nog eens mailt. Ik kan daar als verkoper niks mee.
In jou verhaal zie ik toch echt een rare wending zitten hoor.
Hoe kan het zo zijn dat men 6 paarden heeft, er nog een wil maar die op jaartermijn wil betalen. Zoiemand moet heel goed weten dat zoiets niet kan. Stel dat ze zelf een van de paarden verkoopt, dan denk ik niet dat jij bij haar aan kan klopen voor dezelfde regeling.
Stel je zelf eens de vraag, wat gebeurt er als ik het paard mee geef en ik geloof haar op haar woord en dan ineens is ze spoorloos verdwenen. Kun jij daar mee leven?
Dat bedoel ik absoluut niet naar tegenover dat meisje, maar meer tegen jou als verkoper. Je kan met zoiets gewoon niet in zee gaan, daar is het bedrag en de risico's te hoog voor.