Onopgevoede kinderen en ouders! AAAHH!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Onopgevoede kinderen en ouders! AAAHH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:53

Hai allemaal,

aangezien ik absoluut geen kinderwens heb en van plan ben om die ook nooit te krijgen irriteer ik me hier waarschijnlijk meer aan dan anderen.
Ik wordt echt stapelgek van alle gillende,zeurende , jankende kinderen die ik overal tegenkom. Boos!
Voorbeeldje: vanmorgen vroeg op weg naar mijn werk in de bus.
Komt er een moeder met 2 kinderen de bus in. Allebei al janken. Dat ene kind neemt ze op schoot en gaat ergens in de bus zitten. Het andere kind van een jaar of 3 zet ze naast mij neer. Verward Boos!
Dat kind heeft de hele weg lopen brullen en draaien in die stoel en ik heb aardig wat ellebogen en schoppen daardoor mogen ontvangen.
Stoom uit je oren
En het ergste is je mag er niets van zeggen! Ik heb al zoveel aanvaringen met moeders gehad die hun kind niet in toom konden houden en ik er zelfs fysiek last van had.Maar nee hun kind is heilig, als je ook maar iets over hun zonnestraaltje durft te zeggen krijg je een flinke scheldkannonade over je heen! ( en dat mag wel? )
Tuurlijk scheer ik niet alle ouders/kinderen over 1 kam maar waarom zijn het er zoveel?:n

Ik kan geen winkel meer in of ik wordt half ondersteboven gelopen door van die ukken. Helemaal leuk als het een supermarkt is en ze van die kleine winkelwagentjes hebben.
Ze scheuren er keihard mee rond en eindigen vaak tegen mijn enkels... Stoom uit je oren Maar ow wee als je ook maar iets durft te zeggen tegen de kleine hummel want dan staat er een briesende moeder/vader voor je neus.
( of ze zijn ineens ouderloos gebeurd ook wel eens Haha! )

Ik ben geen onaardig mens hoor, pasgeleden was ik in een bouwmarkt ( lees: groot ) En er was een meisje d'r vader kwijt. Ik meisje netjes naar de kassa gebracht, gevraagd hoe ze heette en haar om laten roepen.
Vader kwam en bedankte me niet eens. Hij keek me geeneens aan.Verward
Over manieren gesproken?

Wie heeft hier ook zo'n last van? Ik probeer het te negeren maar dingen zoals vanmorgen kan je simpelweg toch niet negeren?
Ik ben benieuwd naar de reacties. Enne ouders hier, voel je niet aangevallen wat ik al zei ik scheer ze niet over 1 kam.

ben benieuwd!
groetjes van relly


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:03

Ik heb ook zo'n hekel aan dat soort dingen.. Maar toch vind ik sommige kinderen wel weer heel erg leuk... Vaak zijn de ouders het ergst..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:07

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRREEK ME DE BEK NIET OPEN!!!!!!!!!!!!!!
Kinderen zijn alleen maar dreinchagrijnen omdat ze niet meer opgevoed worden hoor. Dit is een heel veel besproken onderwerp hier op bokt.

Maar ik hou mijn mond NIET! Voor geen een moeder en geen een kind!

Laatst was ik trouwens in een winkel (de tuinen). Uiteraard was Polleke weer mee. Er kwam een moeder binnen met 2 kleine meisjes. ZEgt het ene: "mogen er wel hondjes in de winkel?". Ik zei tegen mijn moeder "zouden er wel kleine meisjes hier in de winkel binnen mogen?" Haar moeder keek me lachend aan en ik lachte terug. "ja!" zei het eigenwijze kleine meisje en ze liepen weer verder.

Maar als kinderen zich misdragen, reken er maar op dat de ouders een kwade blik van mij toegeworpen krijgen. En ik accepteer dergelijk gedrag niet in een restaurant, dan krijgen ze het ook te horen van mij!

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:08

Als je ergens last van wilt hebben, heb je er ook last van Schijnheilig

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:13

irene schreef:
Als je ergens last van wilt hebben, heb je er ook last van Schijnheilig

jij hebt zeker zelf kinderen?

De hond is de betere mens

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:23

Kleine kinderen van nu hebben gewoon geen RESPECT voor andere mensen

Voorbeeld ik werk op de markt en verkoop brood en banket
Als een klant een klein kind bij zich heeft krijgt hij/zij een koekje.
Het komt tegenwoordig nog maar heel zelden voor dat zo'n kleine uk dankjewel tegen me zegt! En het ergste is nog DAT DE OUDERS DAAR NIETS VAN ZEGGEN!!!!!

Het is toch niet zo moeilijk om dankjewel of alsjeblieft te zeggen!!!!!!!!

Dat is precies hetzelfde waneer je je eigen voor moet stellen. Vroeger toen ik zelf nog wat kleiner was Haha! moest ik me van mijn ouders altijd voorstellen aan mensen die ik niet kon (bijvoorbeeld op een verjaardag ofzo) zelfs dat komt niet meer voor!!!!!

Later als ik kinderen krijg krijgen ze het heeeel slecht hahahah

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:24

Ik heb het vaak in een restaurant, zit ik lekker te eten. Rennen er constant van die k*t kinderen tegen je tafel aan omdat die zonodig midden in het restaurant tikkertje moeten doen. Stoom uit je oren

Ik heb in een schrijfwarenwinkel gewerkt. Vroeger heb ik geleerd. Kijken doe je met je ogen!! Maar nee alles ging door de winkel heen, en op de grond achtergelaten. Als je er wat van zei kon je nog een grote bek van moeders krijgen ook.

Ik wil zelf wel kinderen maar ik ga het toch wel even anders doen. Schijnheilig

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Lestria

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:26

Dit is echt mijn ergernis nummer 1 in het leven.
Niet kinderen in het algemeen maar ONOPGEVOEDE kinderen!
Die alles maar mogen doen zonder dat er wat van gezegd word.

Kinderen die hun ouders uitschelden of slaan (kinderen van een jaar of 8 he!!!!!).

Kinderen die je hele huis mogen slopen zonder dat de ouders het corrigeren.

Kinderen die jankend in het gangpad van de supermarkt gaan liggen omdat ze het felbegeerde snoepje niet krijgen (en dan inderdaad spontaan ouderloos geworden zijn want niemand schijnt hier raar van op te kijken!!!!).

Kinderen die door en door verwend zijn en niet mee blij te krijgen zijn met een kleinigheidje.

Kinderen die structureel van de ouders mogen voetballen op het parkeerterein waardoor er al meerdere krassen op mijn auto beland zijn....

Moet ik nog even doorgaan?

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 12:31

ooh geweldig al die reacties! Als mensen aan me vragen of ik kindren heb/wil dan noem ik mezelf vaak kindervrij en dan kijken ze me zo raar aan. Kindervrij= bewust geen kinderen
Kinderloos= niet hun eigen keuze ( denk aan onvruchtbaar e.d. )

Maar altijd krijg ik dan ook standaard te horen, ooh wacht maar over een paar jaar. Ja en dan? Ben ik tegen die tijd knapper dan nu? Haha!

Nee echt serieus ik wordt helemaal debiel van die kleine monsters.
En precies als flower zegt, respect hebben ze niet meer.
Ik ben zo opgevoed dat je je idd aan vreemden voorstelt, ouderen met U aanspreekt en met twee woorden spreekt.
kijken deed je idd met je ogen en als je iets kreeg zei je netjes dankUwel.
Want de U-vorm is ook vaak ver te zoeken. Dan zegt een klein kind tegen een oudere dame gerust: waar ga JIJ heen?

Heerlijk dit topic, mensen spui hier maar lekker door hoor. Haha!
Ik vind het leuk te lezen dat ik niet de enige ben. OK dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:32

Whaha! Oh dat ken ik zo goed! Op stal ook, krijsen, rennen, springen, overal opklimmen en dan nog een grote waffel krijgen als je er wat van zegt. Nou ik smijt er het liefst gelijk een hooivork tegenaan *LOL*

Ik vind kinderen best leuk, zolang ik ze nog terug kan geven en ze niet als duiveltjes fungeren Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 12:35

ik ben ff weg, bzt voor meer plezier haha.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:36

We gaan nog even door Knipoog

-kinderen van een jaar of 8 die 's avonds nog om 11 uur buitenlopen (en dan heb ik het geeneens over de zomervakantie, maar dagelijks). Wat is er gebeurd met: in je pyama sesamstraat kijken en dan naar bed?
-kinderen die ballen expres in je tuin gooien, je zegt er iets van, en even later gooien ze dreigbrieven bij je in de bus. Ook erg fijn.
-kinderen die over de stoep fietsen en niet voor je opzij gaan, terwijl het toch echt een VOETGANGERSpad is.

En inderdaad het alstublieft, dank je wel, U, is ver te zoeken. Jammer hoor. Mijn kind gaat het ook heel zwaar krijgen, want die hoeft dat soort dingen niet te flikken (die hier dus allemaal langskomen he Knipoog ) en die is zoiezo ver voor het donker binnen. Dan maar een ouderwetse muts...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:36

Ja, het probleem is idd niet kinderen, maar 'onopgevoede' kinderen.

Ik erger me er vaak ook aan, en niet omdat ik iets tegen kinderen heb, helemaal niet, wil er zelf ooit ook.
Maar het is toch niet normaal wat sommige ouders tegenwoordig allemaal toelaten.. of er zich gewoon niets van aantrekken als hun kind kattekwaad uitsteekt...

Ik stoor me vaak ook aan het geweldige kabaal dat zo een kinderen met zich mee kunnen brengen, op plekken waar het dan veronderstelt wordt rustig te zijn toch...

Ik weet in ieder geval dat mijn kinderen later gaan afzien Haha!
Ze gaan een goede, degelijke opvoeding krijgen, leren dat ja ja is en nee ook nee, niet moeten blijven zeuren als het nee is, beleefd moeten zijn en respect moeten hebben voor andere mensen en andermans spullen...
Ik denk ook veel als er weer zo een voorvalletje is: 'met die van mij later zou het toch ni waar zijn'...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:43

Sinds een klein jaartje wonen er bij mij in de flat twee families met kinderen. Volgens mij komen ze midden uit Amsterdam, aan het taaltje te horen in ieder geval wel. En sinds ze er wonen is het in het trappenhuis een gigantische puinhoop. Chipsresten, Colavlekken die niet worden opgedweild, skateboards die in het trappenhuis worden geverfd (natuurlijk goudkleurig en zonder dat er een krant onderligt, dus de tegels zien er niet uit) er word met krijt op de stoep (niet erg want dat regent weg) en op de wanden getekend (wel erg, want daar komt de regen niet) ...ik begin me er steeds meer aan te irriteren. Ze zetten een grote bek tegen je op, en als je het huis verlaat gaan ze je met blaaspijpjes en propjes papier bekogelen. Ik heb er jaren met plezier gewoond, maar zit er nu toch serieus over te denken om wat anders te gaan zoeken.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:49

Natalie schreef:
Ja, het probleem is idd niet kinderen, maar 'onopgevoede' kinderen.
..

maar de meesten kinderen zijn onopgevoed. Raar eigenlijk, want de ouders zelf zijn van een andere generatie en HUN ouders hebben ze nog wel opgevoed. Het is algehele nederlandse mentaliteit om niet graag limieten te stellen, tot hier en niet verder. nederlanders denken dan dat aan hun vrijheid getoornd wordt. Maar ze vergeten dat door ontbreken van respect OOK aan vrijheid getoornd wordt.

De hond is de betere mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:53

De meeste ouders van nu zijn toch ook de generatie van de Flowerpower. Denk je niet dat ze bewust denken dat ze het anders willen doen dan hun ouders bij hen?

Ik geloof dat het eerder is omdat ze teveel zelf aan hun hoofd hebben (beide ouders werken en de kinderen krijgen de sleutel van het huis om hun nek, zonder dat er iemand toezicht houdt)
Kies je als moeder voor het opvoeden van je kinderen, dan tel je al snel niet mee. Maar is het tegenwoordig mogelijk om van een salaris rond te komen? Beide ouders moeten wel werken willen ze rond kunnen komen.

Je suis Charlie.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 12:56

Desiree"]
[quote="Natalie schreef:
Ja, het probleem is idd niet kinderen, maar 'onopgevoede' kinderen.
..

maar de meesten kinderen zijn onopgevoed. Raar eigenlijk, want de ouders zelf zijn van een andere generatie en HUN ouders hebben ze nog wel opgevoed. Het is algehele nederlandse mentaliteit om niet graag limieten te stellen, tot hier en niet verder. nederlanders denken dan dat aan hun vrijheid getoornd wordt. Maar ze vergeten dat door ontbreken van respect OOK aan vrijheid getoornd wordt.
[/quote]

mooi gesproken desiree!

Wat ook zo vreselijk is als er kinderen bij je op bezoek komne. ( met ouders mee dan he? ) Ik ben net verhuisd en alles is mooi en nieuw. Ik zie nu al op tegen de dag dat familie + kids langs gaat komen. ( ik krijg al Misselijk neigingen als ik eraan denk )
Dan gaan ze met die vieze vette handjes overal aanzitten, gooien dingen om of maken mijn kat horendol! Ik stel dat nog maar even uit haha. Haha!
Dat vind ik echt het ergste als de ouders er niets van zeggen als hun kinderen in een ANDER zijn huis overal aan gaan zitten. Da's toch belachelijk? Stel je voor dat je bij iemand op visite gaat en even in alle laatjes gaat kijken en alles oppakken om het vervolgens uit je handen te laten pletteren. En dat ze er dan niets van zeggen?
Haha raar idee he? maar met kinderen gaat het dus zo.

sommige kinderen vind ik nog best gaan ( voor een half uurtje ofzo Haha! ) Maar de meesten zijn vreselijk!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:56

Jullie hebben de kindertijd allemaal overgeslagen? Schijnheilig

Ik heb een welopgevoed kind, maar zelfs die is weleens vervelend, als ze moe is, of gewoon chagerijnig. Ze is ook nog eens extreem verlegen, dus een dankjewel perst ze er met moeite uit.
Verder zegt ze ook nog geen U, want het verschil begrijpt ze nog niet. Dat komt vanzelf, ik zie het probleem niet zo.

Kinderen blijven kinderen, het leven is een spel op die leeftijd. Kijken waar je grenzen liggen. Sommige ouders hebben idd weinig grenzen, maar dat kan je die kinderen niet aanrekenen. Mag je van ze verwachten dat ze alles voorbeeldig doen?

זכור

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:01

lis schreef:
Jullie hebben de kindertijd allemaal overgeslagen? Schijnheilig

eigenlijk moet je dit meer zien als een aanklacht tegen ouders Lis. Ik was vroeger ook een ettertje dat altijd grenzen probeerde te verleggen. Het verschil is echter dat IK destijds door mijn ouders teruggefloten werd en gecorrigeerd. en de kinderen van nu niet meer. En daar ligt het euvel.

De hond is de betere mens

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 13:05

ook leuk, het is zaterdag/zondag je hebt er een werkweek van 40 uur opzitten, je moet 3 keer in de week naar de paarden je danst en hebt een huishouden.Graag zou je die dagen ene beetje uit willen slapen om weer een beetje in vorm te komen. Maar nee om 9/10 uur is het al zover. Dan spelen ze al buietn en dat gata niet zachtjes. Boos! Ze gillen, schreeuwen etc en dat voor mijn deur! Laat ze lekker op een speelpleintje gaan spelen ofzo. Of stel vast dat ze pas na 12-en herrie mogen maken haha.Haha! ( als dat eens kon )

De woorden die soms uit die kliene mondjes komen bezorgen me soms echt een schok!
Ik liep pas eens door mijn straat en het regende een beetje. Ik heb een helkel ana regen dus had een paraplu opgestoken. Staan daar twee jochies van nog geen 8 jaar en wat zeggen ze tegen me?

Zo, mijn oma's oude k*t loopt nog geeneens met een paraplu stom wijf!
Nou ik was zo verbouwereerd dat ik niets wist uit te brengen. Bloos!

Een vriendin heeft het nog erger meegemaakt, ze zat op de fiets en er stonden idd weer 2 jochies van 8/9 jaar. Ze fietst voorbij zeggen ze:

Zo lekker wijf, ik ne*k haar in haar k*t en dan pak jij haar in d'r kont. Bloos! Misselijk
walgelijk dat kinderen zoiets al kunnen zeggen. Misselijk Dan vraag ik me echt af waar de wereld heen gaat.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:07

Vooropgesteld, er zijn kinderen die ook bij mij het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen en die ik ook liever niet in mijn huis heb Haha!
Toch als ik dit topic (en eerdere over dit onderwerp) lees, dan lijkt het weleens dat de beste stuurlui aan wal staan.
Daarbij zijn er tegenwoordig helaas veel kinderen die een gedragsstoornis hebben en dan is het de ouders niet echt het gedrag van hun kind aan te rekenen. Sterker nog, die zullen het ook graag anders zien.
Er wordt zo snel een oordeel gegeven over kinderen terwijl je ze maar een fractie ziet.
Ik haalde laatst mijn zoontje op die bij een vriendje gespeeld had. Zegt die moeder, wat een lief, beleefd jongetje is het. Ehhh mijn kind? hebben wij het hier over hetzelfde kind Wow! Wow!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 13:07

lis schreef:
Jullie hebben de kindertijd allemaal overgeslagen? Schijnheilig

Ik heb een welopgevoed kind, maar zelfs die is weleens vervelend, als ze moe is, of gewoon chagerijnig. Ze is ook nog eens extreem verlegen, dus een dankjewel perst ze er met moeite uit.
Verder zegt ze ook nog geen U, want het verschil begrijpt ze nog niet. Dat komt vanzelf, ik zie het probleem niet zo.

Kinderen blijven kinderen, het leven is een spel op die leeftijd. Kijken waar je grenzen liggen. Sommige ouders hebben idd weinig grenzen, maar dat kan je die kinderen niet aanrekenen. Mag je van ze verwachten dat ze alles voorbeeldig doen?


Ik ben het eens met desiree lis.
Kinderen proberen idd vanalles uit maar als er geen ouder is die ze terugfluit gaat dat van kwaad tot erger. ( hint, let op de topictitel Knipoog )

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:09

Desiree schreef:
eigenlijk moet je dit meer zien als een aanklacht tegen ouders Lis. Ik was vroeger ook een ettertje dat altijd grenzen probeerde te verleggen. Het verschil is echter dat IK destijds door mijn ouders teruggefloten werd en gecorrigeerd. en de kinderen van nu niet meer. En daar ligt het euvel.

Hmm, ik zie dat wel hoor, dat ouders hun kinderen corrigeren. Sommigen niet idd en ik stoor me daar ook aan. Maar over het algemeen vind ik de meeste kinderen niet slecht opgevoed. Echter als je voornamelijk kinderen in de supermarkt tegenkomt, heb je misschien een klein beetje een vertekend beeld. Op een of andere manier haalt de supermarkt nogal vaak het slechtste in een kind boven Scheve mond

Ik durf wel te stellen dat als je je ooit meer tussen kinderen zou bevinden (wat je niet wilt, begrijp ik en respecteer ik, maar gewoon even; stel...) dat je je mening wel bij zou stellen. Ik vind de meeste kinderen wel meevallen.
En ik ben allesbehalve een kindervriend. Vind alleen mijn eigen kind lief Haha!

זכור

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:09

Inderdaad, breek me de bek niet open...

Onze stalhouders hadden laatst een feestje met een hoop kleine kinderen over de vloer. In de leeftijd van 3 tot 6 zeg maar. Die acht kleine monsters (want je kon het op dat moment echt even geen kinderen noemen) gillend over het erf achter de katjes aan rennen. Ik zie het schouwspel terwijl ik de auto parkeer, stap uit, roep (in schooljufstem) "Hey! Laat dat!" en ze staan alle acht verbaast stil dat iemand het durft om ze iets te verbieden. Komt er een man aanlopen die er dus blijkbaar al de hele tijd naar stond te kijken. Een vader.

"Ja, ze vinden de poezen zo leeuukkk..." (in echt zo'n slappe zeem-stem). M'n bek viel ervan open. Ben ik nou als rasechte paardenmeid zo'n kenau ofzo, of komt in de helft van de gevallen met het ouderschap ook het onvermogen om op je strepen te staan?

Ik greep het jongentje dat ik kende in z'n kraag, deed de schuurdeur open zodat de katten daarheen konden vluchten, en zei (nog steeds in schooljufstem) "we rennen NIET achter de katten aan." Stomverbaast was 'ie.

Later nog een leuk incident met een vierjarige die niet luisterde toen ik 'm zei dat hij niet vlak achter m'n paard langs mocht lopen. Grrr.

Ik baalde niet zozeer van kinderen als van de ouders, die lekker binnen zaten te kleppen terwijl die kudde blagen over het erf renden, zonder enig toezicht. Ik ben niet gek op kinderen, maar als EHBOer zie ik ze toch ook liever niet een gat in de kop vallen/iets giftigs drinken/door een paard gebeten worden/op de scherpe spijlen van de vorkjesschudder gespiest worden/door een kat de ogen uitgekrabt worden.

Maar blijkbaar ben ik gemeen en een 'kinderhater' (1x gehoord toen ik het kind verbood op een drukke straat te spelen) dat ik ze liever voor dat soort gevaren behoed. Door gewoon op te treden in plaats van binnen koffie te drinken...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:09

Ojee... hier heb ik laatst ook een discussie over gehad met een klasgenootje. Ze vond dat je je eigen kinderen niet mag slaan. Daar was ik het dus helemaal niet mee eens. Ik vind dat je je eigen kinderen best mag slaan. Ik bedoel natuurlijk niet een blauw oog o.i.d. maar gewoon een tik.
Zelf ben ik ook zoopgevoed, en tikken... die heben kinderen gewoon nodig als ze 'stout' zijn.
Zelf zeg ik trouwens geen U, tegen niemand, ja in een broef natuurlijk wel, als het om een belangrijke brief o.i.d. gaat. Maar in spreektaal komt er altijd jij uit.
Vroeger zij ik geloof ik wel dankjewel enzo, nu ook nog wel hoor!

En kinderen in een restaurant... AAAARGHHH!!!! Dat is het gespreksonderwerp als we uit eten zijn. Gillen, krijsen, brullen... Gek wordt ik ervan!!! Als je kinderen (nog) niet stil kunnen zitten en zich gedragen moet je niet naar een restaurant gaan vind ik. Voor de ouders prachtig, de kinderen spelen alsof ze in een speeltuin zijn. Maar voor de andere gasten heel erg vervelend!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Butterfly, ComscoreBot, GoogleAdsense, L_Flo, linoleum, maralyn, Moon_light94, SennaS, Shetje14, Thami en 59 bezoekers