1e springles na mijn val

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

1e springles na mijn val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:26

Ik had voor gisteravond weer voor het eerst een springles afgesproken na mijn val van een tijdje terug [VvdD] Update na val van dinsdag
Tijdens het losrijden werd ik toch wel een beetje erg nerveus Bloos! , en eigenlijk had ik de neiging om de hele boel maar af te blazen.
Maar gelukkig heb ik een ontzettend fijne instructrice voor het springen die het gelijk aanvoelde Haha! We zijn de hele les niet verder gekomen dan het stappen en draven van balkjes, en heel veel oefeningen om paard en mezelf rustig te maken, de rem te testen enzovoorts, maar het vertrouwen is er weer OK dan!
Volgende week maar weer eens kijken hoe het verder gaat.
Laatst bijgewerkt door Von op 29-10-03 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:42

Daper dat je het toch weer gaat doen, het is wel het slimste maar toch best spannend. Klinkt goed allemaal, dapper doorgaan ok ? Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:43

Wat fijn dat het goed ging. Ik kan het me precies voorstellen. Dat vertrouwen moet gewoon groeien, en dat gebeurt niet in 1 week. Hopelijk kun je dit lekker gaan uitbouwen, want als het goed gaat is springen heel leuk. Knipoog

Ik ben een paar jaar geleden eens met een paard vanuit stilstand over de palen van de oxer heen gesprongen (1.60 hoog en 1.40 breed), omdat ik verkeerd stuurde. Er is niks gebeurt. We zijn er gewoon overheen gekomen en ik ben ook niet gevallen. Pas toen we geland waren en ik de instructeur helemaal wit wegtrekken. En toen schrok ik pas. De week daarna durfde ik om een of andere reden niet eens meer over een kruisje van 40 cm Verward . Stom he.

Het duurde wel 2 maanden voordat ik weer een beetje normaal durfde te springen. En ik ben ook ooit gevallen met balkjes draven. Toen durfde ik ook een paar maanden niet meer te springen. En balkjes draven vind ik nog steeds heel eng.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:57

Ik durf ook niet meer te springen na een paar keer over de kop te zijn gegaan met me schatje (Redna).. Maar nu durfde ik met Simba een tijdje geleden zomaar over een sprongetje van 30cm.. En ik hoop dat ik straks een keer de moed krijg om een springlesje te volgen... Met mini hindernisjes...

Vind het wel heel goed van je instructice dat ze het zo goed aanvoelde en langzaam weer met je gaat beginnnen...

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:53

Precies gewoon op je gemak weer je vertrouwen terugwinnen!

Dan komt de rest vanzelf wel weer.

Ik vind het wel heel dapper van je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers