Iemand naar de 1/2 finale Amev-Hippo geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Iemand naar de 1/2 finale Amev-Hippo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 00:44

Vandaag was de halve finale Amev-Hippo in Deurne. Normaliter ben ik daar altijd bij maar wegens ziekte moest ik helaas verstek laten gaan.

Jammer want er reden wat kürklanten van mij mee.
Nou heb ik viavia een vluchtige uitslag gehoord en vernomen dat er iig 2 kürklanten van mij naar de finale mogen (5 finalisten), twt. Lotje Schoots met Philippo en Angelique Loenen met Magic (2e en 4e), en dat Moniek van Dijk met Now I'm here heeft gewonnen (Geweldig paard is dat) maar het fijne weet ik er niet van, dus ook niet de complete uitslag.

Dus... als er iemand geweest is, wil die dan aub een verslagje maken? Please?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:20

Kom op zeg, is er niemand geweest?
Ik wil ook een uitslag en een verslag!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 14:46

Heb intussen wat aanvullende informatie:
Mijn küren zijn geen 2 en 4 geworden maar 2 en drie Haha! . Ik ben dus blij .

De uitslag (en de 5 finalisten):

1e: Moniek van Dijk met Now I'm here
2e: Lotje Schoots met Phillipo
3e: Angelique Loenen met Magic
4e: Aniek Schraa met Nifango
5e: Annemiek Hulshof met Playboy

Persoonlijk vind ik het jammer dat Anouk Hansen met Paso Doble de 1/2 finale niet heeft meegedaan want ze zou zeer zeker in het rijtje passen. Immers het drietal (Now I'm here, Playboy en Paso Doble) hebben afgelopen zomer elkaar tijdens de kürwedstrijden het leven (sportief gezien) behoorlijk moeilijk gemaakt (plus dat 3 bij de 5 voor mij nog leuker was geweest Knipoog ).

Voor een beknopt verslag zie http://www.bcm.nl/amev/

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:17

Ik vind het knap van Aniek Schraa dat ze zich zo goed staande heeft gehouden!! Echt toppie, die meid is ook pas 14 of 15!
En dat Lotje een kanjer was wisten we al Knipoog
Moniek van Dijk had begin dit jaar ook al gewonnen op Indoor Brabant met dit paard dus daar sta ik niet zo van te kijken.

Wel n beetje vreemd dat sommigen( stuk of 10!) winnen uit een veld van 30 combinaties met een hoge score, en nu niet eens 60% rijden...

dihjo

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:57

Ik ben geweest en heb weer foto's gemaakt. Ze staan inmiddels op de site
www.paardenfoto.nl

Was een leuke dag, jammer dat er geen publiek op af gekomen was......
gemiddeld 15 man langs de baan (inclusief EHBO ers, Deurne leerlingen en ikzelf) voornamelijk familieleden van de ruiters......
Zal in Maastricht hopelijk drukker worden.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:02

Nistria schreef:
Ik vind het knap van Aniek Schraa dat ze zich zo goed staande heeft gehouden!! Echt toppie, die meid is ook pas 14 of 15!

Zo heel knap is dat niet hoor, haar papa heeft heel veel geld en dat paard heeft ze van Tineke Bartes gekocht. Dat beest loopt meteen in de krul en die doet alles wel. De knoppen zitten er al op. Zo had ze vroeger bij de pony's al van die voorgekauwde beestjes. Als ze niet zo verschrikkelijk verwend en daarbij ongelooflijk arogant was had ik het heel knap gevonden. Monique van dijk lijkt me een hele sympatieke meid daarentegen die ook lol heeft aan dr paard en hem ook nog is zelf op heeft geleid.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:19

dihjo schreef:
Was een leuke dag, jammer dat er geen publiek op af gekomen was......
gemiddeld 15 man langs de baan (inclusief EHBO ers, Deurne leerlingen en ikzelf) voornamelijk familieleden van de ruiters......
Zal in Maastricht hopelijk drukker worden.


Als ik niet ziek was dan waren er dus 16 man *LOL* !!!
Verleden jaar was de publieke belangstelling ook al vrij matig. Wellicht toch de locatie (alhoewel de accomodatie natuurlijk wel perfect is) die 'buiten centraal' is en waarschijnlijk niet aanspreekt? Verward
Ik kan mij herinneren dat vroeger in de veemarkthallen in Utrecht het toch een heel stuk gezelliger was.
En wat Maastricht betreft..... zal heus wel wat drukker zijn. Ik hoop alleen dat ze niet weer op zo'n achterlijke tijd beginnen (was verleden jaar om 09.00 uur s'ochtends dacht ik?). Dan ga je echt niet voor je lol midden in de nacht op om naar Maastricht te rijden om daar om een uur of acht- half negen te zijn.
Ik vind het trouwens wel jammer dat de finale niet op de Jumping A'dam wordt gehouden zoals voorheen (m.u.v. verleden jaar). Dat was pas een sfeertje!!! Ik weet nog goed dat toendertijd Liseon Kamper met Broere Montecristo won en Angelique Loenen met Jewel 2e werd. Was lekker s'avonds, vlak voor de kür v/d Grand Prix, een bomvolle Europahal, een paar duizend mensen en m'n küren die toen 1 en 2 werden. Dat zijn momenten die mij nog steeds het meeste bijblijven. Het dak ging er werkelijk af. Wat een sfeertje. Wie weet komen die tijden ooit weer eens terug Ach gut .

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:21

Trouwens dihjo..... dat zijn weer puike foto's jôh Cheese! OK dan!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:57

Nistria schreef:
Wel n beetje vreemd dat sommigen( stuk of 10!) winnen uit een veld van 30 combinaties met een hoge score, en nu niet eens 60% rijden...


Wat bedoel je, dat er zo laag gejureerd wordt of dat het niveau zo laag zou zijn.
Maar dat is toch altijd zo, ook bv op een Hippiade Z2 dressuur en dat zijn ook de beste van Nederland?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:42

Yvonne19 schreef:
Zo heel knap is dat niet hoor, haar papa heeft heel veel geld en dat paard heeft ze van Tineke Bartes gekocht. Dat beest loopt meteen in de krul en die doet alles wel. De knoppen zitten er al op. Zo had ze vroeger bij de pony's al van die voorgekauwde beestjes. Als ze niet zo verschrikkelijk verwend en daarbij ongelooflijk arogant was had ik het heel knap gevonden. Monique van dijk lijkt me een hele sympatieke meid daarentegen die ook lol heeft aan dr paard en hem ook nog is zelf op heeft geleid.


Dit zie je heel vaak bij de junioren ja. Ik ken Aniek zelf niet dus over gedrag kan ik niet oordelen maar er lopen veel kant en klare (en erg dure) paarden mee bij de jeugd.
Moniek heeft Nowie idd zelf opgeleid. Ze is ermee in de L begonnen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:19

Eyes schreef:
Heb intussen wat aanvullende informatie:
Mijn küren zijn geen 2 en 4 geworden maar 2 en drie Haha! . Ik ben dus blij .


Super zeg, gefeliciteerd! OK dan!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 19:08

crystalstar schreef:
Citaat:
Was lekker s'avonds, vlak voor de kür v/d Grand Prix, een bomvolle Europahal, een paar duizend mensen en m'n küren die toen 1 en 2 werden


Volgens mij werden niet jouw küren 1 en 2 maar de betreffende combinaties. Ik heb nog even naar de video zitten kijken, maar zo bijzonder vond ik de (jouw) muziek helemaal niet.

Crystal


Ach.. smaken kunnen (en mogen) nou eenmaal verschillen nietwaar? Lachen
Maar voor beide küren een 8 voor de muzikale interpretatie en de muziekkeuze (maal factor 6) spreekt voor zich en daar ben ik best trots op.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:33

Ik vind jouw (de door jou gemaakte muziekstukken) wel erg mooi. En idd, smaken verschillen. Ali Schoneberg heeft ook altijd prachtige kuren.

En de combinaties winnen natuurlijk, niet de kuren. Maar het is wel een combinatie van alletwee in de kur op muziek.

Ik wil ook nog graag een kur over een tijdje Charles... Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:41

crystalstar schreef:
Volgens mij werden niet jouw küren 1 en 2 maar de betreffende combinaties. Ik heb nog even naar de video zitten kijken, maar zo bijzonder vond ik de (jouw) muziek helemaal niet.

Crystal


Gezien jouw geplaatste berichten waarin jouw Adsoft voorkeur duidelijk naar voren komt kan ik jouw opmerking wel plaatsen. Ik was zelf ook bij die avond op de Jumping en ik (en met mij zeer velen) vond de muziek van met name Liseon / Montecristo adembenemend.

Na afloop werden niet alleen Liseon en Angelique gefeliciteerd met hun 1e en 2e plaats maar ook de kürmaker voor de geleverde muzikale prestatie.
Het is geen overwinning van één maar van de combinatie ruiter, paard en kürmaker dus wat dat betreft heeft Eyes reden genoeg om trots te zijn op zijn küren!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:44

Ik kan uitvaring zeggen dat het er wel degelijk toe doet of je muziek hebt die de jury aanspreekt of niet.
Natuurlijk komt een slechte combinatie er niet met alleen maar goede muziek, maar een goede combinatie met slechte muziek zal ook niet voorin eindigen.
Dus is goede muziek zeker belangrijk en ik denk dat Eyes zich daar al meermalen in bewezen heeft.
Ik heb mijn punten in ieder geval al meerdere keren omhoog gehaald met de cijfers voor het artistieke gedeelte!!!!
Dank je wel Eyes OK dan! (die de kür ook geschreven heeft en ook daarmee een grote invloed op de prestaties heeft. Totaal pakketje dus Knipoog )

soon2bbanned
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 03:48

Het is belachelijk van muziemakers om dit soort arrogantie telkens weer te laten horen. Slings riep na de gouden medaille van Anky en Bonfire in Sydney ook al zoiets. Muziekmakers zijn een heel klein onderdeel van het totale gebeuren, en dat is maar goed ook. Als je de richtlijnen voor de juryleden bekijk gaat het meer om de interpretatie van de muziek, kortom hoe rijdt iemand op de muziek. Daarnaast staat in het FEI-regelement in het hoofdstuk "recommendations for the Judges" article 6
"
Citaat:
The artistic component of a FTM must be related to the technical performance. That is to say: A technically moderate performance will not receive high scores for the artistic component.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:18

soon2bbanned schreef:
Daarnaast staat in het FEI-regelement in het hoofdstuk "recommendations for the Judges" article 6
"
Citaat:
The artistic component of a FTM must be related to the technical performance. That is to say: A technically moderate performance will not receive high scores for the artistic component.


Ik wist niet dat dit in het reglement stond en ergens vind ik dat ook een belachelijke regel. Je kunt immers artistiek een enorm goede kur hebben maar zelf niet tot de juiste uitvoering komen. Ik vind juist dat dit gescheiden moet worden.

Verder weet je volgens mij met die naam al welke kant het op gaat. Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:42

Yvonne19"]
[quote="Nistria schreef:
Ik vind het knap van Aniek Schraa dat ze zich zo goed staande heeft gehouden!! Echt toppie, die meid is ook pas 14 of 15!

Zo heel knap is dat niet hoor, haar papa heeft heel veel geld en dat paard heeft ze van Tineke Bartes gekocht. Dat beest loopt meteen in de krul en die doet alles wel. De knoppen zitten er al op. Zo had ze vroeger bij de pony's al van die voorgekauwde beestjes. Als ze niet zo verschrikkelijk verwend en daarbij ongelooflijk arogant was had ik het heel knap gevonden............
[/quote]

Nu schop je met toch wel even tegen het zere been!
Jij ben totaal niet op de hoogte van de herkomst van Nifango.
Wat een dom gekrakeel. Pure jaloezie.
En haar papa veel geld? Hoe kom je daar nu weer bij? Verward Verward Verward Het is maar net hoe je "heel veel geld" definieert.........
Die man heeft gewoon veel over voor zijn dochters en daarvoor kan ik de man alleen maar prijzen!

Nifango is pas 8 en is in de voorgaande jaren gereden door Anieks oudere zus. Niks Bartels met de knoppen erop. Dit meiske heeft gewoon "feeling" en een goede begeleiding.
Schraa heeft Nifango als jong paard gekocht voor zijn oudste dochter en in de eerste jaren heeft ie betrekkelijk weinig wedstrijden gelopen vanwege een paar onschuldige dingen. Des te knapper dat ie nu zo goed meedoet.
Hij liep trouwens als 5/6- jarige al mee in de laatste selecties voor het WK jonge dressuurpaarden.

Aniek presteerde bij de ponies ook al opvallend. Ik heb haar vaak zien rijden en die jongedame heeft gewoon het talent en de instelling om het zo ver te brengen. Dat kon je al zien toen ze nog geen 10 was.

Simsim
Berichten: 13
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:43

Citaat:
soon2bbanned schreef:
Het is belachelijk van muziemakers om dit soort arrogantie telkens weer te laten horen. Slings riep na de gouden medaille van Anky en Bonfire in Sydney ook al zoiets. Muziekmakers zijn een heel klein onderdeel van het totale gebeuren, en dat is maar goed ook.


Wat een onzin zeg! Dan kan iedereen dus net zo goed op hetzelfde muziekstuk gaan rijden? In de praktijk is het natuurlijk wel het totale pakket wat telt. Live up to your name soon!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:00

Persoonlijk heb ik het altijd jammer gevonden dat dezelfde jury het rijden EN de kur beoordeeld.

Liever zou ik dit gescheiden zien.
De beoordeling van dressuur is al erg subjectief, de beoordeling van een kur nog VEEEL meer.

Als je het mij vraagt kan de gemiddelde kur-jury nog geen noot lezen en heeft al helemaal geen interesse in muziek in de breedste zin van het woord. Daarmee bedoel ik dat de meeste jurys erg op 1 muziekgenre focussen en de rest maar niks vinden. Beetje een tunnelvisie.
Maar wie ben ik om daar over te oordelen.
Ik vind het jammer (en onnodig) dat het nodig is dat sommige bekende kurrijders meerder kuren meenemen op concours en afhankelijk van de jury kiezen voor welke CD ze vandaag gaan. "Vandaag ga ik maar voor Jarre, want de hoofdjury houdt hier zo van........."

Wat dat betreft kan ik me aansluiten bij wijlen dhr Klimke die het ook niet echt op een kur had voorzien.
Leuk voor het publiek, dat wel. Maar de meeste kuren veranderen (op Z2 niveau) in de praktijk een beetje in een circus. De meest onlogische lijnen worden maar gereden om maar creatief te lijken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:58

CGJ12 schreef:
......Maar de meeste kuren veranderen (op Z2 niveau) in de praktijk een beetje in een circus. De meest onlogische lijnen worden maar gereden om maar creatief te lijken.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Je ziet vaak dat een combinatie zich in allerlei bochten wringt om er maar iets origineels uit te persen Knipoog
Jammer, want het is niet nodig om een circusact op te voeren.
Imo. zijn het meestal toch de combinaties met een goed doordachte en "rijdbare" kur die met de prijzen aan de haal gaan.
Originaliteit is leuk, maar het moet wel haalbaar zijn en juist de kunst om je paard zo goed mogelijk uit de verf te laten komen wordt daarbij nogal eens vergeten.

Eyes, gefeliciteerd met de goede klasseringen van je klanten !

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 15:46

Ik zie dat dit topic (onbedoeld) toch een hoop teweeg brengt.
Wel grappig om te zien dat er erg veel 'newposters' reageren.

soon2bbanned schreef:
Het is belachelijk van muziemakers om dit soort arrogantie telkens weer te laten horen.

Voor mijzelf sprekend heeft dit niet te maken met arrogantie maar meer met betrokkenheid en blijdschap.
Tuurlijk zet de combinatie op dat moment de performance neer en het ligt aan hun om de lange tijd van voorbereiding, training, overleg en arbeidsuren zodanig te presenteren dat het aanspreekt.
Maar is een kür maken slechts een kwestie van een stukje muziek onder een proefje plakken? Ik denk het niet!
Het is een zaak van meekijken, meedenken, meevoelen en van tijd tot tijd op de jurypositie gaan zitten om het vanuit hun perspectief te beoordelen.
Zelf onderhou ik altijd veel contact met de kürcliënt en lever ook ,daar waar nodig, commentaar.
Allereerst bekijk ik het technische gedeelte. Als ik wat minder sterke onderdelen zie die in de proef juist naar voren komen dan zeg ik dat. Ik heb nog nooit te horen gekregen van "Jôh, waar bemoei jij je mee". Dat wordt besproken en ,indien gewenst, aangepast. Dat houdt voor de cliënt een hoop werk in. Kür overnieuw schrijven, opnemen, opsturen etc.
Maar het gaat er immers om om een zo goed mogelijke presentatie neer te zetten toch?
Als het technische deel in orde is dan komt het muzikale gedeelte.
En dan is het geen kwestie van een ritmisch passend stukje muziek eronder te plaatsen maar kijkend naar het beeld en de uitstraling en de combinatie van de kwaliteiten van het paard wat voor een 'gevoel' dat bij je oproept.
Dat gevoel vertaal je in de muziek. Dat is een kwestie van zoeken totdat je de juiste muziek hebt gevonden die die 'sfeer' goed vertaalt.
Dan moet de muziek bewerkt worden. Tempo aanpassen, knippen, plakken, manipuleren, verschuiven om accenten te leggen, filteren, gelijke toonhoogtes zoeken om overgangen te maken en om verschuivingen vloeiend in te kunnen passen en lassen zonder dat dit de harmonie verstoort etc.
Dit is geen kwestie van 'eventjes' maar van vele uren, soms dagen om een deel van de kür naar tevredenheid af te werken. Moet het je daarbij op dat moment ook niet nog eens ontbreken aan inspiratie.
Maar mijn gevoel van vertaling hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als van de cliënt en één sfeer hoeft niet de bepalende te zijn. Ook daar zijn verschillende mogelijkheden en wensen dus maak ik een diversiteit van mogelijkheden waaruit men een keuze maakt.
En dan nog... soms brengt het eindresultaat niet dat gevoel naar buiten, vertaalt het niet wat het gevoel bij mij binnen oproept.
Dan verdwijnt ie dus gewoon in de prullenbak!

Vaak, als de kür eenmaal klaar is, wil men mijn betrokkenheid bij het oefenen. Hoe komt de kür in 'het eggie' over? Wat zou nog beter kunnen of wat zouden we beter kunnen laten?
Als ik een voorbeeld neem van bijv. de Grand Prixkür van Rob Koning toendertijd, toen we de kür oefenden dacht ik dat de passage op een andere plaats veel meer tot zijn recht zou komen. Zou veel imposanter zijn. Daarmee haal ik mijzelf weer een hoop werk op m'n dak want hup,.. de kür moest weer aangepast worden, weer uren werk.
Hetzelfde geldt voor de kür van Liseon Kamper met Broere Montecristo.
We zijn echt maanden bezig geweest om naar de Amev-Hippofinale op de Jumping toe te werken. Eerst wat minder bekende wedstrijden afgelopen om te kijken hoe het onder verschillende omstandigheden stand zou houden, aanpassen, bijstellen, en nogmaals en nogmaals, totdat ie klaar was voor de Jumping.

Als ik dan op de tribune zit (en dat geldt voor iedere wedstrijd no matter where or what) dan ben ik welhaast net zo nerveus als de combinatie die straks de ring in gaat.
Als ze dan goed scoren dan ben ik net zo blij, welhaast nog meer, en ga ik net zo uit m'n dak als de ruiter/amazône zelf.
Als iets mislukt of iets gaat de mist in of de kür slaat niet aan, dan ben ik net zo teneergeslagen als de combinatie.
Er zit erg veel tijd, betrokkenheid maar ook emotie in.
Dat is mijn beleving en daarom benoem ik het weleens als 'mijn küren'.
Heeft niks met arrogantie te maken maar met enthousiasme en betrokkenheid.
Ik heb het zeker niet altijd bij het rechte eind.
Ik maak ook küren voor een bekende jonge combinatie die meer gaat voor zekerheid. Die kiest voor grote evenementen voor de hele safe muziek uit de 'Hooked on' collectie.
Absoluut niet mijn voorkeur maar de moeder van die combinatie heeft het wel altijd bij het juiste eind. Die scoort altijd erg hoog. Daarbij is mij betrokkenheid in het algemeen een stuk minder mee maar ik zit wel met dezelfde zenuwen en spanning op de tribune.
Kürmakers kunnen een heel klein aandeel hebben in het totaalgebeuren maar soms ook een iets groter en misschien lijkt het dan soms dat ik een bepaalde arrogantie naar voren breng, dat ligt dan aan mijn gebrekkige vorm van uitdrukken maar is geenszins zo bedoeld. Ik ventileer slechts mijn blijdschap, emotie en... soms ben ik trots op het product.
Ik denk dat iedere kürmaker streeft naar het allerhoogste. Of dat nou op de Jumping, Indoor Brabant, Maastricht, maar ook Lutjebroek of Abekewaldaschaa is, maakt niet uit!
Iedere kürmaker steekt daar ook erg veel tijd, inspiratie, creativiteit en gevoel in en een ieder probeert dat zo goed mogelijk te doen zonder zich voor of boven een ander te plaatsen.

Zo kan ik ook ontzettend genieten van mooie küren van Ali Schöneberg, Adsoft, Marvins etc.
Als iets mooi is, als iets 'pakt', dan kan ik daar diep respect en grote bewondering voor hebben.
Ongeacht wie de producent is.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:01

Mooi gesproken Eyes! Ik vind jouw verslagen altijd alles behalve arrogant overkomen, juist heel betrokken inderdaad. Waarom zou jij niet trots mogen zijn op je werk? Dat is toch iedereen als iets goed is gelukt? OK dan!

Ik heb wel bewondering voor kür makers in het algemeen. Bij de pony's in het Z heb ik een paar keer zelf een kur gemaakt (mbv Jeanette Haazen die het ook altijd zelf deed), maar het is onvoorstelbaar hoeveel tijd daarin gaat zitten!! (en hoe moeilijk het is Ziek )

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:21

Eyes schreef:
Als ik dan op de tribune zit (en dat geldt voor iedere wedstrijd no matter where or what) dan ben ik welhaast net zo nerveus als de combinatie die straks de ring in gaat.
Als ze dan goed scoren dan ben ik net zo blij, welhaast nog meer, en ga ik net zo uit m'n dak als de ruiter/amazône zelf.
Als iets mislukt of iets gaat de mist in of de kür slaat niet aan, dan ben ik net zo teneergeslagen als de combinatie.
Er zit erg veel tijd, betrokkenheid maar ook emotie in.


Hahaha, net zo nerveus? Net zo teleurgesteld als het niet lukt, en net zo blij als het wel goed is gegaan?
Bij mijn küren zijn jouw emoties tig keer sterker dan die van mij. Haha!
Maar ik weet dat dat aan mijn totale gebrek aan zenuwen ligt en mijn (overdreven) neiging te relativeren, en niet aan jou!!
Maar die keer dat ik mijn kür even kwijt was Bloos keek ik eerst naar jou aan de kant en zag de frustratie over mijn stommiteit er duimendik opliggen en gelijk had je, het was ook stom!! Gelukkig wel redelijk opgelost.