[VD] Malibu Buigt echt niet. wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

[VD] Malibu Buigt echt niet. wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 15:52

Buiging “Buig”

De meeste pony’s vinden dit een makkelijke oefening. Althans, het begin.
Je hebt je pony aan het halstertouw en zorgt dat jij naast hem staat. Je tikt met je zweep onder zijn buik, net achter zijn singel, en geeft daarna onder zijn buik een snoepje. Zodra hij dit ziet zal hij met zijn hoofd tussen zijn 2 voorbenen doorgaan om het snoepje te pakken. Dit is al een goed begin van de buiging. Uiteraard is het daarna de bedoeling dat je pony het doet door middel van alleen met een zweepje aan te tikken achter de singel en het commando “Buig” te zeggen.

Dit alles heb ik geprobeerd..
maar malibu loopt achteruit..
ik zet haar tegen een muur dan loopt ze na de zijkant..
ze gaat echt niet buigen..
hoelang of hoe vaak ik het probeer ze snapt het niet..
heel soms dan komt ze een beetje naar beneden met haar hoofd..
en zeg ik buig..dan geeft ze een voetje wat ze dus wel kan..
kan iemand me helpen??

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:27

Het achter uitlopen hebben veel mensen als probleem.

Ik zou eerst het snoepje tussen de hoeven geven. Dus nog niet naar achter, alleen een paar cm boven de grond tussen de benen. Als dat goed gaat haal je je hand een paar cm naar achter, dat goed oefenen. En dan weer een stukje naar achter. Met heel veel gedult dus beetje bij beetje naar achter.

Dennis kan liggen, zitten, het compliment, knielen enz maar buigen vind hij nogsteeds niet makkelijk. Hij voert het wel keurig uit hoor, maar zal echt niet meer doen dan strikt noodzakelijk is terwijl hij bij alle andere oefeningen meestal overijverig word(waardoor het alsnog fout gaat of juist veel te veel/ver)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:59

Ik ga zelfs nog verder. Je kan wel een hulp geven, maar je zal het paard eerst moeten leren wat je met die hulp bedoelt.
Snoepje voor de borst geven, snoepje voor de knieeen geven, snoepje voor de hoeven geven, snoepje tussen de hoeven geven (denk om je handen) etc

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:49

jah ik denk dat ik maar per cm ga werken..
maar als ik buig zeg..dan geeft ze een voet..laten we het er maar op houden dat ze blont is...Tong uitsteken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:06

Dat ze verder gaan buigen komt langzamerhand wel, er moeten ook spieren getraind worden hè