mijn vakantie in Sevilla

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

mijn vakantie in Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:53

Omdat mijn man en ik verleden maand 12,5 jaar getrouwd waren had hij een leuk kadootje voor me gekocht: Een stedentrip naar Sevilla! Aangezien we al in geen 3 jaar het land meer uit waren geweest was ik daar natuurlijk dolblij mee. Voor alle beestje hadden we super opvang dus met een lekker gerust gevoel zijn we verleden week donderdag met het vliegtuig vertrokken.

Sevilla is een fantastische stad. Het is de hoofdstad van Andalusie, stad van de flamengo en paarden. ook stedebouwkundig is de stad heel interessant omdat het tot ongeveer 1100 onder Moors beheer is geweest. Er zijn nog veel moskeen te vinden die later zijn omgebouwd tot kerk.

De Spanjaarden zijn een trots volk dat vast houdt aan oude tradities. Dat maakt dat je echt in een heel andere wereld zit. We hebben veel muziek en flamego gezien en gehoord en natuurlijk ben ik op zoek gegaan naar alles rondom de paarden.

Bij een leermaker kwam ik in gesprek over paarden en rijden. De leermaker bleek ook een enthousiast ruiter te zijn en liet me meteen heel trots een fotoboek zien met honderden fotoos van hemzelf en zijn paarden in de training. We hebben uitgebreid gesproken over de verschillen tussen de Anda's en de KWPN-ers en de verschillende benaderingen in training. Echt super interessant! En ondanks dat ik niet zo dol ben op Anda's heb ik toch echt schitterende paarden gezien! Zo mooi hebben wij ze in Nederland dus niet Lachen

Behalve paarden en flamengo hebben we heel veel van de stad gezien. het was een heerlijke vakantie!



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:55

Sevilla is echt prachtig! Ik ben er vorig jaar een dag geweest (zat eigenlijk in Portugal) en ik heb genoten.

Leuk kadootje van je man trouwens Haha!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:58

*jaloers* Knipoog Leuk cadeautje van je man hoor! Fijn dat jullie zo genoten hebben.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:52

Die Andalusiƫrs zijn toch wel schitterend, maar je moet er van houden. Ik vind ze best stoer, zeker de hengsten. Zulke contacten in het buitenland zijn erg leuk, heel anders dan iedere andere toerist meemaakt.

Als je van Flamingo's houdt, bezoek dan ook eens de Camarque, dat is iets minder ver dan Zuid-Spanje. Daar hebben ze ook flamingo's, de witte Camarque paardjes en zwarte stieren. Je kunt daar ook leuke buitenritten maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Celebi, FCSA, Gitana, Lalladidoo, laura22, RedRoses, tienus63, Vagabondo en 50 bezoekers