mijn nieuwe pony !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 10:55

hallo
ik heb sins kort {na erg lang zoeken} een super leuke nieuwe pony gekocht!! ik ga nu wat hier op bokt over haar vertellen !
het is een mega lieve supermooie haflingermerrie van net 6 jaar jong! haar stokmaat is 142m, ze is een een mooie fijngebouwde haflinger en heeft ook heel goede papieren ! de vader is milvester, ze loopt L 1 Dressuur ! knap he voor een haflinger en nog maar net 6 !! aan de teugel lopen wijken is een makkie voor haar, ik hoef er echt geen moeite voor te doen en bvb aan de teugel lopen doet ze uit zich zelf al !ze heeft echt een super mooie hals en ze is best wel gespierd en het ziet er geweldig uit als ze dan zou mooi af gaat buigen ! maar jah ze is ook al L 1 Dressuur!! ze is super mega speels ! alsik haar buiten breng gaat ze metteen lekker rond renen en bokken enz , maar onder het zadel is ze altijd braaf, jah ze kan wel eens schikken maar jah net 6 jaar jong dus dat kan altijd gebeuren ! wat ook erg leuk is, is dat ze erg leuk op onze andre pony heeft gereageert en onze andre ponys vinden haar ook erg leuk! ze is al super dikke vriendinnen met mijn 1 jarige fjordmerrie, echt zooooo lief! ze stan de hele tijd lief te knufflelen met elkaar ! ze is ook al goed verkeersmak en haar vorige baasje moest om buiten te rijden langs hele drukke wegen en dat vind ze ook helemaal niet eng !, het is echt een schat van een pony, ook is ze geschiped en klinisch gekeurd{vind ik wel erg belangrijk} ik heb veel mazzel gehad , de eigennaar is een vriendin van me en had al 9 mensen die haar zo wilden kopen van mn vriendin, maar mn vriendin heeft het er erg moeilijk mee dat ze haar pony verkopen moest door nogal rare omstandigheden en ze wilden zoooo graag dat ik haar pony kopen zou want dan wist ze zeker dat ze goed terecht kwam! er was bvb een ook handelaar die haar heeeeel graag hebben wilde en ermee wilde gaan fokken ivm haar goede papieren en een heel hoog bedrag er voor gaf ! meer dan de vraagprijs die mijn briendin vroeg ! maar mn vriendin wilde haar niet bij die handellaar kwijt, ze wilde er absoluut een goed adres voor en niet bij handellaar of manege ofzo, ze moest ook bij mensen thuis komen te staan, en jah ... wij hebben de ponys thuis staan! hier kan ze haar ook altijd op komen zoeken en dat vind mn vriendin erg fijn!! mijn haflinger heeft ook een heel mooi koppie, echt zo een arabierenkoppie lijkt het, en ze is geen groffe zware haflinger ! ik ben super mega blij met haar en hou erg veel van haar, ik verkoop haar echt nooit voor geen miljoen !
groetjes leonie
ps ik kan geen fotos plaatsen ivm geen scanner

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:57

O wat kewl voor je! Echt superstoer hoor!
Veel plezier nog he!

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 11:58

dankje wel !!
veel plezier ga ik zeker hebben !

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:06

hihi,dat denk ik ook Haha!

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 12:33

mijn haflinger heet Linda van de Amerweg
maar als ik haar roep zeg ik gewoon Linda hoor!
maar op haar papier heet ze dus Linda van de Amerweg Party!!

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 12:54

Leuk dat je Linda een leuke naam vind !

ik vind het zelf ook erg leuk en de naam past ook erg bij het paardje !!

doegggg *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:59

goh... Tong uitsteken nee hoor, leuk voor je, nog steeds!Veel plezier ermee he en nogmaals gefelicibokt

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 21:04

dankje wel margje !!

jij was 1 van de eerste aan wie ik toen op msn vertelde over Linda !!

vind het erg leuk al die leuke reacties ! Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:25

jeeh wat stoer he als je een droombeestje heb gevonden veel plezier ermee
tja linda voor een ruintje of hengstje is ook niks he Tong uitsteken dan maar voor een merrie Lachen

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 22:35

hoi

yentl je heb helemaal gelijk!! Linda is echt mijn droompaardje !!

ik ben zoooooo blij dat ik haar gevonden heb!

nou doeggggggie

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 17:43

ben vandaag voor het eerst ook de weg opgeweest met Linda, dat vond ik toch wel erg spannend , ze is super verkeersmak hoor maarjah.... je weet nooit wat zo een paardje in een onbekende omgeving doet he !, gelukkig ging alles goed en was ze niet erg bang voor bepaalde dingen, ja ze kijkt wel en doet haar oortjes dan spits naar voren maar ze wilt niet wegrennen ofzo, het ging dus wel super goed !
ben wel alleen bij ons op het laantje gebleven en we wonen aan een landelijk smal weggetje en er rijden hier veel tractoren en veel van die grote wagen enzo,maar gelukkig ging alles goed ! Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:35

wel gevaarlijk meteen met je nieuwe pony op de weg de eerste paar dagen dat ik expensive had ben ik aan de hand erheen gestapt. (naar de bak) ookal kon ik hem al 4 jaar het is en blijft een vreemde buurt

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:03

Nou, dat valt wel mee hoor..ze heeft die pony al een tijdje(hoe lang, week 2 weken??) en zo kan je wel bezig blijen..Als je met iemand anders gaat rijden kom je misshien ook wel in een vreemde omgeving, dan stap je toch ook niet af? Beetje voorzichtig zijn, maar je moet het niet overdrijven hoor..(en dat uit mijn mond.. Lips are sealed Bloos )

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 19:18

Ik heb linda nu 2 weken vandaag, dus het werd wel tijd dat ik even de weg op ging, want ik heb haar gekocht voor buitenritten en dressuur !, ze is goed verkeersmak en ik ben juist om te wennen eerst alleen bij ons op het laantje gebleven , dat is gewoon een rustig landelijk weggetje dus dat kan makkelijk, bovendien was mijn moeder mee met mij!
Linda was vanaf de eerste dag metteen dat ze kwam al helemaal gewend!! eerlijk waar ze heeft echt geen stap verkeerd gezet! ze heeft het hier ook erg naar haar zin gelukkig en is dikke vriendinnetjes geworden met mijn fjordenjaarling!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:23

oh sollly ik d8 dat je haar pas net had

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 21:09

geeft niet hoor, ik heb het bericht gewoon een beetje laat geplaast!
maar ik was ff een tijdje niet op bokt dus vandaar was het een beetje laat !

doegie ! Party!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:24

ik vind 2 weken niet echt erg lang Verward maar fijn dat je zoveel plezier hebt met d'r zo te horen klinkt ze heel erg leuk Pling

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:25

Gaaf dat je een nieuwe pony hebt zeg!
Ik heb zelf ook ooit op een haflinger gereden, die had dezelfde bouw als jouw pony, en was net ingereden, kon al erg veel, ze was 4 jaar.
Heerlijk reed die, netjes aan de teugel, soepel, keurig reagerend op mijn hulpen, in draf en galop ook meteen, dus ik helemaal glunderen want ze zou mijn verzorgpony worden.
Maar de eigenaar wilde dat ik flink veel wedstrijden (dressuur) met haar ging rijden, en toen ik zei dat ik van plan was zwanger te worden... tja...
Toen ging het dus niet door.
Ik vond het wel zo eerlijk om te zeggen dat ik kinderen wilde, anders moet je plotseling stoppen met rijden vanwege een zwangerschap, en dan moet hij weer een ander meisje of vrouw zoeken...
Hij vond het wel jammer, want volgens hem pasten we wel bij elkaar.
Volgend jaar ga ik ook een eigen paard kopen trouwens, waarschijnlijk een kwpner of iets dergelijks.
Veel plezier met je nieuwe pony, en veel over schrijven oke?
Groetjes, Dorine.

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 18:46

hoi,hoi

leuk al die reacties zeg !!
ja ik ben echt super blij met linda! het gaat gewoon harstikke goed !! Party!! ,ze is super mega lief en ze is echt altijd braaf met alles! en ik vind het zo leuk dat ze zo goed met mijn fjordje opschieten kan ! dat is echt erg leuk hoe die 2 zo snel vriendinnetjes geworden zijn ! Lovers , ik kom net van linda en mn andre ponys terug en het is zo leuk hoe lief linda altijd hinnekt naar me, dat doet mn fjordje ook altijd zo lief en nu doen ze dat zo samen, echt schattig hoe ze dan met hun lieve koppies bij elkaar staan !,, maar dat ik dus laatst de weg op ben geweest ben ik niet een buitenrit ofzo metteen gaan maken hoor, ik heb alleen even op het weggetje bij ons gestapt, vond linda super leuk !!
toen linda nog bij haar vorige eigennaar was, was er een keer een gehandicapt jongentje die zijn armpje misten en een stuk been, echt erg zielig voor dat jongetje, er werd altijd gezegt tegen de ouder van dat jongetje , hij zal nooit op een paard even kunnen zitten, en dat was juist de wens van dat jongetje, hij wilde zoooooo graag eens op een paardje zitten en even stappen enzo, de vorige eigenaar van linda heeft toen linda opgezadelt met western zadel en dat jongetje er op getild en hij heeft even gestapt met linda toen heel voorzichtig, linda voelde echt dat ze voorzichtig moest zijn en ze was toen ook weer super braaf, ze heeft echt een geweldig karakter! dat jongetje was zo blij envond linda zo lief dat hij helemaal van blijdschap even huilen moest, vreugte traantjes !!, echt zo leuk dat hij eindelijk eens op een paardje kon !, linda is echt gewoon een superpaardje !! Lovers

groetjes leonie Party!!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:36

Leuk joh! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en we willen natuurlijk een foto zien!!!!!!

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 19:46

hoi
ik kan hellaas geen fotos plaatsen omdat wij thuis geen scanner hebben , ik ben nog mn ouders aan het proberen over te halen er 1 te kopen ! wat kost zo een ding eigenlijk ongeveer ?? ik heb geen idee !

maar geloof mij maar , linda is SUPER,MEGA mooi!

groetjes leonie

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:21

kan je niet bij iemand anders laten inscanne en dan op diskette zetten en zelf op bokt zetten?

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 20:28

niemand bij mij in de buurt heeft zo een scanner !

nou ja, ik zeur nog wel eens bij mn ouders zo een ding te kopen !