shetje rijden van 9 maanden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

shetje rijden van 9 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:29

Boos! en het gebeurt!!

Bij ons in de buurt wordt er op een shetje van 9 mnd gereden. Soms weleens een kwartier, stappen en draven!! Zelf heb ik het nog niet gezien gelukkig want ik zou echt zo kwaad worden. Maar een paar mensen vertelden me het. Ook gaat ze met haar shetje springen, maar daar weet ik verder niets van ( hoe hoog enzz) Maar de kans dat ik ze tegenkom is vrij groot, dus wat moet ik doen? ze luistert in ieder geval niet naar anderen. Ze zegt zelf dat de botten nog moeten groeien en 10 min later zit ze er op.


Dieren bescherming bellen? komen ze er ook echt voor. En moet ik het echt gezien hebben? dan moet ik nog wachten tot ik haar een keer voorbij zie komen. Arm shetje.... Verdrietig Verdrietig

Misschien stom... ik heb er eigenlijk niets mee te maken maarrrr. grrr ik wordt echt boos als ik zoiets hoor.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:35

Is het zo'n klein meisje of heb je te maken met ouderen?
Als het een jonger iemand is kun je uiteraard contact opnemen met de ouders en vertellen dat het niet verantwoord is voor het dier.

Ik denk ook dat je wanneer je hier melding van wilt maken (bij ouders, dierenbescherming etc.) dit gezien moet hebben. Een getuigen is pas getuigen als hij of zij het gezien heeft. Anders kan het net een gek verhaal zijn wat bij jullie de buurt door gaat maar waar geen steek van waar is.

Vis het allemaal even uit, zo dat je meer weet. Dan pas kun je lijkt mij er werk van maken.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:41

nou ze is 14, dus niet erg klein. En ze weet waar ze mee bezig is (lijkt mij)

En ik heb het niet via via gehoord maar van twee meisjes die altijd bij marit kwamen kijken, ze hadden een verzorg shetje waar ze op mochten rijden. En dat was dus het veulentje...
Maar ik moet het natuurlijk eerst zelf gezien hebben, voordat ik iets ga ondernemen.
Maar ik vroeg me af of de dierenbescherming hier iets aan kan doen?

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:42

Wat Fairie ook zei. Ik zou eerst es gaan kijken of het waar is. Daarna zou ik dat kind eens goed de waarheid vertellen en naar de ouders gaan.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:43

Ik weet niet of de dierenbescherming er iets aan kan doen. Ik zou het eerst zelf proberen op te lossen.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:59

ongelovelijk, dat er nog zulke randdebielen zijn die zoiets doen, bah, geen woorden voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:23

Wat je moet doen als je haar tegen komt? Ik zou het wel weten en schop haar er hoooooogst persoonlijk af, om haar vervolgens aan haar haren mee naar haar ouders te sleuren waar ze e.a. kan uitleggen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:33

Idd eerst kijken of het waar is. En de dierenbescherming kan er natuurlijk wel wat aan doen hoor.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:39

De dierenbescherming komt altijd als je ze belt, vooral voor zoiets, met spoed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:05

Sting schreef:
De dierenbescherming komt altijd als je ze belt, vooral voor zoiets, met spoed.

Pardon???
Dan zijn ze wel heeeeel erg verandert de laatste tijd

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:22

stef"]
[quote="Sting schreef:
De dierenbescherming komt altijd als je ze belt, vooral voor zoiets, met spoed.

Pardon???
Dan zijn ze wel heeeeel erg verandert de laatste tijd
[/quote]

Dat lijkt me niet, ze komen voor dit soort dingen echt NIET, 100% zeker,
het is dan een welles-nietes spelletje en daar beginnen ze gewoon weg niet aan, het paard moet in dusdanige lichamelijke positie verkeren dat het als er niet ingegrepen wordt overlijdt, het is triest maar vaak komen ze niet eens op tijd en is het paard al overleden heb het zelf helaas al 2 keer meegemaakt.
De d.b doet absoluut nuttig werk en de inspecteurs willen vaak ook wel actie ondernemen maar het wettelijk vaak niet.

Kun je dit meisje niet uitleggen waarom het niet kan, dat de pony hier lich gebreken aan over kan houden enz enz?
Of de eigenaar van het diertje inlichten?

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 14:21

Quote:
het paard moet in dusdanige lichamelijke positie verkeren dat het als er niet ingegrepen wordt overlijdt, het is triest maar vaak komen ze niet eens op tijd en is het paard al overleden heb het zelf helaas al 2 keer meegemaakt.

ik vind het echt erg dat ze het zo erg laten komen!! dat noemt zich dan de dierenbescherming!! belachelijk!!

Ze is de eigenaar van het beestje ze heeft haar nu ongeveer 2 maanden. Ik heb haar gesproken maar ze heeft alleen maar een grote mond!