de tijd VOOR je eerste paard....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

de tijd VOOR je eerste paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:51

Ja,daar zit ik nu in... Ikheb iets van 20 paarden die ik verzorg zo nu en dan,maar echt, ik heb er niet zo veel lol meer in, ik heb het wel gezien met andermans paard, echt raar... Ineens was het over, wilde ik geen paarden van anderen meer verzorgen, het knaagt echt aan me, wil dolgraag een eigen paard maar ik moet nog een half jaar tot een jaar wachten... Hebben jullie dat ook gehad? en hoe brachten jullie deze tijd door?
Ik word namelijk helemaal gek van mezelf, stalletje hier bekijken, stalletje daar bekijken, paarden die te koop staan bekijken terwijl ik ze toch niet kan kopen :S maar ik heb aan de andere kant ook geen zin om het van me af te zetten, ik wil op de hoogte blijven van alles.
Hebben jullie een idee van wat ik zou kunnen doen met mijn zoektocht? Ik wil toch blijven zoeken :S hoe dan ook, dat geef ik niet op, en misschien nog andere ideetjes?

Groetjes Tessa

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:26

Ik moet nog steeds wachten. Verdrietig Ik zoek een verzorgpony voor die tijd. Maar dan wel 1. Niet 20.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:32

Ik verzorg op een kleine fokkerij en ik heb het er prima naar m'n zin, heb verschillende pony's om te rijden, kan altijd iets doen, ook veel jonge pony's om mee te werken en iedere zomer naar de keuring en dekkingen enzo, 't is geweldig en leer veel en dan fokken ze ook nog met een ras waar ik helemaal gek op ben en later zelf ook mee wil ga fokken.
Eigenlijk hoef ik niet perse een eigen paard/pony, ik heb hier alles wat ik wil en de pony's zijn zo goed als mijn eigen Haha!:D
(kan je dus niet verder helpen Knipoog Haha!:D)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 22:14

hehe dat ik er 20 heb is door puur toeval hoor Knipoog

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:29

zit er bij die twintig niet 1 die je misschien terzijnertijd kan kopen , heb je in elk geval vast een leuk vooruitzicht en dat motiveert ook wat meer denk ik .

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 22:33

Er zijn een paar paarden die verkocht gaan worden waaromnder een veulen, hengst westernpaard, maarik wil geen westernpaard, en de andere paarden die verkocht zouden kunnen worden zijn uh Haha! 50.000 tot 100.000 euro waard.... kan ik niet betalen (al zit er een geweldig paard bij)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:36

Ik heb ook zo'n tijd gehad. In eerste instantie had ik al 9 jaar gereden totdat ik op een vervelende manier van een pony af viel en minstens 1,5 jaar rust moest hebben. Daarna heb ik nog een fries ingereden, maar had geen zin meer in verzorgponies of zo. Op dat moment zei ik tegen mezelf dat ik voor een eigen paard zou gaan sparen en een stal+wei te gaan zoeken.

Ik ben er uiteindelijk ruim 2,5 jaar mee bezig geweest. De stal zoeken vond ik het moeilijkste. Verder keek ik naar paarden die te koop stonden maar was wel voorzichtig, bang om verliefd te worden op een paard terwijl je hem/haar nog niet zou kunnen kopen. Zo ben ik wel redelijk kritisch geworden en heb uiteindelijk dan Solide gekocht...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 22:42

Ja, ik ben zelf ook bang dat ik een verkeerd paard zal kopen, ja, wie weet klikt het wel niet, of erger nog, heeft het paard iets wat niet te genezen valt (bedoel dan botvergroeingen e.d.) moet er niet aan denken zeg, dnek je eindelijk je droompaard te hebben gevonden gebeurt dat! En aangezien ik naar een andalusier op zoek ben wordt het alleen maar moeilijker, zijn er minder van in nederland, wel veel in de handel, maar ik vind dat zo eng om een paard bij een handelaar vandaan te halen...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:48

Of het klikt of niet zul je van te voren toch niet weten, dat is afwachten.
Tja de tijd voor mn eerste pony, ik verzorgde een paard. Toen ik hoorde dat ik zelf een pony mocht in het voorjaar ben ik er wel meegestopt en toen af en toe meegeweest met een vriendin naar hun pony. Maar goed, dat was een maand of 3. Had al een pony op het oog en daar wilde ze wel zo'n tijd mee wachte. Hij is op het laatste moment niet door gegaan wegens omstandigheden maar goed, had snel een andere leuke pony gevonden.. Dat heeft mij de tijd door gebracht Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:08

Ik heb voor mijn 1e pony altijd 1 keer in de week gelesd op de manege en 1 keer in de week ging ik vrij huren.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:16

kan je niet een aantal paarden blijven verzorgen... of een verzorgpaardje zoeken voor een half jaartje ofzo... of ergens les nemen....
succes

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:27

Ik zou als ik jou was wel doorgaan van het verzorgen van andere paarden om er een beetje 'in' te blijven.
Ik wacht nog even met een eigen paard tot dat ik mijn autorijbewjs heb en misschien wel tot dat ik op mezelf woon. Dan nog maar eens kijken hoeveel geld er overblijft om het paard te kunnen onderhouden.

Maar ik doe het ook hoor; paardenverkoopsites afstruinen. Ik ben geregeld paarden tegen gekomen waarvan ik dacht, die ziet er leuk uit vanaf het plaatje en dat ik sterke neigingen had om de verkopers te bellen o.i.d., maar ik doe er verstandig aan als ik het nog maar niet doe. Is voor mijn eigen bestwil, hoewel mijn handen jeuken.
Vooral toen ik een jaar of 16 was, merkte ik dat óf mijn 'paardrijvriendinnen' gingen van paardrijden af óf ze kochten een eigen paard. Ik ben inmiddels 22 en wil er nog steeds één hebben. Maar goed....ooit...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 14:43

ik heb op een manege gereden aar heb het gehad met de manegepaarden, ik heb er nou al zo ontzettend veel meegemaakt die gewoon gevaarlijk waren... en je kan er nouwelijks een band mee opbouwen, dus daar ben ik mee gestopt en ben van plan nooit meer een manegepaard te gaan rijden.

En ja, ik hou wel wat verzorgpaarden... dat wel!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:12

Lunatje, ik ben een klein JAAR op zoek geweest naar de geschikte Andalusiër, met de nodige tegenslagen... Besteed je tijd dus nuttig, en begin nu al maar volop met zoeken en oriënteren op de "Andalusiermarkt"!
Nadeel is natuurlijk dat als je toch sneller je droompaard vindt dan ik, je hem niet even opzij kan laten zetten...
Maar is er geen enkele mogelijkheid dat je al vroeger aan een eigen paard kan beginnen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:17

Herkenbaar je verhaal, voel me nu opdit moment ook zo. I kverzorg een geweldig paard, echt waar! Maar door een aantal omstandigheden heb ik nu zo iets, ik wil eigenlijk wel een eigen paard. En dan zie af en toe paardjes te koop en dan ja... maar het mag niet van mijn ouders!? Ik ben 20 jaar!, maar mn ouders willen 't niet. Dus ik denk er voor mezelf nog over na en wacht gewoon totdat ik klaar ben met m'n studie op tot ik op m'n zelf woon.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 16:18

nee echt niet... ik heb hier knallende ruzies gehad omdat ik wel 10.000 x ben begonnen over vroeger een eigen paard, ik heb namelijk voorheen een paard op het oog gehad, was wel apart, paardje liet haast niemand op haar rug rijden zonder veel geklier, de eigenaren van het paard (was een kleine manege) waren helemaal versteld hoe het paard bij mij deed, paard deed alles geen probleem, is nu een half jaar terug, ikwilde dolgraag dat paard, maargoed, dat is de laatste keer dat ik over een eigen paard ben begonnen, was echt goed ruzie... Dus nee, er is geen 1 mogelijkheid Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:51

gewoon van je afzetten dat paard komt er toch wel zoals je het zegt, en zou die tijd gewoon nuttog besteden met dingen waar je echt wat mee kan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:22

Ik heb nooit een verzorgpony gehad, maar ik wilde een eigen pony omdat ik met de manege paarden niks nieuws meer leerde en ik zocht dus beetje een nieuwe uitdaging en die bevalt goed Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:22

Ik heb heel lang verzorgpony's en daarna een huurpony (allemaal bij dezelfde stal) gehad voordat hij mijn eigen pony werd. Eigenlijk vond ik het niet zo heel erg, dat kwam omdat ik toen heel veel vrijheid had (zowel toen hij mijn verzorgpony was als toen hij mijn huurpony werd). Ik mocht buitenrijden, les, springen, zelfs meenemen op ponykamp. Eigenlijk was hij gewoon mijn eigen pony dus. Deze pony is nu een halfjaar mijn eigen pony. Het grote verschil is dat ik hem nu kan meenemen, hij is gewoon echt van mij. Als ik bijv. ga studeren of naar een andere stal wil, dan kan dat gewoon.