paardenschool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

paardenschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 17:54

hoihoi,
ik zit nu in de 4e klas van het vmbo en ik moet kiezen wat ik later ga doen.
ik wil paardenhouderij doen!!!!!
weet iemand een leuke school????
(deurne is afgekeurd maar ik zou wel graag contact willen met iemand die op deurne op school zit)
xxxxxxx nicoline

zit nog diep na te denken...


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:24

Ik zit op Deurne op school,maar doe daar niet de paardenhouderij...Ik doe daar de hoefsmid opleiding..Ben ook eens op Barneveld gaan kijken een aantal jaar terug, en dat zag er erg leuk en gezellig uit..In Dordrecht kun je ook paardenhouderij doen,maar daar ben ik zelf nooit geweest..Ken er wel een paar die daar opzitten en die hebben het er wel naar der zin..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:25

meid zoek een opleiding waar je wat aan hebt........

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 18:45

wat bedoel je gijsenkim

zit nog diep na te denken...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:54

dat je aan mbo paardenhouderij helemaal niks heb voor je toekomstige leven. Het is natuurlijk wel leuk, maar geloof me na 10 jaar proffessioneel paardenstront scheppen heb je het echt wel gehad en dan ga je solliciteren naar ander werk en dan blijkt dat je aan je diploma helemaal niks heb........

Mijn advies is om een gerichte opleiding te doen, secretarieel ofzo iets.... maak dat af. Ga dan voor je hobbie verschillende paarden cursussen doen, zo onderbouw je een toekomst voor jezelf MET paarden. Je moet toch echt eerst een baan hebben wil je paarden kunnen onderhouden. Met de MBO paardenhouderij zal je nooit genoeg verdienen, want werken in de paarden is ontzettend hard werken voor heel weinig geld........

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 18:56

okee ik doe nu handel en verkoop weet jij nog iets in die branche

zit nog diep na te denken...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:58

ik ben al te lang van school af......... maar ik zou misschien MBO Economie ofzo......kan je niet verder gaan in Handel en Verkoop?

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:04

Gijsenkim: je hebt gelijk!!
Ik heb er ook lang overnagedacht, ontzettend veel mensen erover gesproken, ook zelf ken ik mensen die dressuurhengsten fokken en verkopen: geen geld in te verdienen, en na 10 jaar vind je paarden meestal niet meer zo leuk als nu, omdat alles om geld draait!
Ik wil gewoon s'avonds en in het weekend lekker paardrijden, ik doe nu de lerarenopleiding Engels!! Want dat is dus echt ideaal!
Nou, ik zie mezelf straks al helemáál zitten hoor, met mijn huisje in het grote mooie bos met een aantal paardjes op mijn weilandje!:D:D
Wees slim, denk er heeeeeeeeeeeeel goed over na!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:14

Eef18 schreef:
Gijsenkim: je hebt gelijk!!
Ik heb er ook lang overnagedacht, ontzettend veel mensen erover gesproken, ook zelf ken ik mensen die dressuurhengsten fokken en verkopen: geen geld in te verdienen, en na 10 jaar vind je paarden meestal niet meer zo leuk als nu, omdat alles om geld draait!
Ik wil gewoon s'avonds en in het weekend lekker paardrijden, ik doe nu de lerarenopleiding Engels!! Want dat is dus echt ideaal!
Nou, ik zie mezelf straks al helemáál zitten hoor, met mijn huisje in het grote mooie bos met een aantal paardjes op mijn weilandje!:D:D
Wees slim, denk er heeeeeeeeeeeeel goed over na!


en jij heb dan die MBOer in dienst voor weinig die je stallen uitmest, stro en hooi lost, de boel aanveegt enz, enz....... Haha! Haha! Haha! en dan zeg je op een mooie maandag middag (want dan ben jij vrij) "hey, wil jij nog even die vos longeren" en dan loop je terug naar je terrasje en schenkt voor zichzelf nog even een koel glaasje ranja in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:25

gijsenkim schreef:
dat je aan mbo paardenhouderij helemaal niks heb voor je toekomstige leven. Het is natuurlijk wel leuk, maar geloof me na 10 jaar proffessioneel paardenstront scheppen heb je het echt wel gehad en dan ga je solliciteren naar ander werk en dan blijkt dat je aan je diploma helemaal niks heb........


Buiten dat, vraag ik me sowieso af wat je aan een MBO paardenhouderij-opleiding hebt. Ik heb zelf nooit een paardenopleiding gedaan, maar ik kon het huiswerk gewoon even snel maken van een meisje dat de opleiding wel volgde Verward, was wel een aparte gewaarwording.

Volgens mij is zo'n opleiding voornamelijk geschikt voor mensen die al een stal hebben (ouders bijvoorbeeld) en een officieel papier willen halen. 10 jaar stront scheppen lijkt me trouwens wel wat overdreven. Ik heb een half jaar fulltime en enkele jaren parttime op een manege gewerkt en de keren dat ik stront heb moeten scheppen zijn over die hele periode op een hand te tellen.

Als het echt je droom is om met paarden te werken, probeer het dan direct na school zou ik zeggen. Als je het na een jaar nog helemaal geweldig vind, begin dan aan een paardgerelateerde opleiding. Mocht het tegenvallen kun je altijd een andere niet paardenopleiding kiezen..

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:32

Ik heb de opleiding Kaderfunctionaris Paardenhouderij en management gedaan, in Tiel op het Helicon (valt ook deurne onder)

Ik was ook klaar met mn middelbaar, en wist niet wat.
Ja graag paarden...

De opleiding heeft mij veel geleerd... niet alleen wat betreft paarden, maar ook mijzelf. Mijn karakter is best veranderd (te goede Knipoog )

Van de 40 starters was ik in het laatste jaar met 3 anderen over.
De paardenwereld is zwaar en hard.

Lange dagen, weinig betaald, veel inzet, nooit klaar.

Na de opleiding heb ik zelf besloten paarden voor "hobby" te houden.

De anderen hier hebben gelijk...
Zoek een opleiding waar toekomst inzit!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:39

Je kunt ook bijvoorbeeld eerst paardenhouderij volgen op de Mas, en daarna doorgaan op de Has, dan heb je wel een opleiding op hbo niveau en dus ook altijd wat zekerheid achter de hand om een baan te kunnen krijgen. Deze opleiding kun je volgen in den bosch

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...


Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:42

in Breda zit ook MAS paardenhouderij

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:16

Jep in oss zat ie ook, zit nu in Nijmegen. Ik ben daar heen gegaan met het idee, ik weet niet wat ik moet en ga dat maar doen.
Tja zo zaten er meer. Van de 31 1e jaars 3 en 4 jarige opleiding zijn er uiteindelijk 5 3 jaars en 4 4de jaars geslaagd...........
Zegt zoieso iets over de opleiding. Maar ook over de paardensector opzich.
Voor jou tien andere tenzij je heel goed bent in bijvoorbeeld rijden of graag het risico wilt lopen om je nek te breken. Dan kun je nog iets gaan doen tussen de paarden.
Maar begin er als manege meisje al helemaal niet aan!!

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 23:23

ik doe het laagste van het llagste ik zou gewoon normaal een baantje willen hebben op een dressuur of springstal is dat nou teveel gevraagd?????

zit nog diep na te denken...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:30

wat al eerder gezegd is, ga gewoon eens na school een jaar werken op een handelsstal.......... wedde dat je een gewone opleiding zoekt

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:48

Noem mij een stal die de kost kan verdienen met paarden, zonder dat ze een sponsor hebben. Ik bedoel geen maneges of handelsstallen die alleen maar vlees schuiven, maar de dressuur- en springstallen waar iedereen zich zo graag aan vergaapt. D'r is er niet een die op eigen benen staan, achter elke stal zit wel een of andere directeur van een groot bedrijf met last van te veel geld. Mooie manier om je inkomsten af te romen, makkelijke manier om je de belasting van het lijf te houden en ondertussen doe je in de VIP-room nog wat zakelijke contacten op.
En jij je het vuur uit de sloffen sjouwen voor een minimumloontje als MBO-er. ik begon als MBO-er op de arbeidsmarkt al gelijk op 125% van dat minimumloon en ik had nog geen pen vast gehouden. Voor dat verschil alleen al kun je bijna een paard houden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:47

Heey,
ik ga zelf ook de paarden in en het is inderdaad hard werken en moeilijk geld mee te verdienen maar het is wel wat ik wil. Achter een bureau op een stom muf kantoor hou ik het geen uur uit en om over mijn concentratie maar niet te spreken. Ik heb een hele lijst met paardenscholen voor je, ik zal ze eff overtypen. Maar wat je het beste kan doen is paardhouderij of iets dergelijks maar dan wel management erbij, want dan kan je als je het evt zat ben een kleine opleiding van een jaar volgen en kan je gewoon een winkel runnen bijv.
komen de scholen:
Has den Bosch ->www.hasdenbosch.nl
Hilicon: MBO oss, werd overigens verplaatst naar nijmegen.
MBO tiel, werd ook verplaats, maar weet niet precies waar, maar
wel in de buurt van tiel.
Dan deurne, maar dat wil je niet (geef je groot gelijk)
Wellant college in dordrecht -> www.wellant.nl

Holland college in maasland -> www.holland-college.nl

AOC terra in emmen, groningen en meppel www.aoc-terra.nl

Van Hall instituur -> www.vhall.nl

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:49

Heey,
ik ga zelf ook de paarden in en het is inderdaad hard werken en moeilijk geld mee te verdienen maar het is wel wat ik wil. Achter een bureau op een stom muf kantoor hou ik het geen uur uit en om over mijn concentratie maar niet te spreken. Ik heb een hele lijst met paardenscholen voor je, ik zal ze eff overtypen. Maar wat je het beste kan doen is paardhouderij of iets dergelijks maar dan wel management erbij, want dan kan je als je het evt zat ben een kleine opleiding van een jaar volgen en kan je gewoon een winkel runnen bijv.
komen de scholen:
Has den Bosch ->www.hasdenbosch.nl
Hilicon: MBO oss, werd overigens verplaatst naar nijmegen.
MBO tiel, werd ook verplaats, maar weet niet precies waar, maar
wel in de buurt van tiel.
Dan deurne, maar dat wil je niet (geef je groot gelijk)
Wellant college in dordrecht -> www.wellant.nl

Holland college in maasland -> www.holland-college.nl

AOC terra in emmen, groningen en meppel www.aoc-terra.nl

Van Hall instituur -> www.vhall.nl

hogeschool larenstein in velp of deventer. www. larenstein.nl
Groetjes Bar

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:50

oeps, er ging wat fout, maar de 2e bevat nog een link.
misschien kan een opperator de 1e weghalen?? inc dit berichtje.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:59

het van Hall Instituut heeft GEEN paardenopleiding! Wel kun je binnen de opleiding Diermanagement paardenhouderij als afstudeerrichting kiezen, maar dit is een HBO-management-opleiding en gaat daar dus hoofdzakelijk over.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:28

Ik heb de opleiding paardenhouderij gedaan in Zwolle, erg leuke opleiding, heb er veel aan gehad en is goed te doen voor jou vanuit Meppel.
In de paardenbranche zijn leuke banen te vinden, ik heb altijd prima werkgevers gehad die netjes en goed betaalden, maar tis maar net wat je zoekt en wat je ervoor over hebt.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:40

Wind schreef:
het van Hall Instituut heeft GEEN paardenopleiding! Wel kun je binnen de opleiding Diermanagement paardenhouderij als afstudeerrichting kiezen, maar dit is een HBO-management-opleiding en gaat daar dus hoofdzakelijk over.

ik heb vorige maan folders aangevraagt bij van hall instituut, en er zat een papier bij een boekje ingevoegt dat over een paardenopleiding ging. Ik heb het verder nog niet gebustudeerd hoor.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 22:33

kan je me daarover wat meer vertellen vippie???

zit nog diep na te denken...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:29

Ten eerste zal ik even alle negatieve dingen uit de lucht slaan: met een paardenhouderij opleiding kom je echt verder dan stront scheppen (ik heb nooit ergens uit hoeven mesten) en met dat diploma (omdat je meer leert dan stront scheppen) kun je zeker ook buiten de paardenwereld goed uit de voeten (ik ben het levende bewijs) omdat je wordt opgeleid tot iemand die zelfstandig een bedrijf kan runnen, en daar zien werkgevers meer in dan een tikteef-dilpoma Bloos!

Ik heb stageadressen uitgezocht destijds waar ik veel kon leren, en dit waren per definitie niet de bedrijven met bekende amazones dan wel berdijfsnamen (al staat dat erug leuk op je CV). Ik heb echt alle facetten van het paardenvak gehad tijdens mn stages: dekstation, opfok, africhting, grooming en zelfs lesgeven enz enz. Nu had ik al een zeer brede achtergrond maar t was leuk om die eens uit te diepen.
Na mn school ben ik werkzaam geweest in de paardenhouderij tot ik een stro/hooi allergie kreeg (of eigenlijk al had maar hij werd toen te heftig) waardoor ik helaas mijn werkzaamheden op een ander terrein moest verleggen.
Sindsdien werk ik op "kantoor", best wel saai als je zulk wisselend werk gewend bent, maarja wel beter voor mn luchtwegen, hihihi

De opleiding duurt 3-4 jaar net wat je kiest, ik heb de 4jarige gedaan (in 2 jr tijd, was een beetje studiebol) en kon de HBO doen en dan was ik al verzekerd van een baan als docent, maarja mn centjes waren op, achteraf heb ik daar nog steeds spijt van maarja.... wie weet ooit als ik de loterij win....

http://www.groenewelle.nl/ hier kun je meer info vinden, ik weet niet of de opleiding inhoudelijk veranderd is in de loop der jaren, dat ik daar zat is alweer 8 jaar geleden (oma!).

Succes met beslissen en laat je niet afschrikken door negatieve verhalen!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Majestic-12 en 109 bezoekers