Toverman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:14

Mijn lijnzaad haal ik altijd bij de boerenbond, maar wees wel voorzichtig met de hoeveelheid, er zit n.l. blauwzuur in lijnzaad en te veel daarvan kan ze goed ziek maken.
Ik weet niet of "Estragon" het over de zelfde persoon heeft, en toveren kunnen we geen van alle, dat kan alleen Harry Potter.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 19:53

ik heb hem toverman genoemd, omdat ik dat wel zo vin

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 09:59

ik heb gister(zondag) de wormenkuur gegeven, ik ben alleen het doosje vergeten, dus ik zet vanaaf er wel ff op hoe het heet. ik weet alleen dat er een appelsmaal aan zat *LOL*

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:44

kan ik een stukje manen naar jou toe sturen en dan doe jij net alsof het manen van jou paard zijn? Schijnheilig als hij dat echt kan zou het wel een oplossing zijn voor mijn paardje.. ze is nu al 3 weken kreupel

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 14:48

sorry, maar dat kan ik helaas niet doen.
het kost echt 50 euro

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:49

ik zal het eens aan papa vertellen.. hij moet uiteindelijk toch betalen Knipoog

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 14:56

tja, en ik garandeer je dat het egt zo is en als je wat weet, pb me maar

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:56

die wormenkuur is denk ik equimax

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:59

En waarom denk je dat t de Equimax is?

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:05

omdat dat er 2 zijn met appelsmaak, 1 hele goedkope (equiworm van sectolin geloof ik) en een hele dure (equimax) equimax is de enige wormenspuit tegen lintwormen en aangezien zij een speciale spuit moest hebben denk ik dat het equimax is

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 19:38

hahaha, ik ben hem vandaag weer vergeten Bloos!
volgens mij was het geen equimax hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:54

behandeld hij alleen maar paarden en mensjus? heb namelijk een paar mensen met problemen met hun hond

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 08:29

hmz, dat weet ik niet, ik zou het wel kunnen vragen

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:29

Hij heeft t al heel erg druk met paarden en mensen dus in principe behandelt hij geen honden. Heel soms als hij bij iemand is voor t paard of de persoon zelf doet ie wel even de hond erbij.. maar speciaal voor honden niet dus.. sorry.....

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:02

lovemidnight schreef:
kan ik een stukje manen naar jou toe sturen en dan doe jij net alsof het manen van jou paard zijn? Schijnheilig als hij dat echt kan zou het wel een oplossing zijn voor mijn paardje.. ze is nu al 3 weken kreupel

Je moet het eerlijk houden. Ik neem aan dat je zelf ook niet wil dat ze jou om de tuin leiden. Ik kan je ook een telefoonnr. geven van mijn leraar , en daar kun je dan je uitleg aan kwijt. Als het nodig is komt hij wel. Hij woont in Turnhout, en komt overal.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:04

We hebben t nu dan wel over twee verschillende mensen he.. laten we dat even duidelijk stellen.. een uit Zwijndrecht.. en een uit Turnhout...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:14

volgens mij is dit mijn topic hoor!! Schijnheilig

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:51

Ik zie hier geen probleem. Ik reageer alleen op een opmerking, waar ik het moeilijk mee heb. Ik kom niet aan je topic, ik vind het zelfs een heel goed topic , mensen moeten weten wat er allemaal te doen is en wat er voor mogelijkheden zijn. Het is toch fijn dat het nu al over twee verschillende tovenaars gaat. Het is fantastisch wat we met een lecher-antenne kunnen doen, maar niet altijd zitten we perfect, geef een 90%, dat is toch niet slecht of wel soms. Het zijn levende wezens waar we mee werken. Ook wij zijn niet perfect

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 20:08

nee, ik heb het over elibeest Haha! niet over Klopping

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 20:10

owja, ik heb de wormenkuur bij de hand, die ik heb gegeven:

Panacur pasta ( met appelsmaak)

als jullie er meer van willen weten dan moet je het maar ff vragen

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:11

Panacur pasta ( met appelsmaak)

als jullie er meer van willen weten dan moet je het maar ff vragen [/quote]


Hoevaak geef jij een wormkuur? Hoe vaak verander je van kuur? Staat jouw paard op een manege in stal, of komt die ook in de wei samen met andere paarden?Is het een grote wei? Of komt hij of zij alleen in de paddock of rolbak vrij en worden daar de mestballen regelmatig weg genomen? Staat er ook een ezel of in de wei dichtbij, of op de manege, of een paard dat bij een ezel heeft gestaan??????veel vragen die kunnen verwijzen naar het gebruik van wormkuren. Het waarom en waarvoor.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 09:19

ik geef 2x per kaar een normale wormenkuur, je weet wel, die ieder-1 geeft. maar deze wormenkuur heb ik dus aanbevolen gekregen door die "toverman" het is voor dr maag/darm. dit is een stuke wat op het oddje staat onder INDICATIES:
Breedspectrum ontwormingsmiddel voor de behandeling van grote en kleine strongyliden, ascariden, oxyuren en strongyloides. Panacur Pasta bestrijdt tevens de onvolwassen wormen (larven) en hun eieren.

Mijn paard staat idd op een manege, ze komt niet met andere paarden op de wei Ze staat wel regelmatig in de losgoobak, hier blijft de stront van de paarden gewoon liggen, het wordt er nooit uitgehaald er staat geen ezel in de buurt nee, maar misschien staat er wel een paard op de manege die met een ezel heb gestaan, maar dat wat ik niet, hoeso??? wat heeft die ezel er mee te maken dan? ik wil graag wat meer weten

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:17

Een ezel kan n.l. longworm hebben. Een ezel gaat daar niet van dood , een paard wel. Bij de normale ontwormingen kan bij de ezel de longworm ook nog blijven zitten. De ezel heeft er midder last van, ik weet niet waarom. Als een ezel op de zelfde wei staat als een paard kan via de mest een besmetting ontstaan. Ezels kunnen schatjes zijn , maar bij mij komen ze niet op de wei. Ontwormen moet goed worden gedaan. Geef je te weinig ,dan kunnen de wormen resistend worden en geef je te veel kan het paard er last van krijgen. Op tijd er bij zijn, voor de dekking , ontwormen, voor de bevalling ontwormen na de bevalling ontwormen. Als je het niet doet bestaat de kans dat leden van een visvereniging bij jou om aas komen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 15:35

ow okeej bedankt

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:43

nou, ik ben afgelopen donderdag dus begonnen met dat speciale medicijn. het is nu woensdag dus ongeveer een week later.
ik merk wel een groot verschil, namelijk mijn merrie loopt veel lekkerder, ze is veel losser en veel rustiger met dr hoofd. ze gooide hoofd elke keer omhoog en dat is nu niet meer gelukkig. ik voel gewoon dat ze er nu gewoon zin in heeft om oefeningen te doen enzo...ze is echt veel ronder geworden en ik ben er heel erg blij om. ik weet nou niet of dit door die medicijn komt, maar ik vind het wel heel toevallig

owja en zondag heb ik weer om 9uur les en dan ga ik ff vragen wat me instructrice ervan gezegd, want ik heb afgelopen zondag geen les gehad en ik denk dat zij ook wel het verschil ziet