westernzadels???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

westernzadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 20:49

wie weet hier een paar GOEDE merken westernzadels?? en misschien merken die NIET goed zijn??
en kent iemand evelien velthuis, heeft iemadn hier ervaring mee, laat het horen!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:00

Even de zoekfunctie gebruiken of het westernforum doorspitten. Er is al veel geschreven over diverse zadels.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:32

Bij Eveline krijg je hoezowiezo goede zadels
Je moet er goed op letten hoe ze gemaakt zijn, welk leer, enz.
maar wilde je een zaldel bij eveline kopen dan?

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 21:36

jah woensdag komt ze langs OK dan! , maar hoe zie ik dat het goed leer Verward is??

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:47

Ik heb een Billy Cook zadel; erg fijn en sterk merk vind ik!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:51

bij zadelmarkt hebben ze ook veel westernzadels, ze lijken zo op het oog wel leuke zadels, en lekker goedkoop, maar weet niet of ze echt goed zijn.....

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:55

jah daar heb ik laatst een gewoon zadel gekocht daar was ik niet helemaal tevreden mee, dus ik ben niet van plan om daar een westernzadel te kopen, dan geen ik liever wat meer geld uit voor een goed zadel bij Evelien. Ik hoor meer over Billy Cook dat blijkt echt het topmerk te zijn Haha!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:17

Dat klopt ook wel ja! Één van de topmerken Haha!. Maar je betaalt er ook wel aardig wat centen voor! Ik heb mijn Billy Cookje van mijn instructrice overgekocht. En hij rijdt heerlijk! Je kunt denk ik beter een tweedehands, goed merk kopen, dan een nieuw flutmerk (ik zal geen 'namen' noemen). Maar pas idd op met wat je via internet koopt. Lachen Je kan eens kijken bij Arthur van Osch in Vorstenbosch; hij heeft regelmatig hele mooie tweede-handsjes liggen!

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 08:24

ja daar wilde we eerst naar toegaan, maar toen hoorden we van Evelien en die kwam langs (heeeeeeeel handig Knipoog) maar waarom wil je geen namen noemen?? dan kan ik uitkijken dat ik die nie koop, (voor veel geld), maar hoe kan ik nou zien wat GOED leer is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:44

Evelien geeft eerlijk advies, die kun je gerust vertrouwen. Vertel haar wat je verwacht van je zadel en ze zal je eerlijk laten zien wat je mogelijkheden zijn.
Billy Cook is een aardig merk, maar de merknaam is "verkocht" aan meerdere zadelmakers. Zegt dus op zich nog lang niet alles. Bovendien moet je er zelf ook maar net lekker in zitten. Misschien kom je wel "gewoon" met een Circle A of een Circle Y thuis ofzo. Kijk maar gewoon wat lekker op je paard ligt en waar je zelf fijn in zit. En kijk dan DAARNA wat voor merkje erop staat. Is van ondergeschikt belang.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:35

billy cook is een goeie en ook crates is wel bekend..

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:57

elienlady schreef:
ja daar wilde we eerst naar toegaan, maar toen hoorden we van Evelien en die kwam langs (heeeeeeeel handig Knipoog) maar waarom wil je geen namen noemen?? dan kan ik uitkijken dat ik die nie koop, (voor veel geld), maar hoe kan ik nou zien wat GOED leer is???


Heb je een pb-tje gestuurd! Lachen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:21

Evelien heeft qua nieuwe zadels hoofdzakelijk Continentals. Dat zijn best redelijke zadels al heb je er natuurlijk ook verschillende soorten in.
Een showzadel zal altijd duurder zijn dan een onbewerkt 'simpel' zadel.
De pasvorm kan erg verschillend zijn, afhankelijk van model.
Het leer is medium qua dikte, persoonlijk vind ik de tiestrap voor de singel aan de dunne kant.
Ondanks dat Evelien best wel wat zadels bij zich heeft is Arthur van Vorstenbosch toch qua aantallen/uitvoeringen beter om eens te snuffelen en vooral de verschillen in zadels/kwaliteit/prijs eens goed te vergelijken.

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 19:04

tnx voor de tips
ik heb al veel geleerd van jullie