vraagje: stinkkat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

vraagje: stinkkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:30

Sinds een paar maanden hebben wij een katertje in huis, is nu ongeveer een half jaar oud. Echt een schat van een beest, achtervolgt me overal en begint zowaar te begrijpen dat het niet de bedoeling is om planten uit te graven.

Alleen 1 klein probleempje: dat beest stinkt zo ontzettend! De kattenbak is tot daar aan toe, die maken we gewoon dagelijks schoon. Maar als hij gezellig bij je op schoot komt zitten kun je er de donder op zeggen dat je na een tijdje niet meer zulke frisse lucht inademt. Hij laat dus echt hele vieze scheten Bloos! !

Hij krijgt alleen goed kittenvoer, is ontwormd en voor de rest helemaal gezond. iemand nog tips of advies??

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:34

Ow waar ken ik dat van Haha!

Wij hebben ook zo'n stinkdier! Als je haar oppakt en ze wil het niet *pfrew* weer een scheet, echt zo vies.

Ik heb eigenlijk geen idee waar dat aan kan liggen, we zijn het inmiddels gewend.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:40

ligt waarschijnlijk aan het blikvoer, mijn ex-kater heeft daar ook heel erg last van Scheve mond , wij geven hem nu 'Purina One' brokjes en hij stinkt niet meer Haha! .
het is een volledige voeding dus je hoeft er verder niets bij te voeren.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:50

Mijn "stinkdier" krijgt ook droogvoer dus daar ligt het niet aan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:28

Ze schijnen soms ook uit paniek een bepaalde stinklucht af te scheiden. Misschien moet je eens ander voer proberen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 19:34

Ik heb nu 2 soorten voer geprobeerd. (en blikjes voer voor het lekker, maar dat vindt hij dus niet eetbaar) Beide zijn droogvoer, dus daar ligt het denk ik niet aan. Misschien dat ik dat merk van IcePrincess maar eens moet gaan proberen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:36

Onze oude kater kreeg het altijd van voer met vis. Toen hij dat niet meer kreeg was het over.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:37

*LOL*
Ik moest gelijk aan Friends denken, en het nummertje Smelly Cat van Phoebe Haha!

Verder heb ik geen tip voor je, wij hebben wel katten maar geen stinkproblemen, tenminste, niet van achter, we hebben er eentje die ontieglijk uit zijn waffel ruikt... (Dierenarts heeft ernaar gekeken en hij heeft geen tandvlees of andere problemen)

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:38

welk merk voer krijgt je kat?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:12

Is het katje wel ontwormd? Vaak is het namelijk zo dat wanneer ze een te hoog gehalte parasieten hebben, ze uit de muil gaan stinken. Ook wil er dan regelmatig gas aan de achterkant ontsnappen. Ik ken het hoor, mijn volwassen kater wil ook af en toe er eentje laten ontsnappen, dit stinkt wel maar niet super. Die kleine katjes daarentegen (van dik een half jaar Haha! ), als die er een laten gaan ga je bijkans over je nek zo smerig als dat ruikt. Heel vies weeig Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:20

Sjuimpje schreef:
:))
Ik moest gelijk aan Friends denken, en het nummertje Smelly Cat van Phoebe Haha!


*LOL* *LOL* *LOL* Same here, 'k zat meteen te grijnzen...
Smelly Cat,
Smelly Cat,
What do they feed you.....
*LOL* *LOL* *LOL*


Stinkt 'ie echt alleen uit z'n gatje, of komt met misschien uit 'z'n bekkie? Als ze tandsteen hebben of ontstoken tandvlees gaan ze heel erg uit hun bekje stinken. Ik zou het gewoon eens met de dierenarts bespreken (telefonisch).

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:18

Ook ik ken dat probleem helaas .

Mijn kat krijgt ook alleen droogvoer van royal canin.
Hij stinkt als hij langsloopt maar ook als hij relaxt bij je ligt. Misschien iets te relaxt dus Knipoog
Hij stinkt dan ook altijd gewoon helemaal..van kop tot staart.
We hebben alleen de mazzel dat hij de douche niet erg vindt Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:40

Wind schreef:
welk merk voer krijgt je kat?


hij krijgt topfokker voor kittens, en hij is goed ontwormd.

Erg blij dat ik niet de enige ben met dit probleem Haha!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:48

Misschien heeft ie ontstoken anaalklieren. Dan gaan ze ook gigantisch stinken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:37

Siempie schreef:
Mijn "stinkdier" krijgt ook droogvoer dus daar ligt het niet aan.


wat voor merk geef je als ik vragen mag? Want van goedkoop supermarktvoer, heb het ook over whiskas kunnen ze behoorlijk last krijgen van hun darmen, zelf geef ik royal canin en heb sindsdien geen last meer ervan, ervoor wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

topfokker? Wat is dat voor onbekend merk? Van de supermarkt?

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:22

hoe ziet zn vacht eruit?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:29


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 19:02

idd, is die zak van sjuimpje (thanx)

Ziet er verder super uit, is ook lekker actief, hij stinkt alleen *mist een smiley die zijn neus dichtknijpt*

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:01

is hij gecastreerd?
de vader van mijn katje sproeide ook alles vol nu is hij gecastreerd en hij stinkt ook niet meer! Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:11

Mijn katten hebben allerlei verschillende soorten voer te proberen gehad, maar Dikkie blijft hoe dan ook een stinkdier, vooral op de bak. Grijspoes heeft nergens last van, terwijl ze allebei het zelfde voer krijgen. Ook toen ik ze Iams-brokjes te eten gaf, en geen natvoer, bleef mijn zwarte mormel stinken. Nu krijgen ze allebei Purina-brokjes en de zwarte krijgt af en toe ook vlees tegenwoordig. Stinken doet ze hoe dan ook toch.

Het zusje van mijn zwarte kat woont bij mijn moeder en zij laat altijd hele vieze stinkscheetjes als ze heel gelukkig is. En meestal is ze héél gelukkig... *LOL*

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:54

Iams is berucht om het veroorzaken van niet al te frisse geur! Haha! Niet in alle gevallen, maar om een of andere reden komt het vaker voor. Purina is beter voer dan bijvoorbeel whiskas, huismerken en felix en in de meeste supermarkten gewoon verkrijgbaar. Misschien heeft hij een allergie of overgevoeligheid voor een voedingsstof, iets anders kan ik niet bedenken! Succs in ieder geval! Lachen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 09:54

Gwen schreef:
Het zusje van mijn zwarte kat woont bij mijn moeder en zij laat altijd hele vieze stinkscheetjes als ze heel gelukkig is. En meestal is ze héél gelukkig... *LOL*


Haha! Die van mij vindt het ook bijzonder leuk om bij visite op schoot te gaan zitten en dan van die fijne scheetjes te laten. Ik ben nog wel zo lief om visite van te voren te waarschuwen.
Ik ga trouwens de volgen ekeer even een zak purina proberen. Wie weet helpt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:52

waarom probeer je datn niet Royal Canin het beste van het beste!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:28

Chiqa schreef:
waarom probeer je datn niet Royal Canin het beste van het beste!


Royal Canin is echt niet het beste diervoer wat er is!
Je moest eens weten wat voor troep daar allemaal inzit!