Update 2 Meagan in Utrecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Update 2 Meagan in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 11:31

Hier weer even een update over mijn Tinkermeisje...

Geheel volgens verwachting van de artsen is de wond vorige week toch open gegaan. Woensdagavond laat hebben de artsen een paar hechtingen opengeknipt omdat er teveel druk op de wond kwam te staan. Er zat toch wat vuil in de wond en dat veroorzaakte die spanning. Nadat de druk verminderd was, werd Meagan zelf weer wat rustiger (ze was maandag en dinsdag weer wat nerveuzer, terwijl ze daarvoor net wat begon te ontspannen).

Vanaf vrijdag wordt de wond vier keer per dag gedouched. Dat betekent dat Meagan even haar box uit mag om naar de poetsplaats te lopen. Toen we vrijdagavond kwamen waren ze er net mee bezig en mochten wij het overnemen. Heerlijk om je paard weer even tussen die vier muren vandaan te zien en iets anders te kunnen doen dan haar te borstelen of alleen maar aandacht of iets te eten te geven. Spannend was het natuurlijk om haar terug naar haar box te zien lopen... Maar: ze liep weliswaar voorzichtig maar rad!!!!

Zaterdag zagen we dat er toch wel een grotere punt van de flap begon los te laten en al aan het indrogen was. Er is nu een stuk van ongeveer 5 cm afgestorven en daar zit nu dus een open wond. Die wond moet van binnen naar buiten genezen en dat kost tijd.

Gisteren (maandag) heb ik weer gebeld met de kliniek en kreeg ik behoorlijk positief nieuws. Deze week gaan de hechtingen eruit en dan wordt pas echt duidelijk hoe de rest van de flap zich heeft gehouden.
De arts zei ook dat ze na het verwijderen van de hechtingen misschien ook al voorzichtig wat mocht gaan stappen en heel misschien eind volgende week of die week daarna naar huis mag. Ze mag alleen maar naar huis als de wond goed dichtgaat (ivm infectiegevaar) en daar verwachten ze eind deze week wat meer zicht op te hebben.

Ondertussen heb ik haar lager in het voer laten zetten want mevrouw maakt een hoop spats. Ze is ook heel speels: met alles wil ze spelen (gisteravond mochten we haar weer afdouchen en dat werd een regelrecht waterballet) en ze biedt doorlopend haar hele scala aan vrijheidsdressuur-oefeningen aan. De Spaanse Pas is veruit favoriet en opvallend is dat ze het linkerbeen daarbij net zo hoog optilt en uitslaat naar voren als het rechterbeen. Goed is het natuurlijk niet voor de wond, maar goed.

Ik hoop echt dat ze deze week ook al wat mag gaan stappen, dat biedt nog wat meer afleiding. Gelukkig is Meagan erg onder de indruk van haar omgeving, dus zal ze zich (hoop ik) rustig houden daardoor...
Laatst bijgewerkt door abby op 28-10-03 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:42

He wat heerlijk meid dat het allemaal al weer zo goed gaat met haar!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:22

Jah idd dat het weer iets beter gaat!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:25

Jeetje, dat gaat dus de goede kant op !!! Toch spannend hoor, zo'n wond en dan maar hopen dat er geen infecties e.d. ontstaan en alles mooi gaat helen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:27

Het komt vast helemaal goed met haar hoor Abby, en dan heb je je meissie volgende week fijn weer thuis!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 15:35

Sonja schreef
Citaat:
Het komt vast helemaal goed met haar hoor Abby, en dan heb je je meissie volgende week fijn weer thuis!


De arts die ik gisteren aan de telefoon had zei dat dit 'dankbare wonden' zijn omdat ze vaak zo goed genezen.

Ik hoop dat deze wond zich ook dankbaar opstelt en de genezing voorspoedig blijft verlopen. Dan mag ze inderdaad misschien al eind volgende week naar huis. Voorlopig reken ik daar nog niet al te veel op, dan kan het ook niet tegenvallen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:38

Een pak van mijn hart om te lezen dat het goed gaan met haar, ze wil het been iig ook weer gebruiken, nou maar hopen dat de flap goed blijft als de hechtingen verwijderd worden, ik hoop dat je haar snel weer mee naar huis kan en mag nemen Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:18

Dat klinkt als goed nieuws!
Ik zie haar vanzelf wel weer in haar stalletje verschijnen en hopelijk voor jullie zo snel mogelijk!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:10

Wat een goed nieuws, dat zou geweldig zijn als ze snel naar huis mag!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:28

fijn hoor echt super hopen dat het zo blijft gaan OK dan! *LOL*

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:45

Ik zat me net af te vragen hoe het met Meagan ging toen ik ineens dit berichtje zag Lachen . Ik moest wel even gniffelen bij die vrijheidsdressuur, dat is wel een mooi staaltje aandacht-vragen *LOL* .
Ik ben echt heel benieuwd hoe het eruit ziet als de hechtingen eruit gaan.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:01

Goede berichten Abby, ik hoop dat je Meagan snel weer naar huis mag halen.
Ik blijf nog even duimen dat de wond snel dichtgaat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:28

Fijn dat Meagan zo goed geneest OK dan! , ik hoop voor je dat ze snel naar huis mag.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:29

Fijn dat Meagan zo goed geneest OK dan! , ik hoop voor je dat ze snel naar huis mag.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:56

He Ilse,

dat is toch weer een kleine pak van mijn hart OK dan!
De grote valt pas als ze weer in haar eigen stalletje staat straks Knipoog

Geef haar nog maar een paar hele dikke knuffels van ons en haar kleine nichtje!!! En blijf haar maar lekker verwennen Lovers

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:39

Ik ben blij om te lezen dat het de goede kant op gaat met haar.
Hopelijk staat ze snel weer thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:56

Fijn om te lezen dat het een stuk beter met haar gaat, fijn dat je dat ons ook hebt laten weten Lachen Nog even afwachten, en hopelijk kan je haar over twee weken gewoon in haar eigen stalletje begroeten.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:40

Fijn om te horen dat het goed gaat!
Als ik van de week nog een paar tussenuren heb, zal ik eens proberen of ik naar haar toe kan om eens naar haar te kijken. (altijd leuk om paarden van bokkers te zien, en ik ben erg benieuwd naar jou tinkertje!).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

supermoon

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:25

Fijn dat het so geod gaat!! OK dan! Hopen dat ze snel weer in d'r stalletje op het Goudse Hout staat!! Veel sterkte!!

...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:18

heee goed zo, fijn zulk nieuws! Hopen dat het zo blijft gaan en dat je snel weer van je paardje kan genieten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Damelza, Dark7, Hannanasjuh, joyce83, Karlijn_dv, Lauke, lonniejj, Maaike_Ma, MarjanB, mirriejj, Ptl4ever, Radiostilte, Rianneko, robbie88, santaju, sterregoud, SusanH, Ubermetrics en 92 bezoekers