Denhaag/Gouda

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Denhaag/Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:54

Voor de mensen die in deze omgeving wonen? Ik werk in Zoetermeer met een uitloop naar Gouda en Denhaag. Aangezien ik het redelijk zat ben om iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen, zit ik er over na te denken om deze kant op te verhuizen. Maar Zoetermeer zelf vind ik een beetje een industriestad, en weinig charmant. Dus wat zijn nou leuke opties waar je nog betaalbaar kunt wonen in deze omgeving, en wat raden jullie mij aan?

(Amsterdam blijft het allerleukste, maar dat is niet te doen met files)

Graag jullie reacties!



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:00

Mijn regio Haha! (althans, ik werk in Zoetermeer en heb altijd in moerkapelle, klein durp ernaast, gewoond)

Gouda is een erg gezellige stad, maar in het weekend erg crimineel in het centrum, vind ik tenminste. Ik voel me daar niet veilig.
Den Haag en Zoetermeer vind ik persoonlijk te 'kil'
Leiden is ook leuk!
Wil je perse een stad of is een dorp ook ok?
Zevenhuizen en Waddinxveen zijn ook ok. Ook goed bereikbaar.
Moerkapelle is erg klein en heeft weinig faciliteiten maar wel gezellig en een paardedurp.
Bleiswijk is klote omdat je naar de A12 en richting Rotterdam altijd in de file staat (veiling).
Stel dat 't doorgaat en je zoekt een ander paard, ik weet er wel wat Haha! Knipoog Daar kan je misschien nog wat handelen ook.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:17

Kijk naar gebruikerslijst zou ik zeggen.....

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:20

Ik heb zelf in Bergschenhoek gewoond en vond in die hoek Berkel en Rodenrijs en Pijnacker wel erg leuke dorpen.

Leiden vind ik geen leuke stad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:21

Sjimmy schreef:
Mijn regio Haha! (althans, ik werk in Zoetermeer en heb altijd in moerkapelle, klein durp ernaast, gewoond)

Gouda is een erg gezellige stad, maar in het weekend erg crimineel in het centrum, vind ik tenminste. Ik voel me daar niet veilig.
Den Haag en Zoetermeer vind ik persoonlijk te 'kil'
Leiden is ook leuk!
Wil je perse een stad of is een dorp ook ok?
Zevenhuizen en Waddinxveen zijn ook ok. Ook goed bereikbaar.
Moerkapelle is erg klein en heeft weinig faciliteiten maar wel gezellig en een paardedurp.
Bleiswijk is stinkmodder omdat je naar de A12 en richting Rotterdam altijd in de file staat (veiling).
Stel dat 't doorgaat en je zoekt een ander paard, ik weet er wel wat Haha! Knipoog Daar kan je misschien nog wat handelen ook.


Paard mag gewoon mee Haha!

Dorp vind ik ook wel best, als het maar niet geheel van de bewoonde wereld is, wil graag nog eens biertjes drinken enzo Haha!

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:37

Leiden!!!!!!!!!!!!!!!11

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:40

alsjeblieft niet in gouda!!!! *LOL*

grapje, het zou wel onwijs leuk zijn als je hier komt! zoetermeer is heel goed te bereiken, maar je hebt kans op een file in de spits. maar langer dan een half uur zal je er denk ik toch niet over doen dan.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:42

SP klinkt al helemaal blij!
Ben je de buren al aan het wegjagen Maantje?

Afbeelding

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:51

er is inderdaad een appartement hier te koop Haha!

Amor Vincit Omnia

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:51

Volgens mij heeft SP nog wel een plekje voor je bij hem thuis...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:52

mwa zullen we niet te hard van stapen lopen?? Haha! hoewel... in de berging is vast plek...

Amor Vincit Omnia

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:53

Nee het hoeft ook niet al vanavond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:53

SuperPepeijn schreef:
er is inderdaad een appartement hier te koop Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:55

Hmm, denk dat ik GEK zou worden van SP. Nee gewoon zelf een leuk stekkie in die omgeving. Vind het alleen wel moeilijk om gewoon een normale site te vinden waar je die dingen kunt zien.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:56

Richting de kust *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:58

Het bevalt me opzich wel in (oud) Rijswijk. Lekker vlakbij de stad (Den Haag), maar toch nog een beetje een dorp. Rustige woonomgeving, veel oude mensen, weinig gezinnen met kinderen, niet te veel honden, veel groen. Het is wel redelijk duur om te wonen en je moet geen paard aan huis willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:01

Tessebes schreef:
Het bevalt me opzich wel in (oud) Rijswijk. Lekker vlakbij de stad (Den Haag), maar toch nog een beetje een dorp. Rustige woonomgeving, veel oude mensen, weinig gezinnen met kinderen, niet te veel honden, veel groen. Het is wel redelijk duur om te wonen en je moet geen paard aan huis willen.



Paard aan huis hoeft ook niet hoor, een zwembad en grote tuin neem ik al genoegen mee Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:04

delluf!!!! niet te grote stad, niet te klein, alles is er, ALTIJD gezellig in de stad, HEERLIJKE stad!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:06

Pipo schreef:
Hmm, denk dat ik GEK zou worden van SP.
Boos! en >;)

Amor Vincit Omnia

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:07

In gouda woon je super
Bij mij in de straat staan er meerdere te koop en ik voel me hier super veilig (ook al heb ik blond haar ik voel me niet bedreigd)
Moet alleen bij de meeste nog wel wat gebeuren en in zoetermeer ben je zo (station naast de deur)

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:09

Gouda is best oké, de dorpjes eromheen zijn sfeervol, maar niet echt bruisend. Ik neem aan dat je ´s avonds ook niet nog eens eindeloos wilt rijden naar je paard? Is de stalling van je paard ook medebepalend voor de woonplaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:37

Wannabet is natuurlijk nog wel 3 jaar onder de pannen, maar ik nam eigenlijk wel aan dat er normale stalling te vinden is in deze omgeving.
Ik wil inderdaad geen uren rijden naar een stal.

ZIt ff op funda te kijken maar in Gouda zijn wel erg leuke huizen!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:01

Gouda is leuk hoor Lachen en er is idd genoeg stalling te vinden als je dat nodig hebt. Er zijn een aantal nieuwe wijken en oudere wijken, en overal staat genoeg te koop. De huizenprijzen zijn alleen niet echt laag, maar dat is het nergens in en rond het "groene" hart.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:04

Tanthof oost in Delft is geweldig... Ik woon er nu bijna 3 jaar en heb het er geweldig naar mijn zin......... en er zijn genoeg stallings mogelijkheden. En het is betaalbaar. Gouda zijn de prijzen niet normaal meer.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:44

Hoi,

Gouda is best heel leuk hoor, heb er 26 jaar gewoond en ben net een maandje of 5 geleden naar Leek verhuisd. Ik woonde met mijn ouders op de Raam (de Gouwenaren ongetwijfeld bekend) en dat was toch wel stukke leuker dan in een nieuwbouwwijk.

Helaas is Gouda ook best duur (maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken Haha! ) en naast dat het enigszinds crimineel is, is het ook vrij nat Clown

Succes met zoeken. Ik had trouwens zelf nooit de ambitie om mijn paarden naar Gouda (of omgeving) te halen, vond dat het niet kon tippen aan Texel, maar er is vast een leuk plekje te vinden.

Groeten,
Judith


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Absolem, Amazonbot, Axxy, Effy, EmptyWords, FlyingShadow, GoogleAdsense, Ipsiedipsie, maaikemuis, NogSteedsGek, TessaM, YandexBot en 123 bezoekers