sporen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 21:46

halo!
ik heb ff een vraagje!
moet je in de M met sporen rijden?
ik dacht altijd van wel maar ik zie in de paard & sport ook wel eens mensen in de M en Z zonder sporen Verward
groetjes monica


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:47

ik dacht ook van wel




???

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:48

Vanaf de M ben je verplicht om met sporen te rijden.

tja het is niet anders

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 21:51

ja maar waarom rijden die andere mensen dan wel zonder Verward Verward

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 00:45

ja is verplicht!!

....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 00:47

was dat dan wel op een wedstrijd? misschien niet..
maar oke

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 01:40

Op wedstrijden is het vanaf de M verplicht, bij de training natuurlijk niet. Als je paard overgevoelig is op sporen, kun je thuis zonder sporen trainen en in de proef met kleine botte spoortjes rijden die je heel laag aan je laars zet. Als je dan gewoon met je kuit drijft en je voet van het paard af houdt, dan voelt hij de sporen niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 08:24

Vanaf de M1 is het verplicht ik rijd zelf thuis zonder sporen alleen soms in de les eens met.
Op wedstrijd reed ik eerst met kleine pony spoortjesvan die knopjes alleen in geval van nood had ik daar niets aan Scheve mond\

Nu rijd ik met korte stompe sporen idd zoals karin zegt helemaal onderaan mijn laars moet echt mijn hak optrekken om 'm te raken ingeval van nood..
Ooh wat ik ook wel eens doe als hij lastig is met losrijden is zonder spoortjes losrijden,tot ie minder springerig is en ik dus mijn been weer stiller kan houden *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:10

sporen kosten niet zo veel ik weet dat ik er 20,- voor heb betaald maar ddat is per spoortje verschillend denk ik

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:24

hmm marfiek, ikw as met bandjes zo'n 40,- kwijt aan sporen Boos!
Ik had dan ook geen knopjes gekocht, want die zouden tog niet helpen bij zo'n vetbulg
ik zou nietw etenw elke ik nu heb, maar ze zijn wel een stuk groter als knopjes, en ik moet zeggen bend r errug blij mee, ik prik er niete cht mee, kheb geleerd hoek ze moet gebruiken.
Maar ik dnek dus dat als je knopjes koopt dat je zo rond de 30,- zit

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:55

Afbeelding
ik heb B

-Maaike-

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:14

Ik heb A + B en ik heb A te koop Lachen van BOVENSTAAND bericht Lachen
Op eenmaal, andermaal....
Ik heb nu deze waarmee ik sporadisch (heel weinig, vandaag 2de keer, dus dan heb ik in totaal 4x in anderhalf jaar met een spoortje gereden Lachen ) rijd;

[img]../upload/19/spoor.jpg[/img]

Spoor C ... 25 mm en hij heeft niet zo'n rare knik als op dat plaatje lijkt hoor!!!

_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-14 12:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-14 12:16 ]</font>

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:24

waarom is in de M sporen VERPLICHT? je kan alle paarden toch niet over een kam scheren???

Kymida

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Elburg (da's een gehucht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:24

Ik vind het ook onzin. Als je paard/pony netjes loopt zonder sporen, waarom zou je dan met gaan rijden? Dan verpest je misschien juist wel de hele proef? Verward

<a href=http://esjami.suddenlaunch.com>check ons forum</a>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:46

Kymida, iemand die met zijn paard of pony de M heeft bereikt zo in staat moeten kunnen zijn om met sporen te rijden zonder de proef daarmee te verpesten. Zie daarvoor het verhaal hieronder.
Deze vraag is ook al diverse malen gesteld, heel kort mijn idee hierover.

Naarmate een paard verder komt in dressuur staat hij als het goed is scherper aan de hulpen en worden de oefeningen moeilijker. Met een spoor kun je je beenhulpen verfijnen waardoor je dus met kleinere hulpen hetzelfde effect bereikt. Om met sporen te kunnen rijden moet de ruiter een stil been hebben zodat hij de spoor alleen gebruikt als dat nodig is en het paard dus niet de hele tijd loopt te prikken. Met sporen kunnen rijden is dus ook een vaardigheid van de ruiter. In de wedstrijden moet je laten zien dat je die vaardigheid beheerst vanaf de klasse M.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, GoogleAdsense, schumiegirl en 122 bezoekers