Hoe zit het met jullie eigen "manen"?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Hoe zit het met jullie eigen "manen"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:41

Ja stomme vraag misschien, maar ik vraag me af of ik altijd de enigste ben met een enorme klittenbol af en toe?!
Voordat ik ga douchen, borstel ik mn haar helemaal uit. Onder het douchen was ik het voorzichtig met shampoo, daarna doe ik er cremespoeling in die ik een aantal minuten in laat trekken. Na het uitspoelen voelt het vrijwel klitteloos aan. Met afdrogen dep ik het alleen voorzichtig omdat ik weet dat ik ander veel klitten ga krijgen. En toch, als ik daarna mn haar ga borstelen, ben ik daar wel een kwartier mee bezig, vaak met tranen in mn ogen van de klitten... Momenteel ziet het er ook nogal dof uit, ook als het gewoon droog is, terwijl mijn haar juist ontzettend kan glimmen! De shampoo die ik gebruik is momenteel van eeeeeeehm, zo`n paarse fles, de naam ligt op het puntje van mn tong! De cremespoeling is van eigen merk van de C1000. Eerst had ik altijd shampoo van Schwarzkopf, hele lekkere, maar daar had ik het ook mee, alhoewel wel wat minder.

Wat gebruiken jullie waar je echt klitloos haar van krijgt?!?! Help! Huilen Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:47

Had vroeger hetzelfde probleem Haha!

Ik heb dik haar met slag erin en zodra het de kans krijgt klit het de hele zooi bij elkaar.

Vlechten s'nachts en verders was ik het met alle soorten shampoo's die er zijn.
Geen speciale, alhoewel ik die van Andrelon met perzik errug lekker vindt.

Geen enkel shampoo helpt echt tegen de klitten dus dan maar op deze manier.

Fructis hielp wel enigszins trouwens.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:51

vitamine b slikken helpt voor mooi haar. iedere dag 1 tabletje en voor je het weet groeit er weer een mooi struikje bovenop *LOL*

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:53

Wat ik gebruik is volgens mij 'Hairrepair' van Guhl. Na het handdoekdroog maken van je haar moet je dat erin smeren en dus niet meer uitspoelen! Dan kom je er echt makkelijker doorheen. En onder de douche als de cremespoeling er nog inzit, vast doorborstelen, dat scheelt ook al.
Zo doe ik het trouwens ook bij mijn paard Haha! .

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:54

Ja, Andrelon, dat is het!!!! Ik heb een met mintgeurtje, vind ik eigenlijk maar stinken! Maar we hebben via via een aantal flessen gekregen, en om die nou maar weg te gooien... ook zonde!
Vitamine heb ik eigenlijk niet nodig voor mn haar, want normalitair glanst het uit zichzelf heel erg en is gezond. Het gaat me echt op het klittenprobleem!

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:55

Ik doe mijn haar na het wassen ook altijd in een vlecht. Ook 1x in de week creme-spoeling of een haarsmasker wil nog wel eens helpen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:17

Ik heb ook giga klit haar.. Maar met heel veel cremspoeling kan ik het nog wel uit elkaar houden... Laat het een tijdje in trekken en dan uit spoelen... Dan doe ik altijd flink schudden (van achter naar voren)... Zodat het ergste loslaat door de cremespoeling en dan laat ik het drogen en ga het dan pas kammen... Want als je je haar nat kamt dan heb je kans dat het gaat breken en dan krijg je n og meer klitten en dat soort onzin en dan wordt het ook dof...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:20

Wat bij mij helpt is pas borstelen als het droog is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 14:29

Dat heb ik 1 keer geprobeerd....! NOOIT meer! Vreselijk, nog erger als normaal!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:32

MIsschien moet je meer creme spoeling gebruiken, of de creme spoeling van Andrelon want die heb ik ook en werkt super!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:43

Gewoon als je klaar bent met douchen,een beetje cremspoeling in je haar verdelen en NIET uitspoelen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:43

ik heb van die gladmakende melk van fructies werkt heel goed vind ik zelf, gebruik deze als ik ze gewassen heb voor het fonen dan smeer ik het op mijn handdoek droge haar en kwam het daarna uit.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:44

Ik heb heel droog haar, heel irritant! Heel dik en het ziet er dus niet uit! Haha!
Vroeger dacht ik er wel over om een schaar in mijn haar te zetten als ik er weer eens niet doorheen kwam. Zelfs kappers kwamen bijna niet door mijn haar! Gelukkig is dat wel wat verbeterd hoor.

Ik gebruik nu Garnier Fructis, versterkende shampoo en crémespoeling. Mijn haar doet het hier echt heel goed op, het is een stuk minder droog (nog niet ideaal) en zeker goed doorkambaar!! Verder doe ik eens in de zoveel tijd een maskertje van hetzelfde merk en ook dat is heel goed spul!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:46

Ik heb daar gelukkig geen last van (ik heb schouderlang steil haar)
Maar mijn zusje heeft na het douchen ook altijd zo'n klittenboel, echt zwaar vervelend. Zij doeter gewoon heel veel cremespoeling in en moet dan hetzelfde doormaken als jou tijdens het kammen...

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:47

had ik vroeger ook altijd, ik was meestal echt een uur bezig en kon er echt om huilen omdat het zo'n pijn deed.
sinds ik cremespoeling gebruik kom ik er zo door heen.
ik gebruikte eerst altijd fructis shampoo en cremespoeling voor normaal haar, werkt super goed!
en nu nivea haircare shampoo en cremespoeling, bijna 1 euro goedkoper maar werkt ook super goed Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:00

Ga je wel op tijd naar de kapper voor de dode punten enzo? Ik had 't toen ik 'n tijdje niet naar de kapper was geweest Scheve mond Daarna was het gewoon weer makkelijk doorkambaar.
Nu heb ik 't in laagjes en gaat het helemaal makkelijk Lachen

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:05

Ik heb ook gigantisch klithaar. Gebruik altijd L'oreal Elvive-Alpha Jojoba shampoo, en elvive cremespoeling voor ontwarring en direct doorkambaar met vitamine E, PP en B5 Lachen Werkt perfect

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:33

Jady schreef:
Gewoon als je klaar bent met douchen,een beetje cremspoeling in je haar verdelen en NIET uitspoelen!

Zo doe ik een beetje babyolie verdunnen met water en zo in mijn haar spuiten. Gewoon goedkope babyolie van de kruitvat bijvoorbeeld.

Ik zelf vind het erg goed werken en je haar word er niet vet van. Alleen erg soepel en zacht. Zou je echt eens moeten proberen, misschien bevalt het jou ook wel.

Of je kunt je haar weer wat bij laten knippen? Of een stuk korter? Dan heb je waarschijnlijk ook minder last van klitten.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:17

Ik gebruik fructis shampoo en conditioner, een paar x in de week een haar maskertje (word je haar suuuuuper zacht en doorkambaar van.) Wat ook wel wil helpen is een andere borstel.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:19

geen goedkoper shamppo gebruiken (aldi, lidl etc.)
ik gebruik swarzxkopf iedere dag met camille (geel), dat werkt het beste bij mij....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:20

Ik borstel het alleen als het droog is, anders word het niks.
Ook een ramp om met je klamme haar te gaan slapen, geeft een lekker effect de volgende morgen Tong uitsteken

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:34

Ik zweer bij de KIWI-SHAMPOO van Andrelon! echwel

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 18:22

Mmm, hoop verschillende tips! Ik zal eens proberen na het wassen en afdrogen een beetje cremespoeling door mn haar te smeren.. Verder heb ik ook nog en fles conditioner van Andrelon in mn kast staan, als die van C1000 op is ga ik die eens proberen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:39

Ik heb heel veel en heel dik haar. Maar nooit last van klitten (bijna nooit) ik was het met andrelon (tarwe of die met hop) en soms doe ik er cremespoeling in. Ik kan er zo mee gaan slapen en de dag erna borstel ik het zo uit. Ik zou als ik jou was andrelon glans (tarwe) eens proberen hierdoor sluiten de haarschubben beter (waardoor het extra gaat glanzen) en wordt je haar gladder en dus makkelijk door kambaar. op tijd naar de kapper gaan is ook goed want te lang en dood haar helpt ook niet tegen de klitten.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:40

Ik heb (helaas) nog niet zo heel lang haar, nu net over mijn schouders (ben het lang aan het laten groeien) Ik heb de mazzel (noujah..mazzel) dat ik dun haar heb, is ook niet heel leuk want het pluist te erg!