Tandenpoetsen bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Tandenpoetsen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 11:37

Stomme vraag misschien maar bestaat er ook tandpasta voor paarden. Aangezien dit voor andere dieren (honden,katten) er ook is. En nee mijn paard stinkt niet uit zijn mond maar heeft erg veel last van tandsteen. Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:39

Nee,er bestaat niet echt paarden tandpasta.
Maar wat een soort tandenborstel voor paarden is hooi!!
Ze flossen daar ook een beetje mee als het ware enzo.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:45

Er bestaat wel een paardentandarts!! Dus wie weet heeft die ook wel wat!!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:41

ik zou niet weten hoe je van die tandteen af moet komen maar iid wel een paardentandsarts.

Ik heb wel gehoord dat je met de schil van een sinasappel over de tanden kan gaan en dat ze dan weer wit worden..
Pling
sucses

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:45

Ik heb er nog nooit van gehoord, misschien weet de dierenarts iets?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:11

Itjuh heeft ook veel last van tandsteen. Volgens de tandarts is het enige wat ik kan doen is het er met mijn nagels of een krabbertje (sleutel, kleine botte schroevendraaier, haarspeld), afkrabben. It heeft er een gruwel hekel aan. Wat me opvalt is dat sinds hij weer mais krijgt hij bijna geen tandsteen meer ontwikkeld. Best raar eigenlijk.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:14

Er is voer wat tandsteen tegen gaat, zorgt niet dat het nooit komt, maar kan wel helpen.
Verder kan de tandarst bij overtollig tandsteen het weghalen, zelf zou ik ing nooit met een sleutel of iets dergelijk gaan krabben, Mrie.
De kans is groot dat je de mond van binnen verwond

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:25

Nico heeft ook tandsteen! Tong uitsteken Voor hem komt er af en toe een paardentandarts langs (aanstaande donderdag toevallig). Zou zelf ook nooit met iets gaan krabben, straks gooi ie zn hoofd omhoog/naar beneden en dan straks schroevendraaier in zn tandvlees Bloos!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:51

Fairie schreef:
Verder kan de tandarst bij overtollig tandsteen het weghalen, zelf zou ik ing nooit met een sleutel of iets dergelijk gaan krabben, Mrie.
De kans is groot dat je de mond van binnen verwond


Ja ik ben me dat ook zeer bewust. Als het effe kan doe ik het gewoon met mijn nagels. Ik wilde alleen maar doorgeven wat de tandarts mij gezegd heeft. "Ik ben onschuldig" Wat soms ook helpt is met de achterkant van zo'n driehoekige tandestokertje er langs gaan.