Geen biks willen eten... Suggesties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Geen biks willen eten... Suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 21:46

Tammy, onze tweejarige draver, staat na een paar maanden koersen weer thuis. Toen ze nog bij ons stond was er nooit een probleem; ze kreeg subli sportbrok, luzerne en hooi. In de winter ook wortelen. Toen ze in training stond at ze minder, en zijn haar kiezen gecontroleerd. Daar zaten dus flinke haken op, en daar is ze aan geholpen. Daarna wilde ze niet goed meer eten. (kreeg draversbrok van Havens) Toen zijn ze weer overgeschakeld naar Subli, wat ze dan even eet, en vervolgens met tegenzin opeet.
Nu staat ze dus weer thuis, maar het gaat nog niet lekker. We hebben drie soorten Subli (basis, sport en prestatiebrok) maar geen van die vind ze lekker. De Havens draversbrok is ze ook op uitgekeken en Equistar (eiwitarme brok) vindt ze ook niet geweldig. Ze eet verder wel hooi, wortelen, snoepjes en in de wei gewoon gras. Maar de biks blijft een probleem Het schijnt dat ze op stal wel graag granenmix at, maar heeft ze daar genoeg aan? Ik begin me echt zorgen te maken. Er zit niet veel meer in het gras op het moment, ik zou echt liever hebben dat ze de biks met plezier opeet Iemand suggesties?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:50

Ontstoken kies?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:21

Jaa of haken!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:40

haken zijn al verholpen, beetje beter lezen!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:39

En granenmix met brok gemengd, kun je natuurlijk ook proberen. Dat krijgen ze bij ons standaard op stal. Of slobber, daar kun je zelf ook alles indoen. Succes!!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:42

Alsnog toch nog even de tandarts laten komen en in de tussen tijd toch maar wat slobber door het voer ,lucerne,of stukjes appel...je kan van alles proberen!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 00:12

Maar trekt ze het dan wel? Verward Ze komt op het moment nog om de zoveel dagen voor de kar, om af te bouwen. Ik ben bang dat ze straks veel te dun wordt. Redt ze het wel op granenmix alleen??

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 02:25

Ik heb die van mij heel lang op muesli gehad, daar haalde hij ook voldoende uit samen met een extra berg hooi.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:56

Slobbertje maken van brokken en evt wat muesli erbij, kan ze weer aan de smaak wennen en dan steeds minder water erbij. Mijnes heeft toevallig begin dit jaar zo'n periode gehad, weigerde pertinent de krachtvoer, wat er er ook ingooiden, maar na een paar slobberdagen ging het al beter en sindsdien eet ze weer gewoon brok.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:04

In de meeste muesli's zitten kleine vitaminebrokjes, je zou even de verschillende types en merken er op na moeten kijken maar dat maakt dat de meeste zo compleet zijn als dat biks is.
Verder heeft Dodson&Horell verschillende complete hardvoeren in de vorm van 'pallets' ook is er nog een ander merk waarbij het voer niet geperst is in die harde brokjes, maar meer in een soort plakkaten (lijkt op de plakjes die je uit voerbakken peutert wanneer ze een paar keer slobber hebben gehad Haha!).
Ik kan me zo niet meer de fabrikant voor de geest halen, het was wel een Nederlandse.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:05

appelmoes over de brokken vinden de meesten ook erug lekker..

euhm.. Scheve mond


Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:56

Ik zou het inderdaad proberen met wat muesli. Dat lusten de meeste paarden erg graag. Gewoon even op de zak kijken hoe het zit met de voedingswaarde in vergelijk met brokken. Evt kun je nog proberen het nog te mengen met de brok. Mijn paard begint ook pas te eten als er een schep muesli over haar brokken gaat Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:10

Chinouc heeft af en toe ook van die kuren dat ze ineens geen biks meer lust. Ik geef haar dan wat muesli door de biks heen en dan eet ze het wel.
Als ze weer gewoon eet bouw ik de muesli weer af.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:46

Gewoon een goede muesli voeren, die ook als volledig krachtvoer geldt. Van Subli vinden de meesten paarden de kruidenmuesli erg lekker. Een van de paarden die ik rijd eet in ieder geval ook (bijna) geen brok, hij lust het niet. Muesli in z'n voerbak en het probleem is opgelost!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers