Händell laten inslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Händell laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 05:50

Ik weet echt niet hoe ik dit moet neerzetten, ik kan alleen nog maar huilen.
Händell was al een tijdje behoorlijk kreupel en vorige week is de DA al thuis geweest.
Op de buigproef was hij echt heel erg slecht en gisteren zijn er foto´s gemaakt.
Op zijn rechter voorbeen had hij al op 3 gewrichten vrij zware atrose en een 4tje voor zijn hoefkatrolbeentje.
Ik heb de andere benen niet eens meer op de foto laten zetten maar heb de beslissing genomen hem te laten inslapen.
De laatste weken werd hij echt slecht en kon s´morgens steeds slechter op gang komen, ook kon hij zich niet meer goed tegen over de merrie´s verdedigen en viel hij erg veel af.
Hij is heel rustig ingeslapen de DA heeft hem eerst goed verdooft en daarna heb ik hem naar buiten gebracht, hij stond toen al te tollen op z´n benen.
Hij kreeg nog 2 spuiten en ging toen neer en is met zijn hoofd op mijn schoot ingeslapen.

Ik kan nog steeds niet bevatten dat hij er na 14 jaar niet meer is maar wilde niet dat hij nog jaren alleen in een weitje moest staan onder de pijnstillers.
Ik weet dat ik juiste keuze heb gemaakt maar het is wel het moeilijkste wat ik ooit in m´n leven heb gedaan.

Afbeelding


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:25

He Lieffie, kon je niet meer slapen?
Ik heb je gisteren aan de telefoon gehad, en we hebben samen gehuild
Händell, jullie Kanjer, mijn verzorgponietje is er niet meer.
Ik kan het nog haast niet bevatten, en ik wil he eigenlijk ook niet.
Ik kan me nog niet voorstellen hoe het is om bij jullie te komen en dat lieve hoofd niet meer te zien.
Heel veel sterkte en een dikke kus voor jullie Lovers
Ik huil met jullie mee.

Goedgekeurd onderschrift :)

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:29

Mijn god, je laat me ergschrikken. Ondanks dat het een hele goede beslissing is, is het HARD!. Heel hard. Sterkte Lia, en natuurlijk ook Albert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:29

Nee, ik kan niet slapen, werd om 03:00 huilend wakker en huil nog steeds Verdrietig
We hebben Lisa gisteravond nog opgehaald zodat ik iig niet naar een lege stal hoef te kijken.
Ilindra staat nu in Händell´s stal naast Ustinov, gelukkig gaat dat goed.

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:32

dat scheelt, maar Händell, bijna alles kunnende Händell Verdrietig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:37

*stil*
*huilt ook een beetje*

*hugs*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:43

Het is zo verdomd dubbel, ik weet dat ik de juiste beslissing was maar ik kan het gewoon niet aan.
Dat is ook de reden dat ik het gisteren direct heb laten doen, vandaag had ik geen moed meer gehad.
Händell was ook geen paard dat je er een plezier mee zou doen om hem alleen in een landje te zetten.
De DA vond het onvoorstelbaar dat hij nog zo lang heeft doorgelopen zonder kreupel te zijn, 3 weken gelden liet hij pas voor het eerst merken dat hij pijn had.
Ik heb het eerst 1,5 week aangezien omdat ik dacht dat hij misschien een klap van de merrie had gehad.
Toen de DA er vorige week was zei hij al rekening te houden met HKO of atrose daarom is hij gisteren op de foto gegaan.
Ik had wel het idee dat het niet goed zat maar dat hij zo slecht zo zijn had ik niet verwacht.
Als je daar dan nog zijn slechte rug en achterhand sinds de val uit de trailer bij op telt was het niet eerlijk hem te laten lopen.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 06:50

Meissie, je hebt echt de beste en eerlijkste beslissing genomen voor Händell
Ga daar asjeblieft niet aan twijfelen. Ik zou het bij Bill precies zo gedaan hebben.
Händell heeft een superleven bij jullie gehad, alles wat een paard zich kan wensen.
En hij had zich geen beter afscheid kunnen voorstellen dan dit. Samen met zijn beste vriendin op een onvermijdelijk moment. Samen, je hebt tot het eind toe voor hem gezorgd en van hem gehouden. Je had het niet beter kunnen doen.

Goedgekeurd onderschrift :)

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:00

Jeetje... ben er een beetje stil van.. heel veel sterkte gewenst, en wat billy zegt ben ik het volledig mee eens! Ach gut

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:05

OOh wat erg...ik krijg tranen in me ogen, je hebt een hele goede beslissing genomen net als wat billy zegt! Veel sterkte!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:14

ik schrik me rot...jeetje lia wat een vreselijke ervaring.
Het is inderdaad zo dubbel...je hebt de goede keus gemaakt....maar moet nu handel missen.
Heel veel sterkte met dit grote verlies!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:14

ik schrik me rot...jeetje lia wat een vreselijke ervaring.
Het is inderdaad zo dubbel...je hebt de goede keus gemaakt....maar moet nu handel missen.
Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:20

Jemig Lia. Wat een bericht. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte meid. Super dat je aan hem gedacht hebt en deze beslissing nam.

'Paint' it 'Black'

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:21

lieve Lia,

Ik huil met je mee, wens je heel veel sterkte met het verlies van Handel.
Weet zeker dat je de juiste beslissing heb genomen.

Veel liefs dikke knuffel

Paulien

trotse moeder van 2 prinsesjes

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:28

Jeetje Ilindra, ik weet niet wat ik moet zeggen. Zit ik s morgens vroeg nog even te bokken, lees ik dit.

Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je het op de lange termijn een plaatsje kunt geven, maar nu mag je er zeker nog even flink om janken hoor!

Judith

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:30

Wat vreselijk zeg...
Een dapere beslissing, maar oh zo moeilijk...

Heel veel sterkte! *hug*

Ingrid

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:38

Lia en Albert,
Heel veel sterkte met het verwerken, hij is blij geweest met zulke sterke baasjes, hoeveel zouden hun paard wel in dat weitje zetten, eenzaam....
Dikke knuf.... Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:39

Wat een moeilijke beslissing om te maken... maar wel het eerlijkste voor Händell...
Heel veel sterkte met het verlies...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:41

Geen wonder dat je zo moet huilen, Händell was zo'n bijzonder paard... Verdrietig Ik vind het ongelooflijk knap dat je hem hebt laten gaan, vooral omdat je zo'n sterke band met hem had en hebt. Heel veel knuffels Ach gut .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:43

Ik zit hier gewoon mee te janken...
Die stoere sterke Händell, hoe is het mogelijk dat hem zoiets overkomt.

Ik vind dat jullie in ieder geval een heel verstandige en dappere keuze hebben gemaakt, zoals jullie paarden houden ben je snel geneigd om hem er maar bij te laten lopen, want in de weg staat hij niet. Maar daar had je Händell natuurlijk geen plezier mee bewezen, zover ik Händell ken kan ik me voorstellen dat die niet om een poep of scheet kreupel loopt.

Heel veel sterkte voor de aankomende weken, gelukkig kan je je aandacht storten op jullie hengst, een mooi nieuw projectje, ook al kan hij Händell natuurlijk niet vervangen!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:44

Ik geloof dat meteen dat het de moeilijkste beslissing is in je leven! Maar een juiste beslissing! Ik wens je heel veel sterkte! Groetjes veel liefs [ ]

So close,
no matter how far.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:45

Ik vind het heel knap dat je zo eerlijk en in het belang van je paard je beslissing hebt gemaakt, hoe moeilijk dat ook is.

Veel sterkte Ach gut

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:48

Wat een ontzettend moeilijke beslissing, maar waarschijnlijk wel de juiste..
Heel veel sterkte!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:52

Diepe stilte, lees net de verwijzing op het DVT en schrik hier heel erg van.... Komt ook omdat ik helemaal gemist heb dat ie zo slecht liep......

Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen. Ik vind het heel moedig dat je dit besluit genomen hebt. Ach gut

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 07:57

Een hele juiste beslissing maar wel eentje die ontzettend zeer doet. Albert, Lia en Billy heel veel sterkte de komende tijd, mijn gedachten zijn bij jullie.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxie, onpaard en 32 bezoekers