Slecht geregeld op mijn werk! (manege)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Slecht geregeld op mijn werk! (manege)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 22:01

Ik werk nu al bijna 3 maanden op een manege. Ik ging vandaag weer na een tijdje thuis (vanwege val van het paard) weer werken. Ik heb 2,5 week thuis gezeten veel last van mijn enkel en rug. Ik zit al een tijdje achter mijn salaris aan, want het enige wat ik nog heb gehad in 3 maanden is 200 euro voorschot. Dus ik ga naar mijn baas. Zegt ze: als je eerst eens laat zien dat je gewoon kunt werken, dan kijk ik wel of ik je eens ga uit betalen!
cht niet normaal! Bij de boekhouder was ik nog niet eens in geregistreerd! Dat kan toch niet? Ik moet mijn ziekenfonds, benzine... en het belangrijkste... mijn paardje betalen! Ik moet van iedereen geld lenen omdat ik al 3 maanden blut ben! Ik ben zo boos. Ik was alleen zo gebouwereerd door wat me baas zei, dat ik niet voor mezelf ben opgekomen! Het enige wat ik heb gezegd is: ik val toch niet expres van een (manege)paard??? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen hoor! Ik ga zowiezo opzoek naar een andere manege. En ik laat mijn pa maar bellen want naar mij luisterd ze toch niet. Belachelijk, ze heb niet het recht om mijn salaris niet uit te betalen!


Sorry voor dit nutteloze verhaal maar ik ben zo boos! Boos! Huilen



Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:04

ik zou er maar goed achter na gaan zometeen krijg je niks
Sterkte nog

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:05

Heb jij geen arbeidsovereenkomst dan? Het lijkt wel zwart werk. Maar iig is het niet netjes en je had veel eerder aan de bel moeten trekken.
Ga maar snel een (tijdelijk) baantje zoeken zodat er weer wat geld binnenkomt.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:05

precies.....en als het jou niet lukt je vader maar! wat een onzin
jij kan er niks aan doen! belachelijk!
succes!

:brr:

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:07

Illegale boel daar! als je je dingen op orde hebt kunnen ze je helemaal niets maken.

Sterkte!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:11

Heb je geen contract getekend dan?
Zonder contract heb je niks in handen hoor...

Sterkte

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:12

Ik mag toch hopen dat je wel een contract zwart op wit hebt ?
Als het je zelf niet (snel) lukt om je centen te krijgen, dan via bijv. je vader proberen.
Mocht dat niet slagen, dan met je contract op zak naar de rechtswinkel stappen.
Veel succes !

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:22

Ik heb vorig jaar een tijdje een bijbaantje gehad bij een restaurant. Mijn broertje was daar bedrijfsleider, ik maakte 6 uur per week schoon. Het was altijd zeuren om geld daar, niet alleen voor mij, maar voor iedereen. Elke keer een ander excuus: net begonnen met het bedrijf/net verbouwing gehad dus zit nu even krap, heb net alle leverancier betaald, heb niet zoveel in kas... Dat was ook zo, dus we hebben in het begin niet zo hard gezeurd. Ik zou een contract krijgen, nooit gehad, ook daar was elke keer een 'reden' voor. De rest had er overigens wel een.

Hij is vorig jaar oktober begonnen met het bedrijf en op 10 januari dicht gegaan wegens een dreigend failissement! Ik was een week eerder opgestapt nadat ik al mijn loon had losgepeutert! Ik was het zat en zag het sluiten ook al aankomen. Hij had toen net tijdens een vergadering gezegd dat hij een reclame-campagne had opgesteld en een nieuwe kaart wilde. Was allemaal onzin. Mijn broertje krijgt nog steeds 2000 euro van hem en ook de andere meiden hebben nooit hun resterende salaris gehad. We wilden hem via de FNV aanklagen, maar hadden geen documenten. Niemand heeft loonstrookjes en toen we om de contracten vroegen waren die kwijt of lagen bij zn boekhouder die ziek was of op vakantie... De ene leugen na de andere... Hij heeft nooit zijn leveranciers betaald en zelfs zijn beste vriend, die kok was in het restaurant heeft de laatste 2 maanden geen geld gehad.

Ik heb tegen Bas (restaurant-kerel) gezegd dat ik dat baantje niet had omdat ik zo graag vrijwilligerswerk wilde doen, maar dat ik ook de huur en mn studie moest betalen. Toen heb ik dus met pijn en moeite mijn loon gehad. Maak goede afspraken over wanneer je uitbetaald krijgt, het liefst elke week! Zo zijn het voor de manegehouder niet zulke grote happen in 1x en ben jij niet meteen een maandsalaris kwijt als hij niet betaald. Is hij niet voor zo'n soort oplossing te vinden dan zou ik heel snel opstappen! Mijn broertje heeft nog steeds schulden bij mensen! Bas wordt nu eindelijk voor de rechter gesleept, maar het geld van het personeel ooit nog wordt uitbetaald is niet zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:25

Als je een contract hebt, kun je direct door naar de rechtswinkel. Eerst zou ik zelf een brief sturen waarin je aangeeft dat je anders gerechtelijke stappen gaat ondernemen, en dat je het graag nog op een normale manier wil oplossen.

Heb je nou geen contract, dan zou ik een telefoontje naar de belasting doen!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:26

er staat trouwens in je profiel dat je vanwege je studie bij die manege werkt, kunnen ze vanuit school niet iets regelen voor je?

bij de rechtswinkel geven ze inderdaad ook het advies om eerst een brief te schrijven. Zet daarin wat je wil, hoeveel je nog krijgt, gewerkte uren etc en dat je stappen gaat ondernemen als het geld niet binnen 2 weken na ontvangst van de brief binnen is (oid). Tip: aangetekend versturen, dan heb je een ontvangstbewijs en kan je baas niet zeggen dat hij hem niet gehad heeft!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:08

Ik werk ook op een manege,en als je je loonbriefje niet in leverd voor maandag,krijg je niets!!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:21

zo gaat dat al jaren daar op die manege zal voorlopig niet veranderen ook

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:17

Telefoontje van het FNV wil nog wel eens helpen, werkte bij mijn eerste baantje ook prima, nadat ik mn achterstallige salaris had gehad per direct mn baan opgezegd, ventje ging helemala uit zn stekker want hij moets op concours.... ja en? Jij niet betalen ik niet werken, doehoeiiiii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:50

Maar dan heeft ze voor de kat z'n viool gewerkt om het zo maar te zeggen. Ik zou ze een brief sturen dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen als je niet per direct salaris ontvangt en een bewijs van aanmelding bij het ziekenfonds etc. en voor de zekerheid zou ik ook alvast een bezoekje aan de rechtswinkel brengen.
Ook de tijd dat je ziek was hoor je doorbetaald te worden, volgens de WULBZ. Maar dat leggen ze je in de rechtswinkel wel uit.

Succes, en laat je niet kisten!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:17

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
Alleen was ik dan niet van het paard gevallen maar werkte gewoon door.

Ik kon na een aantal maanden ook fluiten naar mijn centen.
Ik had alleen een mondelinge overeenkomst en achteraf bleek dat die vent niks geregeld had.

Ik ben toen vertrokken(met paard) zonder iets te zeggen en heb het via een rechtswinkel geprobeerd en dat is helaas niet gelukt.

Het advies wat ik jou kan geven:
Direct stoppen en niet meer terug gaan!
Als je paard daar staat:ophalen en op een andere stal zetten.

Probeer het door bv je vader mee te nemen en als dat niet lukt kun je het via de rechtswinkel proberen, maar ik geef je weinig kans(tenzij je echt wat getekend hebt maar als dat niet zo is ).

Zoek een baan buiten de paarden . Deze ervaring was voor mij het toppunt(ook al eerder nare ervaringen gehad) en ik heb dus ook een andere baan gezocht.

Het wordt tijd dat er een CAO komt voor die paardenbranche zeg Boos!

EEn vriendin van mij heeft ooit eens op een drafstal gewerkt, ook het zelfde gesodemieter en eindelijk heeft ze na zeker 6 jaar!!!! gewonnen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:26

gelijk naar de rechtwinkel gaan en je belangen laten behartigen........ Laat je vader het verder regelen........... wat had er wel niet allemaal verkeerd kunnen gaan. Voor het zelfde geld val je jezelf een dwarseasie,ben je n iet eens verzekerd........ Word GVD boos man. Je laat je toch niet zo behandelen!

Hij heeft geluk dat je mijn kind niet bent, ik had echt de oren over zijn kop getrokken en zn beste peerd meegenomen totdat ie betaald heeft (met rente overigens)

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:31

Ow lekkere baas ja Ik zou maar heel goed nagaan of je inderdaad niet gewoon zwart werkt daar, straks zit jij zonder en de manege eigenaar heeft een handig gratis hulpje gehad..jij gaat weg en zo zullen ze met een volgend "slachtoffer" verdergaan... Da's niet goed!!

Succes!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:05

Ik heb ook op een manege gewerkt en ze zijn gewoon echt slecht met zakelijk dingen. Mijn baas betaald wel altijd, maar ik moest er wel zelf om vragen.
Zou lekker weg gaan daar, zooitje

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:08

En misschien kan je proberen om via een uitzendbureau ergens werk te krijgen, die betalen over het algemeen wel goed uit (en meestal ook per week). Dan krijg je vaak ook meer betaalt per uur met vaak ook lichter werk.

En ik wens je veel succes met proberen je geld te krijgen, maar meestal is dat erg lastig.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 17:47

tnx voor de tips. Ik ben al opzoek naar ander werk. Ik doe ook nog een opleiding paardenhouderij erbij (1 dag in de week) Dus heb dit (paardenbranche) werk echt nodig. Ik hoop dat het geregeld kan worden. Ik loop al iedere x te vragen wanneer ik het nou krijg, en iedere x weer een andere smoes.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:54

Citaat:
Ik loop al iedere x te vragen wanneer ik het nou krijg, en iedere x weer een andere smoes.



*Kookt**.

Ga op een avond heen en neem een van je ouders mee of een goede vriend(in) met een grote mond die zich niet zomaar weg laat sturen!

En schakel ook de school in, die kunnen misschien niks doen maar kunnen anderen in de toekomst wel behoeden van dit soort praktijken op deze stal.

Succes ermee ik weet hoe poedersuiker het is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:01

ik zou idd zeker school inschakelen..........

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 19:22

is idd een goed id als ik op school kom zeg ik er wat van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:01

Een berichtje naar de FNRS (als ze daar bij aangesloten zijn) en de arbeidsinspectie kan ook nooit kwaad Extreme duivel

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:04

ankie1 schreef:
zo gaat dat al jaren daar op die manege zal voorlopig niet veranderen ook

Je hebt gelijk.
Ik werk daar nu 2 jaar maar moet nog steeds elke maand bellen voor mijn salaris word je echt gek van.
Dees blijf stuf volhouden en zeur ze daar helemaal gek.
Zo heb ik het tenminste gedaan. Als je toevallig iets anders leuks tegenkomt laat het dan ff weten, ben het ook meer dan zat daar.
-x- Maaike

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Bloemetje75, DDD3, ikkedus, Michelle_S, Paardennamen, siloux en 157 bezoekers