Paard verwisselt 2 keer in 3 dagen van stal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Paard verwisselt 2 keer in 3 dagen van stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 18:24

Jaja, het is weer zover, Jess moest er weer is aan geloven... manege-paarden hebben het af en toe toch zwaar...

Meste ik zaterdag mijn stal uit en wat denk je? Hoor ik daar *sop, sop*. Ik had meteen zoiets van: lekkage! De stal naast me stond namelijk al een paar dagen leeg vanwege de lekkage en nu waren ook wij aan de beurt... Ik al het schone stro naar één hoek gegooid en de rest helemaal leeggeschept. Na 10 minuten stond mijn stal gewoon 5 cm onder water! Je zag hem zo vollopen! Nou, daar ging ik Jess dus no way inzetten, hè! Dus ik naar de eigenaresse van de manege en die zei gelijk van zet haar maar achterin in de lege stal. Okeey, dat werd dus verkassen. Al het stro wat nog droog was kon mee-verhuizen en verder nog wat nieuw erin gelegd. Toen haar oude stal helemaal leeggehaald en te drogen gezet. Ondertussen werd er naar de lekkage gekeken en er werden wat gaten dichtgemaakt. Zondag heeft de stal gedroogd en maandag (vandaag) konden we weer terug naar ons eigen stalletje... Maar goed, wel met alle gevolgen van dien. Jess is behoorlijk wantrouwig en ook best nerveus altijd en werd dus helemaal gek! Twee keer in 3 dagen van "huis" ruilen werd haar echt teveel. En nu staat ze dus een beetje hyper te zijn in haar stalletje (wat ze trouwens in de tijdelijke stal ook al deed, hoor). Hoop dat het gauw over is...

Nou vroeg ik me af, is alleen Jessica zo'n zeur of kunnen jullie paarden ook slecht tegen "verhuizingen"? Want ik vond dit echt niet normaal, ze voelt zich in haar eigen stal niet eens op haar gemak...

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:10

jeetje, das lastig
nee mijn paard kijkt er gelukkig niet van op.
zolang er maar andere paarden zijn. Haha!
maar ik denk dat dat per paard verschilt.


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:31

Yorghos maakt zich geloof ik niet erg druk om zoiets. Maar hij is zowiezo onrustig op stal, dus misschien dat het me gewoon niet opvalt.
Maar er zijn idd paarden die hier niet zo goed tegen kunnen. Bij mensen zie je dat trouwens ook.

* To Belg, or not to Belg *

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:36

Het zal vast (hopelijk) wel snel weer voorbij gaan. Het verschilt idd per paard.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:43

Linards vind het alleen maar interresant, kan ie zijn nieuwe buren is ff gaan pesten Knipoog ...alleen de stal waar ie nu staat vind ik wat te tochtig. (gelukkig heb ik al een deken Schijnheilig hihi)

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:57

Sting maakt het niet zoveel uit, als er maar andere paarden in de buurt zijn, hij kan niet zonder Tong uitsteken

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 09:19

Pff... wat een sociale paarden allemaal, zeg! Kom ik aan met mijn bitchje Haha! ! Hahaha, Jessica zou het liefst ergens helemaal alleen midden in de rimboe staan, zodat ze geen last van anderen heeft... Van de week zei iemand tegen me van ja, zoals mensen mensenvrees kunnen hebben, heeft Jessica paardenvrees Verward ...

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:38

pffff.. als mijn verzorgpaardjeh2 keer moet verhuizen in 3 dagen.. dan word ik gek!
denk ik

Profiel vernieuwd..!! Lachen

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:44

Seven kan er ook niet tegen. Ligt helemaal in de stress bij een verhuizing. Zoekt dan steun bij haar vriendin B'Elanna en wil van de rest van de paardenwereld niets weten.

Zelfs als ze een nieuwe buurman krijgt ligt ze in de stress. Dit duurt dan weken voor ze dit heeft geaccepteerd.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:05

Miro geeft er niets om, zolang er water en eten is maakt het hem niet uit waar in hem neerzet Lachen Miro is de afgelopen 7 jaar 6x verhuist: 1) van Blaricum naar Huizen, 2) van Huizen naar Laren, 3) van Laren terug naar Huizen, 4) van Huizen naar Loosdrecht 5) van Loosdrecht naar Lage Vuursche en 6) van Lage Vuursche naar Naarden Tong uitsteken Haha! Plus natuurlijk de verhuizingen van handelaar naar handelaar... Knipoog Maar goed we staan nu een jaar in Naarden en daar bevalt het nog prima Haha!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:51

mijn merrie houdt er ook niet van, breekt de tent af als z verhuist moet worden al is het maar een boks naar links of rechts, vandaag gaat ze voor het eerst op stal, ben zeer benieuwd hoe dat gaat verlopen, meestal ga ik dan niet de eerste paar keer rijden want dr hele consentratie is weg dan..

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:59

Mijn pony kon daar echt niet tegen, zodra ze geen ander paardje goed kon zien naar haar zin (een keer onder de verbouwing stond ze in een container, met tegen over haar stro, en naast haar een paard die ze wel kon zien en ze werd helemaal gek!) in haar nieuwe stal had ze het wel erg naar haar zin!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Indy_Mouse_9, Jive03, JoT, KDonna, lizzy99, Miiej, Posh, Sintara, xRaisin en 113 bezoekers