Is de stalbodem gekantelt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Is de stalbodem gekantelt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 02:02

Wij gaan volgens jaar waarschijnlijk hier stallen bouwen en nou kwam mijn vader met de vraag of de bodem van een stal eigenlijk aflopend moet zijn. Zodat het vocht dus wegloopt.
Weet iemand dit? En zo ja, misschien ook hoeveel graden?
Alvast bedankt!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:13

ja volgens mij wel, ik ben geen stallen bouwer, maar bij ons lopen de stallen schuin.

waren oude varkens stallen verbouwd tot paarden stallen..

volgens mij is het beter als het kan weglopen..

maar het fijne weet ik er ook niet van.

op onze oude manege hadden ze ook een goot lopen achter in de stallen en liepen de stallen ook schuin af..

meer weet ik er ook niet van

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:41

De stallen bij ons op de manege hebben gaten in de bodem zitten om vocht af te voeren. Volgens mij gaat dat gelijk het riool in.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:48

Onze bodem loopt een paar cm af, naar een putje toe. Een putje is eigenlijk niet eens echt nodig, als je maar voldoende zaagsel / stro gebruikt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 17:15

Iemand enig idee hoeveel graden het ongeveer is?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:43

Ik vraag het vanaaf wel eens na.
Dan vraag ik meteen hoe dat zit met het zaagsel, lekker vlot he? Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:14

Ja ik vraag me namelijk ook af hoe het dan afloopt, van voren naar achteren, van achteren naar voren? Dan heb ik het meer over wat voor een paard beter is, volgens mij kan hij beter met zijn voorbenen een tikkie hoger staan dan met zijn achterbenen?

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:35

Ik heb even in een van mijn schoolboeken gekeken, en dit is een engelse "paardenbijbel" waar echt heel veel in staat! Je mag het zelf even vertalen, maar met de maten wordt Inch bedoeld denk ik!

Floors should be laid on a solid foundation and raised above the outside ground. They should be non-slip, smooth,durable and insulating so that it does not strike cold to the horse. Concrete is the most commonly used material today but possible alternatives are brick, tarmac, slats or chalk. Floors should be level from side to side but slope front to rear or vica versa to allow for drainage; slopes are usually 1 in 60 in the loose box and 1 in 49 in any gutters. There should not be an open drain in the stable; instead, there should be a trapped drain at the front or back. The drain should be free of sharp angles and closed; underground drains must be checked regulary.

Mocht je meer willen weten dan moet je het even zeggen!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:40

Thank you!