te snel moe en hijgen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

te snel moe en hijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 13:12

Ik heb dit een tijd geleden ook al geplaatst, met als reacties, ze meot op conditie komen maar we hebben er nog steeds last van...

Quincy (verzorgshet) loopt al te hijgen als ze maar een paar passen loopt, ze is onwijs dik... dat is nog van dat ze dr veulen heb gekregen, sindsdien is ze dik gebleven... ze is onwijs snel moe, zweten enz.... ze wil wel graag lopen.. als ze heel nat is van het zweet en nog maar ff gelopen heb wil ze nog dolgraag lekker heen en weer galloperen en springen enz maar doordat ze zo loopt te hijgen en te zweten stoppen we meestal maar.... hoe graag zij ook doorgaat..

maar dit is toch niet goed?? ze hijgt echt al naar een paar stappen..
een paar jaar geleden was dit voor zover ik me kan herinderen nog niet zo erg.... misschien wel al een beetje dat weet ik niet echt meer.... Scheve mond
ze rijd nu een paar dagen in de week... en dan rijd ze best wel flink niet zo ff 1 rondje en klaar...

de eigenaar vind het geen rede om de dierenarts erbij te halen aangezien ze nog gewoon loopt en goed eruit ziet (Behalve dr buikje dan)...

kan het iets ernstigs zijn....? hebben meerderen dit en wat kan het zijn?

kuss anne


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:14

hoeveel voer krijgt ze ?
krijgt ze wel beweging ?
Hoe zit ze in haar vacht ?
Is het seizoens gebonden ?
Hoe oud is ze ?

Dit zijn denk ik toch wel vragen die belangrijk zijn om te bepalen of het niet zomaar een dikke shet is.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 13:16

ze staat dag en nacht op de wei. wel een hele volle wei dus eet de hele dag door gras, ze krijg een beetje hooi, verder niks... ze rijd zoals hierboven staat zeg maar 4/5 keer per week.. dr vacht.... tja is gewoon een vrij dikke vacht.... ze is 9 jaar, ik weet eigelijk niet of het in de zomer of winter erger is... daar heb ik nooit op gelet..

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:44

als je haar serieus traint is het misschien aan te raden om haar ook krachtvoer te geven, conditie krijgen ze niet alleen van veel werken. ze moet haar energie ook ergens vandaan halen, het gras dat nu nog in de wei staat is niet meer zo voedzaam.(ze wordt er alleen dik van) ik weet niet of de eigenaresse bereid is om haar krachtvoer te geven, maar een zak basisbrok is niet zo heel duur en een shet heeft niet zoveel nodig.
ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:58

Hoelang doet ze erover eer ze terug normaal ademt? Ik ken een paard (3jaar) dat een spierverzuring had als ik mij niet vergis, hij liep een paar rondjes in de piste, en begon heel zwaar te ademen wat zeker niet normaal was voor hem, eerst weten ze het op zijn tanden, dan op zijn hart en nu ze ermee naar de kliniek is geweest weten ze het eindelijk iets aan zijn spieren dus. Misschien ook eens een aanrader om de dierenarts erbij te halen. Of kijk zelf eens hoe lang ze erover doet om terug normaal te ademen, bij het paard in kwestie deed hij er een kwartier over om terug normaal te ademen terwijl het anders op een paar minuutjes normaal zijn, conditie of niet

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:06

maandagsziekte of copd. Vraag je veearts.

fryslân boppe

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:18

Dikke vacht en overgewicht kunnen een oorzaak zijn. Vergeet ook niet dat ze misschien toch iets aan de longetjes zou kunnen hebben, waardoor ze gewoon niet genoeg lucht krijgt. Wat de dikke vacht betreft zou ik met de eigenaar overleggen of je er een streep uit mag scheren, zeg maar gewoon 1 scheerkop breedte van achter onder de buik, tussen de voorbenen door tot aan de kaak/keel, als ze zo geschoren zijn kunnen ze gewoon buiten blijven, maar kunnen ze toch wat beter de warmte kwijt..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 18:42

ik heb net nog eens goed gekeken naar dr vacht, en eigelijk heeft ze vergeleken met de anderen nog een vrij dunne vacht, en bij de anderen staat het lekker dik omhoog zeg maar en bij haar een beetje dof naar beneden...
verder als we dr uit de wei halen elke dag lijkt het net alsof ze gezweet heeft en is ze vaak al vrij warm.. Verward

de eigenaar zal geen krachtvoer willen kopen maar dat kunnen we zelf ook wel doen.. maar is dat wel goed dan? aangezien ze zo dik is....?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 19:54

kan dit trouwens ook iets te maken hebben met dat ze niet goed ontwormt is? aangezien de eigenaar dat totaal niet bijhoud

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:00

als ze dof in de vacht is en een buik heeft, kan dit idd met wormen te maken hebben

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:39

ja ik zit ook te denken aan wormen!!

oliebol is dat altijd he! als de eigenares vind dat er niks aan de hand is en er dus bijv geen veearts bij wil halen! en om jezelf in de kosten te jagen is ook weer zoiets... en al helemaal als je nog geen vaste inkomsten hebt zeg maar. Maar heel veel sterkte ermee!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 19:56

oke dan ga ik eerst maar effe een wormenkuur kopen Verward

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:07

kdenk wel dat dat het beste zou zijn, en misschien 1 of 2 handjes basisbrok per dag, en de training langzaam opbouwen,
baat het niet dan schaadt het ook niet!:D

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:24

Het kan ook wel een lichte vorm van cornage zijn of gewoon hoefbevangenheid!!

Live,LOve,'ndLaugh

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:30

bij hoefbevangen heid zou ze niet willen lopen he, ze zeggen dat ze graag wil lopen, maar kortademig is

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 19:43

hoebevangen is ze zeker niet!! we gaan eerst ff een wormenkuurtje doen en licht bijvoeren.... en hopen dat ze er dan snel beter uit gaat zien...

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 03:55

en dan niet te lang wachten met de volgende wormkuur, als een paard eenmaal wormen heeft kun je het beste 2 kuren wat korter op mekaar geven, wel de minimale tussentijd aanhouden!

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 12:48

ja ik bedacht me ook al dat 1 wormenkuurtje dan niet veel zal helpen in 1 keer... maar we zullen er snel weer 1 geven... en volgende week kopen we nog wat krachtvoer..

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:09

als je alles al uitgeprobeert hebt is het mischien wel handig om je paard te laten onderzoeken

<>-,,.;-: LENNY :;'',.-..><


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, germie, hagelslag, IASCrawler, tengeltje11, Theseus, Trendiction, WillemijnL en 35 bezoekers