HOe lang gaan bij jullie rijbroeken mee? probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

HOe lang gaan bij jullie rijbroeken mee? probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:34

Goed, 2 jaar terug een rijbroek gekocht, Horka met stof waar iets van Teflon overheen zat. (kosten iets van 70 euro, niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste) Deze broek heeft na intensief gebruik toch echt enige weken terug de geest gegeven.
Ik doe altijd een paar jaar met broeken, ervan uitgaande dat ze zo'n 3 keer per week gebruikt worden, soms meerdere paarden per keer.

Omdat ik toch wel meer dan 1 rijbroek heb, maar deze Horka versleten was wilde ik er toch graag 1 weer bij. En het liefst een wat dikkere, zodat ie ook in de winter warm is, en een bandplooi en een lengtemaat.
Dus 1 gevonden, donkerbruin, zat perfect, weer een Horka,stof 22%viscose, deel polyamide en deel elastan als ik mij niet vergis. Ik wil namelijk geen katoenen broek en ook liever geen 100% polyamide. Het was ook nog een dure broek. Goed, na 1 keer rijden zaten er al allemaal pluizen bij de knien, ik baalde daar uiteraard goed van. Ik teruggegaan naar de winkel want ik was behoorlijk pissig. Het enige wat ze daar wilden doen was deze broek terugsturen naar de fabriek en afwachten wat zij ervan zouden zeggen. Dus ik kon een paar weken later nog een keer 20 km heen en 20 km terug met de auto tuffen om die broek weer op te halen. Ze hadden de pluizen eraf gehaald, en de broek rook nogal chemisch. MAar het was overduidelijk dezelfde broek. Ik was direct al bang dat die pluizen er zo weer zouden zitten, maar heb maar niets gezegd, je weet immers maar nooit waar de stof mee behandeld is.

Na weer een paar weken dragen zitten er pluizen in de knieholte van de plooien boven m'n laarzen, pluizen van m'n zweep (en ik heb een gladde zweep, al speciaal tegen het schuren/pluizen op m'n broeken), pluizen bij de kniestukken en pluizen op de kont. Ik krijg de neiging om weer terug te gaan en ook km-vergoeding te vragen. De stof waar deze broek van gemaakt is, is dus niet goed. Het probleem is alleen nog dat ze de vorige keer behoorlijk onvriendelijk overkwamen dat ik terugkwam (en ik koop daar altijd broeken, ben er dus vaste klant). Ik heb dus geen zin om weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Zelfs de allergoedkoopste HH polyamide-broek pluist niet zo snel.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Een broek van rond de 100 euro (in de aanbieding, omdat het model eruit is) mag toch niet na een paar weken al zo versleten eruitzien. En hoe zit het met je bescherming als consument? De winkelier is het aanspreekpunt voor de klant, maar wat als ze weer die broek terugwillen sturen naar de fabriek en dus weer zelf geen initiatief tonen?
Laatst bijgewerkt door germie op 26-10-03 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:40

Niet lang, bij mij slijt de kont altijd Verward Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:46

zolang ik het goede gewicht blijf gaan mijn rijbroeken echt jaaaaaren mee

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:41

Hoe lang mijn rijbroeken meegaan? Ik heb altijd Pikeur-broeken en de eerste moet nog sneuvelen... Lang dus Haha! Ze worden wel wat minder mooi, door het wassen en dragen, maar echt stuk, nee, dat is me nog nooit overkomen en pluizen doen ze ook niet.
Eurostar ben ik ook wel over te spreken.

Overigens, nu je het zegt.... Ik heb ooit een broek van Horka gehad en die ging ook pluizen, op m'n kont met name. Hoe het verder met die broek is afgelopen weet ik niet, want ik heb er iemand anders blij mee gemaakt.

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:08

Ik heb/had ook een Horka met zo'n teflon- (moet altijd denken aan die aanbak-laag uit een koekepan Haha! ) laagje.
Daar heb ik toch zo'n vier (misschien ook wel vijf Verward ) jaar mee gedaan. En hij is nog steeds niet helemaal af, maar dat duurt niet lang meer.
Tussendoor heb ik een goedkopere geprobeerd (zo'n divoza-ding met neplederen kont) Die doen we dus noooooit meer, want die begon te pluizen en te lubberen.
Maar die Horka's gaan bij mij echt jaren mee. Dragen tot ze vies zijn, snel wassen/drogen en de volgende dag weer aan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:12

Ik heb altijd Eurostar. Andere merken zijn eerder kapot, althans heb pas 2x een andere gehad.
Ondanks dat ik heel fanatiek rijd, heb ik op dit momant maar 1 echt goede rijbroek. Die heb ik alweer een jaar of 3, en rijd er denk gemiddeld zo'n keer of 8 per week mee. Aangezien hij daarna de was ingaat, en ik dan even een andere broek draag, die minder zit, en minder sterk is. Dus draag verder altijd de Eurostar.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:14

Ik heb pas een nieuwe gekocht. Was niet de duurste; 50,-. Heeft lederen kniestukken. Maar goed... 1x ermee gereden en gelijk waren die kniestukken versleten. Boos! Ik kan blijkbaar toch beter goedkope rijbroeken kopen.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:27

Ik heb ook altijd die van horka, heb er nu 2, gaan al tijden mee, maar zit wel wat pluis aan 1 heupzijde (allebei aan dezelfde kant Verward)

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:33

Ik heb 2 rijbroeken van Horka, die ik al 10 en 8 jaar heb en er beide nog heel redelijk uitzien. Al is die van 10 jaar oud wel erg dun geworden en zijn wat losse naadjes al wel een paar keer opnieuw gemaakt. De oudste gebruik ik nu eigenlijk nooit meer, omdat ik genoeg andere broeken heb.

Ik heb met beide jarenlang zeer intensief gereden. Ik reed voorheen 3x per week 6 paarden en in vakanties reed ik ze iedere dag. Over de kwaliteit hoor je mij dus niet klagen.
Oja, ik heb er toendertijd fl. 110,00 en fl. 125,00 voor betaald.

M1+10

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:57

Ik heb een van het huismerk van divoza, en na een jaar begint ie toch wel op te raken Haha! Gaatjes bij mn knieen, en lycra wat tussen mn benen los begint te raken (kan het elastek er zo vanaf plukken ) Het wordt toch weer tijd om een nieuwe te kopen, vrees ik Scheve mond

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:31

Ik heb 3 mondoni's afrika, draag ik minstens 2x per week (per broek), gaan in de wasmachine en droger en heb ze inmiddels al ruim 4,5 jaar (ja nog steeds dezelfde)...... heerlijke broeken......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:18

Binnnen een jaar zijn ze bij mij kapot.. Had vorig jaar een Pikeur gekocht en die is binnen een jaar al helemaal versleten bij kont en op me knieen dus ga nu over op goedkope rijbroeken dan kan ik toeminste af en toe een nieuwe halen... Ik rij wel elke dag en minimaal 1 paard...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:24

Ik zou er mooi mee teruggaan en een nieuwe eisen. Het ding voldoet niet aan redelijke verwachting van de koper en je hebt de leverancier al de mogelijkheid gegeven om het probleem op te lossen. Dat is ze dus duidelijk niet gelukt, dus nu moet er een nieuwe komen.
Ik zou bellen, dan teruggaan en met een nieuwe weer naar huis. Als ze tegensputteren dan dreigen met consumentenbondlidmaatschap en bellen naar de producent, vinden ze meestal niet grappig maar werkt wel.
En vervolgens niks meer kopen bij die winkel want de aftersales deugt niet (chagarijnig doen bij klacht).

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:57

nou 12 jaar geleden kocht ik een knal rode eurostar rijbroek maat 170. na een paar jaar was de kleur niet helemaal meer in, dus heb ik hem geverfd naar roestbruin.

ik heb hem 2 jaar niet aangekund, hij was met de jaren kleiner geworden Schijnheilig Schijnheilig maar nu pas ik hem weer. hij vertoont nauwelijks slijtplekken en ik gebruik hem wekelijks een paar keer.

het is geen goedkope aanschaf, maar na 12 jaar heb je je geld er dik uit.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:09

Ik heb 2 Horka's.
Een rib en een simpel ding met kniestukken.

Die rib gebruik ik niet zo vaak en stamt nog af van 8 jaar geleden, ziet er nog uit als nieuw.
Die andere was maar iets van 35 euro, stelde dus echt niet veel voor, rijdt er nu echt wel al zo'n 4 maanden mee.
Geen pluisjes, nergens.

naar mijn idee is die broek die jij hebt, die dus bijna het drie dubbele van die van mij kost gewoon niet goed.
Ik zou gewoon teruggaan, en je mag best wat van de klantonvriendelijkheid zeggen hoor naar mijn idee.

jij hebt betaald, hij was niet goedkoop, en hun horen gewoon netjes te helpen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:27

Ik heb verschillende merken waar ik mee rijd. 2 van RTS en die zijn allebei na 2 jaar nog heel mooi (ik rijd gemiddeld 6 dagen in de week en dan 2 paarden) en dan nog 2 van Eurostar, die heb ik al een jaar of 5 en die zijn ook nog perfect, niet eens slijtageplekken. Verder nog wat zomerbroeken, die slijten als gekken en nu heb ik gister bij Divoza de Eurostar Sahra gekocht (met leren kont).

Toos paardloos

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:48

gijsenkim schreef:
zolang ik het goede gewicht blijf gaan mijn rijbroeken echt jaaaaaren mee


Bij mij hetzelfde geval Haha!
Ze zijn nog in goede staat na jaren! Ik heb pikeurbroeken en die gaan naar mijn mening lang mee en gewoon een goede kwaliteit Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:54

Sonja schreef:
Ik zou er mooi mee teruggaan en een nieuwe eisen. Het ding voldoet niet aan redelijke verwachting van de koper en je hebt de leverancier al de mogelijkheid gegeven om het probleem op te lossen. Dat is ze dus duidelijk niet gelukt, dus nu moet er een nieuwe komen.
Ik zou bellen, dan teruggaan en met een nieuwe weer naar huis. Als ze tegensputteren dan dreigen met consumentenbondlidmaatschap en bellen naar de producent, vinden ze meestal niet grappig maar werkt wel.
En vervolgens niks meer kopen bij die winkel want de aftersales deugt niet (chagarijnig doen bij klacht).



inderdaad!!! en al helemaal omdat het geen goedkoop geintje was!!!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:12

Ik heb een eurostar broek die ik al 5 jar heb nu, oke er zitten pluizen op de kont maar voor de rest niet. En dan heb ik nog n dikke eurostar en die is nog helemaal netjes en die heb ik ook al 2 jaar en dan heb ik n dunne harry's horse zo'n ruit maar die gaat al een beetje kapot en dan nog een van divoza eigen merk en die zit heerlijk en gaat al aardig lang mee, terwijl er vn te voren al werd gezegd dat ze niet echt stevig waren.

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:17

Mijn donkergrijze Anky heeft na 3 jaar heel intensief gebruik het nog steeds niet begeven, al gaat het mooie er nu wel af. Ik was er vorig jaar mee bij Jantina en toen viel ons allebei op hoe mooi die broek nog was.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:22

ik heb cavallo's maar ik heb er 2 van ong. even oud, en die ene stof is al beetje lelijk a.h worden en die anders is nog mooi.
Ik heb meestal ook met leren kontstuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, N_B_N, SandraWierda en 34 bezoekers