arabieren veulen veiling

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

arabieren veulen veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 08:43

Persoonlijk vind het idee van het kwpn om ieder jaar een veulenveiling te houden erg leuk. Als er animo voor is wil ik graag eens een proefveiling organiseren volgend jaar. Als dat trekt dan ieder jaar. In princiepe veilen we dan alles onder de 3 jaar, maar bij genoeg deelnemers kunnen we het ook op alleen veulens van dat jaar houden. Graag verneem ik van jullie of en wat jullie leuk vinden en hoe zou je die dag of dagen het liefst zien?

Het idee om dit te doen is niet zomaar ontstaan, ik zie dagelijks zoveel veulens te koop staan op het internet waarvan de eigenaren ze uiteindelijk bijna weggeven omdat ze de ruimte en het geld niet hebben om ze na het afspenen een plekje te kunnen geven waar ze rustig kunnen blijven staan tot ze verkocht zijn. Veel mensen krijgen het niet voor elkaar om het veulen op een mooie manier te presenteren, zeg nou zelf, een foto geeft vaak een vertekend beeld van het dier zelf. Jolanda en Henk kunnen hier over mee praten Haha! Dit is voor die mensen een mooie kans om toch het beste van hun dier te laten zien.

Ik dacht zelf aan een korte kennismaking van alle dieren (in de ring even laten lopen) en daarna stuk voor stuk voorbrengen voor de veiling. Zo kan iedereen vast even kijken wat ze het mooist vinden en daarop bieden. sorry als het een beetje raar/scheef of zelfs krom staat, maar ik ben net wakker...

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig


jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:07

opzich geen slecht initiatief hoor.ben benieuwd of er genoeg animo voor is

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:00

Is wel een leuk idee maar die veulens worden geselecteerd op kwaliteit, wil je mensen naar je veiling trekken zorg dan voor kwaliteit.

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:50

da's een goed idee.... Lachen Ik zou wel interesse hebben... ik ben nl. op zoek naar een paardje erbij volgend jaar, als ik in Groningen woon... Lachen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:39

Citaat:
Is wel een leuk idee maar die veulens worden geselecteerd op kwaliteit, wil je mensen naar je veiling trekken zorg dan voor kwaliteit.


is wel een goed idee, en dan hopen de kwaliteit te verbeteren

niets is onmogelijk voor hen die willen

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:42

Maar vaak zijn het ook de mindere veulens/paarden die lang(er) te koop staan..

Wanestha RIP !!

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:27

Arabsrulezz schreef:
Maar vaak zijn het ook de mindere veulens/paarden die lang(er) te koop staan..


Ook de betere paarden staan in Nederland vaak langer te koop, simpelweg omdat de gemiddelde Nederlander niet bereid is wat meer te betalen voor een kwalitatief beter paard. (Typisch Nederlands Haha! )
Reden ook waarom de betere paarden nog steeds verdwijnen naar het buitenland.
Maar op zich wel een leuk idee zo`n veiling.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:47

CSAArabians"]
[quote="Arabsrulezz schreef:
Maar vaak zijn het ook de mindere veulens/paarden die lang(er) te koop staan..


Ook de betere paarden staan in Nederland vaak langer te koop, simpelweg omdat de gemiddelde Nederlander niet bereid is wat meer te betalen voor een kwalitatief beter paard. (Typisch Nederlands Haha! )
Reden ook waarom de betere paarden nog steeds verdwijnen naar het buitenland.
Maar op zich wel een leuk idee zo`n veiling.
[/quote]

ja dat bedoel ik dus.. mensen komen niet naar rommel kijken! Spijt me dat ik t zo uit moet drukken maar als je een veiling wilt hebben waar de veulens goed worden verkocht en wat de moeite is om te organiseren moeten er veulentjes komen van een beetje kwaliteit

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:17

Tot nu toe:

19 reacties, allemaal voor.

100% go dus

Opmerkingen en tips:

-veearts/keuring Ik wil wel een veearts aanwezig hebben want zieke dieren laten we niet door, verder vind ik het een redelijke eis om een gezondheidsverklaring te eisen van de dieren die geveild worden. Oftewel, thuis even een gezondheidsverklaring laten invullen en die meenemen. Ook een gezondheidsverklaring (lees hier dus geen klinische keuring trouwens) mag dan niet ouder zijn dan 2 weken ofzo.

-Veilingmeester/taxateur Ik ken een expert op dat gebied, regelt altijd veilingen van manege’s e.d. die falliet zijn. Wel wil ik er iemand met verstand van arabjes bij hebben die samen met de taxateur de waarde als arab en de startprijs bepaald.

-alleen veulens met avs papier worden geveild

-kwaliteit of mindere veulens Dat is een moeilijk punt, zolang je niet zeker weet wie hun veulen willen veilen en wie er naar zo’n veiling komen denk ik dat we het eerste jaar maar allebei doen, een groep in hogere prijsklasse met een hogere startprijs en een groep voor de gemiddelde nederlander die niet zoveel kan spenderen. Afhankelijk van de opkomst kunnen we het jaar daarop verder kijken en ons meer gaan richten of het 1 of het ander. Misschien trekt juist de combi wel en moeten we daar in verder blijven gaan…

verdere tips en ideeën zijn altijd welkom Haha!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig


peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 13:11

oeps, zie een foutje: avs paier moet zijn av papier, het maakt niet uit uit welk land, als het maar volbloed arabjes zijn.

btw, nog een vraag, hoe denken jullie over de kosten?

De meesten willen toch wel een box voor hun veulen en dat kost natuurlijk geld, de da en de taxateur kosten ook het nodige, ook de decoraties e.d. natuurlijk...

Sponsers zoeken die alle kosten op zich nemen of in ieder geval zo veel mogelijk? of iedereen die zijn/haar veulen wil veillen om een inschrijfbedrag vragen? of een percentage van het bedrag waarvoor het veulen verkocht wordt vragen, dat is misschien eerlijker voor degene waarvan het veulen niet verkocht wordt. Daarnaast apart voor de box laten betalen? geef maar aan wat jullie voor idee hierover hebben Haha!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:54

maak eens een kostenplaatje over wat het gaat kosten, dan kan je de prijs p.p bepalen, en bekijken of dat redelijk is om te vragen. Je kan ook een percenbtage vragen van de opbrengst.

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:47

Ik vind het een leuk idee !

Het lijkt me haalbaarder om tot 3 jaar te doen ipv alleen veulens, ook om het kostendekkender te maken. (of evt. zelfs ouder).

Ik zou zeggen een klein bedrag boxhuur, en een redelijk percentage van de verkoopprijs, en inderdaad veel sponsors en van te voren veel reclame. Of combineren met een AVS dressuurwedstrijd, met bestgaande rubriek met verkooparabieren.

Ooit was er een verkoopdag bij Balkenschoten, er was best veel publiek en er werd ook best wat verkocht. Alleen er was van te voren helemaal geen selectie, alles was welkom. Veel wat er niet uit zag als arabier, maar ook veel arabieren met eigenschappen die je liever niet ziet, niet zo goede promotie voor het ras.(wevers,luchtzuigers e.d.)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:40

Ik zou in iedergeval wel leuk vinden om te kijken als er zoiets georganiseerd wordt, mits er interessante paarden geveild gaan worden (idd Kwaliteit!!!). Ook leuk om bijvoorbeeld geruime tijd van te voren te vermelden op een site of iets dergelijks wat voor bloed geveild gaat worden. Dus wat de Polen doen met de Pride of Poland auction.

Galactica Wadim X Gemini

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 07:01

Youko schreef:
Ik zou in iedergeval wel leuk vinden om te kijken als er zoiets georganiseerd wordt, mits er interessante paarden geveild gaan worden (idd Kwaliteit!!!). Ook leuk om bijvoorbeeld geruime tijd van te voren te vermelden op een site of iets dergelijks wat voor bloed geveild gaat worden. Dus wat de Polen doen met de Pride of Poland auction.


Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Bij aanbod van veel matige paarden denk ik niet dat je veel echt geintresseerden trekt.
Als je iets wilt, probeer dan ook kwaliteit te krijgen, zodat het inderdaad geen eenmalige opruiming word van het ondereind van de Arabjes.
Dan zou het zeker uit kunnen groeien tot een jaarlijks iets, wat zowel voor serieuze fokkers als ook voor serieuze kopers interessant zou kunnen zijn.

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:13

CSAArabians"]
[quote="Youko schreef:
Ik zou in iedergeval wel leuk vinden om te kijken als er zoiets georganiseerd wordt, mits er interessante paarden geveild gaan worden (idd Kwaliteit!!!). Ook leuk om bijvoorbeeld geruime tijd van te voren te vermelden op een site of iets dergelijks wat voor bloed geveild gaat worden. Dus wat de Polen doen met de Pride of Poland auction.


Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Bij aanbod van veel matige paarden denk ik niet dat je veel echt geintresseerden trekt.
Als je iets wilt, probeer dan ook kwaliteit te krijgen, zodat het inderdaad geen eenmalige opruiming word van het ondereind van de Arabjes.
Dan zou het zeker uit kunnen groeien tot een jaarlijks iets, wat zowel voor serieuze fokkers als ook voor serieuze kopers interessant zou kunnen zijn.
[/quote]

Zeker, maar hoe moet je dat selecteren ?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:15

Leuk plan ! ga ervoor ! als het doorgaat, ik wil bericht !! Tong uitsteken

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:29

MariekevT"]
[quote="CSAArabians"][quote="Youko schreef:
Ik zou in iedergeval wel leuk vinden om te kijken als er zoiets georganiseerd wordt, mits er interessante paarden geveild gaan worden (idd Kwaliteit!!!). Ook leuk om bijvoorbeeld geruime tijd van te voren te vermelden op een site of iets dergelijks wat voor bloed geveild gaat worden. Dus wat de Polen doen met de Pride of Poland auction.


Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Bij aanbod van veel matige paarden denk ik niet dat je veel echt geintresseerden trekt.
Als je iets wilt, probeer dan ook kwaliteit te krijgen, zodat het inderdaad geen eenmalige opruiming word van het ondereind van de Arabjes.
Dan zou het zeker uit kunnen groeien tot een jaarlijks iets, wat zowel voor serieuze fokkers als ook voor serieuze kopers interessant zou kunnen zijn.
[/quote]

Zeker, maar hoe moet je dat selecteren ?
[/quote]

Door mensen dmogelijkheid te bieden hun veulens/paarden ruim voor de veiling in te schrijfen, en dan net zoals voor de KWPN-veulenveiling een paar echte deskundigen de aangeboden dieren vooraf te laten inspecteren en daaruit de Echt interresante dieren voor de veiling te selecteren.

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:29

Leuk idee.Ook ik ben ooit eens in Nijkerk geweest bij een veiling,niet voor de verkoop maar om een Kur op muziek te rijden met een Arabier.Het aanbod viel inderdaad (wat) tegen als je het vergeleek met de Kossack Stud.De prijs was daar ook wel naar moet ik zeggen.Ik hoor er graag meer van.Succes met alle voorbereidingen.

Veewagen gestolen met kenteken VH-05-YB
Mercedes wit van kleur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers