Wie heeft er ook een implantaat in zijn mond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Wie heeft er ook een implantaat in zijn mond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 11:18

Ik kom net bij de tandarts vandaan en heb te horen gekregen dat mijn (al dode) voortand is gaan barsten. Een kroon is nu niet meer mogelijk dus moet aan een implantaat... Huilen
Wie heeft hier ervaring mee?

monteiro
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:24

Nog niet binnenkort.
Dus kan jij mij beter vertellen, als je geweest bent.

Groetjes sacha

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:31

Emeandor schreef:
Ik kom net bij de tandarts vandaan en heb te horen gekregen dat mijn (al dode) voortand is gaan barsten. Een kroon is nu niet meer mogelijk dus moet aan een implantaat... Huilen
Wie heeft hier ervaring mee?


He bah wat vervelend
Ik kan je helaas geen ervaring vertellen, maar veel sterkte in ieder geval!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:50

Ik heb een implantaat. Ik was met zwemmen tegen de bodem van het zwembad gedoken waardoor mijn ene voortand in het bot afgebroken was (heb nog geluk gehad, voor hetzelfde geld had ik mijn nek gebroken)

Ze hebben toen eerst de oude tand verwijderd en het gat opgevuld met bot uit mijn kaak. Dit moest eerst goed dichtgroeien.
Daarna hebben ze het implantaat (soort schroefje) erin gezet, ook deze moest weer goed vastgroeien.
Ondertussen had de tandarts een "nieuwe tand" gemaakt en die is er naderhand opgezet. Je ziet er nu dus niets van en ik heb er tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:54

Ik moet er ook eentje, maar ik kan me er niet toe zetten een afspraak te maken... m'n broer heeft er erg veel ellende mee gehad, omdat de tijdelijke schroef die er in zat afbrak bij het eruit draaien...........

Mij niet gezien, maar het zal toch een keer moeten...... Ik had een melkkies waar geen grotemensenkies boven zat. Die deed het tot vorig jaar uitstekend, maar begon pijn te doen enzo, en toen moest ie eruit, dat was al een hele stap voor mij.. Haha! En nu een implantaat.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:56

Bij een vriendin van mij gaan ze binnenkort een stuk aangetast kaakbot vervangen voor een botdeel uit haar heup. Dat is een behoorlijke ingreep waar ze lange tijd van zal moeten herstellen. Maar ik denk dat het bij jou om 1 tand gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:02

Ik ben er ook bang voor dit ooit te moeten.
Mijn beide voortanden zijn al dood en van eentje is laatst al spontaan een klein stukje afgebroken.
Dus ik heb nog geen ervaring, maar om eerlijk te zijn lijkt het me kei eng.

Succes

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:15

RunningKawa schreef:
maar om eerlijk te zijn lijkt het me kei eng.

Valt reuze mee hoor Haha! Ten eerste gebeurd het onder verdoving, en als ze de tand er operatief uithalen wordt dat natuurlijk veel netter gedaan dan wanneer je je tand bij een ongeluk verliest.

Het enige vervelende vond ik zelf dat je moet wachten tot het nieuwe bot is aangegroeid in de kaak Scheve mond Gelukkig had mijn tandarts een tijdelijke oplossing waardoor ik niet met zo'n gat rondliep en niet eens normaal kon praten (alleen maar slissen Bloos ). Alhoewel die tand wel een paar keer los is gekomen, bijv. tijdens het eten Bloos! Dat was ook geen pretje

Maar daarna is de goede tand erop gezet en sindsdien heb ik nergens last van.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:43

ik heb er 2 in mijn mond. Na een valpartij vroeger waen mijn voortanden aan gort en moesten de resten er met wortel en al uit. Pijn en ellende met als resultaat 2 gouden pinnen met nieuwe tanden erop. Ik ben er nog steeds niet blij mee maar loop gelukkig niet voor joker.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:12

Mijn ene voortand verkleurde heel langzaam naar geel.
De tandarts heeft het nageken en zei ook dat de zenuwen dood waren.
Ben er ook nog niet toe gekomen om een afspraak te maken dus heb geen advies voor je.
Heb er ook geen last van dus schuif het steeds op Bloos
sterkte ermee!!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:54

Ik heb er ook 2. Mijn snijtanden boven zijn nooit aangemaakt (mis trouwens ook 3 verstandskiezen, maar dat vind ik niet zo erg Knipoog). Met behulp van een slotjesbeugel zijn mijn hoektanden iets verder naar achter verplaatst zodat de 2 implantaten naast mijn voortanden konden worden ingebracht. Dit is in 1 operatie gebeurd, heb er weinig last van gehad in de zin van pijn. Wel was alles een week of 3 enorm opgezwollen en mocht ik me niet inspannen. Na een paar weken werden de definitieve tandjes erop gezet en klaar! Nooit last van en ik zou het zo weer doen!