Springen met een IJslander (FILMPJES)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Springen met een IJslander (FILMPJES)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 22:11

Dit is het vervolg op mijn andere topic ==> Fraeva foto's!!
Ik heb ook een paar filmpjes van het rijden. Het regende best hard, dus ik moest er heel wat aan doen om haar nog een beetje 'verantwoord' te laten lopen Knipoog Als je goed kijkt, kun je een paar gangen van elkaar onderscheiden...

* Dit is wel een mooie sprong (noujah, je kán het een sprong noemen Haha!) In het begin een stukje draf, daarna in galop naar de hindernis...
Filmpje 1

* Dit is een luie sprong, ze kwam niet goed uit voor de hindernis. In dit filmpje gooit ze de gangen een beetje door elkaar... eerst een telgang/galop, daarna een overtuigende galop... en na de hindernis een stukje telgang.
Filmpje 2

* En tot slot nog ff een töltfilmpje
Filmpje 3

Wat vinden jullie ervan? Het springen wil nog niet echt lukken... op een of andere manier komt ze altijd verkeerd uit voor de hindernis.

Groetjes Jessie

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:29

je filmpjes doen het jammer genoeg niet

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 23:37

Oww, vergeten erbij te zeggen:
rechtermuisknop --> doel opslaan als... als het goed is, doen de filmpjes het dan wel. Knipoog

[edit] het commentaar bij filmpje 1 en 2 moet omgedraaid worden.... ik was niet helemaal wakker toen ik de filmpjes plaatste Schijnheilig

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:43

Jessie88 schreef:
Oww, vergeten erbij te zeggen:
rechtermuisknop --> doel opslaan als... als het goed is, doen de filmpjes het dan wel. Knipoog


Ja, dan doen ze het inderdaad wel Knipoog

Stoere filmpjes en die hindernis kan ook wel wat hoger zeg Schijnheilig Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 23:45

Elke schreef:
Stoere filmpjes en die hindernis kan ook wel wat hoger zeg Schijnheilig Tong uitsteken


hihi, met Fraeva durf ik het niet... Ze denderd er gewoon dwars doorheen, omdat ze steeds niet goed uitkomt Scheve mond Maar dit is een beginnetje, misschien..... ooooit, in de toekomst gaat de hindernis een gaatje hoger Tong uitsteken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:46

Heb enkel het tölt-filmpje gezien... Lijkt me heerlijk zitten... Moet toch dringend eens een Ijsje uitproberen!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:01

hahaha sorry maar dat eerste filmpje is echt grappig om te zien volle sjees er naar toe, en dan hups een huppeltje zo laag, dacht echt dat ie een reuzesprong ging nemen Haha! maar inderdaad volgens mij loopt ze er gewoon doorheen als het hoger staat, laatste filmpje... wil ook eens op een ijslander!!! Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 00:23

Mensen, ga snel een keer op een ijslander tölten! Knipoog

Titsia: hihi, jaa, de titel van het topic past ook wel bij de filmpjes Schijnheilig Ik ben nou heel veel aan het oefenen met springen. Ik denk dat ik toch hulp moet zoeken bij een instructeur, want ik denk niet dat ik er in m'n eentje uit kom. Tong uitsteken

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:36

Jullie zijn een leuk stel zo saampjes Lachen
Misschien een tipje voor het tolten, heb het idee dat ze nog iets te veel op de voorhand loopt, en dat er teveel aanleuning op het bit is. Misschien haar iets meer van het bit afhouden. Dan komt die schouder nog meer los Lachen

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:50

Leuke filmpjes. Erg leuk om een ijslander te zien springen. Lachen
Misschien springt ie beter als je iets rustiger op de hindernis afgaat.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 20:29

Les_Fjal: Dankje! Bloos Ze loopt idd nog te weinig met haar achterhand. Op dat moment was ze ook erg opgefokt en lag het zadel helemaal op haar schouder (kwam door het springen denk ik). Ik vind het zelf erg moeilijk om haar achterhand er helemaal onder te krijgen, maar ik blijf oefenen Haha! Ik zou haar ook meer met mijn benen moeten rijden, zodat die achterhand er beter onder komt. Wat vind je trouwens van haar houding in de tölt? Ik kreeg laatst te horen dat ze iets meer met haar neusje naar beneden moet komen in de tölt. Iig bedankt voor je tip!

Mistic: Dankje Knipoog Ik denk iid ook dat ze beter springt als ik er rustig op af ga, maar het probleem bij Fraeva is dat ze flink door moet galoperen, want anders valt ze in telgang en dan kan ze al helemaal niet over de hindernis komen. Ze heeft een 'gelopen galop' (komt veel voor bij 5gangers) en bij die galop moet haar achterhand er ook meer onder, zodat haar galop meer 'gesprongen wordt'.

Poeh, ik moet nog veel oefenen, hihi!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:46

heyy leuke filmpjes zeg!! ik wil idd ook nog wel een keer een ijslander rijden.. en tolten natuurlijk Knipoog
lijkt me erg gaaf...
het begin is er he Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:50

Echt gave filmpjes zeg.. Vooral die tolt lijkt me echt stoer!!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:14

Jessie88 schreef:
Les_Fjal: Dankje! Bloos Ze loopt idd nog te weinig met haar achterhand. Op dat moment was ze ook erg opgefokt en lag het zadel helemaal op haar schouder (kwam door het springen denk ik). Ik vind het zelf erg moeilijk om haar achterhand er helemaal onder te krijgen, maar ik blijf oefenen Haha! Ik zou haar ook meer met mijn benen moeten rijden, zodat die achterhand er beter onder komt. Wat vind je trouwens van haar houding in de tölt? Ik kreeg laatst te horen dat ze iets meer met haar neusje naar beneden moet komen in de tölt. Iig bedankt voor je tip!


Graag gedaan hoor Lachen..ik zie het altijd als een beetje gepuzzel..en ik hou wel van puzzelen Knipoog
Van dat opgefokte, wat opzich "negatief" is, kan je iets "positiefs" maken. Je kan al die energie namelijk geweldig opvangen, met het bekende begrip "vast-los". Uiteraard moet je je benen daar bij niet vergeten, want het is dan erg makkelijk om maar gewoon alles op te vangen, zonder te drijven, omdat dat voorwaartse er toch al is.
Haar houding in tolt, vind ik toch iets te laag en uitgerekt. Dit komt omdat ze iets te veel op je hand komt, voor zover ik kan beoordelen. Hierdoor zal ze dus ook niet meer naar beneden komen met haar neusje, maar juist meer naar voren, waardoor het minder verzameld is.
Maar de basis is prima en taktzuiver, dus denk dat je met oefenen daar vanzelf wel komt.
Vaak is het een kwestie van timing, tussen het aandrijven en opvangen. Waardoor ze dus lekker verzameld en die mooie oprichting aanneemt.
Lijkt me leuk om jullie een keertje op een wedstrijd een showtje weg te zien geven, hou me ff op de hoogte Knipoog

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:09

nou les fjal....ze kan beter tolten hoor Tong uitsteken
leuke filmpjes jes!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:35

ik vond de tölt in de hoeken er wat gesprongen, galopachtig uitzien met de achterbenen, maar op de rechte lijnen, toppie. iets meer spanning opbouwen voor je tölt misschien? meer je kont aanspannen, armen iets horizontaler? komt die achterhand gelijk meer onder. maar het ziet er wel al heel goed uit OK dan!
dat springen Haha! heel grappig! telgang je vaak met haar als daadwerkelijke training?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:49

Springt hij wel??? Haha!
Hij beslaat hailemoal Haha! Dat commentaar Haha!:D:D:D

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:11

TTT hij beslaat helemaal...
Haha!

Leuke filmpjes! Bij die springfoto's springt ie amper Haha! Die telgang-ding is grappig Knipoog

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:24

Ik zie niets

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:51

Jessie88 schreef:
Oww, vergeten erbij te zeggen:
rechtermuisknop --> doel opslaan als... als het goed is, doen de filmpjes het dan wel. Knipoog

[edit] het commentaar bij filmpje 1 en 2 moet omgedraaid worden.... ik was niet helemaal wakker toen ik de filmpjes plaatste Schijnheilig

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 10:51

Haaihaai mensen! Bedankt voor jullie reacties! Ponyzotje: Ik telgang nog niet zo vaak met haar, maar ik ben wel van plan om dat te gaan doen... 5-gangen wedstrijden enzo. Eerst maar eens die tölt meer uitbouwen Haha!
Ik heb een paar dagen geleden trouwens weer gesprongen en het ging echt heel erg goed! Ongeveer 3 autobanden op elkaar, 60 cm dus Haha!

MarjoEisla"]
nou les fjal....ze kan beter tolten hoor Tong uitsteken
leuke filmpjes jes!
[/quote]

haha, lief! Lovers

Ik moet er alleen nog meer uithalen, maarja, het gaat met de dag beter! Haha!

[quote="Marieke_456 schreef:
TTT hij beslaat helemaal...
Haha!


*LOL* *LOL* Jaa, het regende hè Schijnheilig

Groetjes Jessie

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:14

Hele leuke filmpjes! Zo komen de ijslanders ook wat meer in de picture Knipoog

Als ik ging springen met mijn 5-ganger, liet ik haar altijd in draf op de hindernis afrijden. Galop was echt een ramp, omdat ze dan idd door de hindernis heen liep.
Vanuit draf worden ze gedwongen om te springen. Heb bijna 60 cm met haar gesprongen.
Ook helpt het wel eens als je een aantal meters voor de hindernis pas in draf gaat, ze moet dan echt goed de achterhand gebruiken om af te zetten, ze liep dan nog niet zo uitelkaar. Misschien helpt het, probeer het eens zou ik zeggen. Ik liet haar ook veel vrij springen, zodat haar sprong 'goed' werd. Hielp erg goed.

Idd loopt ze in tolt nog wat op de voorhand, ook zie ik het 'stijve' van mijn 5-ganger erin zitten. 5-gangers lopen denk ik nu eenmaal wat meer op de voorhand, wat meer richting telgang. rustig blijven oefenen, komt vanzelf. Maar ontspanning is erg belangrijk.
Suc6!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 16:58

Hey ShadowFax,

Dankje voor je tips! Ik ga het proberen, in draf over de hindernis. Lachen Heeft jou 5-ganger ook zo'n gelopen galop? Daardoor komt Fraeva namelijk bijna nooit goed uit voor de hindernis en komt haar achterhand niet goed mee. Ik vind het iig wel belangerijk dat ze een beetje kan springen, zodat ik echt een veelzijdig paardje heb Haha!

Groetjes Jessie

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:57

Mijn ex-verzorg 5-ganger Boos! had ook een erg gelopen galop ja. Soms hielp het om springschoentjes achter aan te doen. Ik liet haar ook vaak over cavaletties lopen zodat juist haar draf wat beter werd. Ze had echt een race draf... door over de cavaletties te lopen, ging ze wat meer dragen en ging ze wat langzamer lopen. Ze tilde haar benen ook op. Uiteindelijk kon ik zelfs op haar lichtrijden in draf (in het begin was dat echt onmogelijk omdat ze meteen uit balans was en in telgang schoot) Zodra ze aan het stressen was, schoot ze in telgang, heel irri Lachen
Daarom probeerde ik zoveel mogelijk telgang te vermijden. Haar tolt was ook slecht, ze liep erg op de voorhand, zodra je springschoentjes of wat dan ook aan deed, ging ze stressen -> telgangen. Tolt met een goede oprichting was dus heel moeilijk bij haar. Ik moet er wel bij vertellen dat ze enorm neutrotisch was. Ze is gevangen op ijsland en heeft dat helaas ervaren als een trauma. (liet zich ook alleen door 2 vrouwen rijden (haar eigenaresse en ik Haha! )Bovendien komt ze uit de bakkakoti-lijn.... stresskippen dus Lachen

Ik woon doordeweeks in Nijmegen op kamers... ivm. studie. Als je problemen hebt met je paard of advies wilt, kan ik altijd een keer langskomen Lachen .... wil je niks opdringen hoor. Ik ben ook maar een amateur... Lachen Tis alleen maar dat je het weet.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 22:50

Hoihoi,

Fraeva had, toen ik haar net had, ook wat moeite met de draf... noujah, eigenlijk had ik wat moeite met de draf, want ze kan heel goed draven... Haar probleem (en ook mijn probleem Tong uitsteken) is dat ze ook heel vlot wil draven en ik moet er nou heel erg op letten dat ik haar in slowmotion laat draven... en zodra ik een beetje een scherpe bocht maak, valt ze meteen in tölt.
Wat grappig dat je doordeweeks in Nijmegen zit! Lijkt me erg leuk als je een keer langs kan komen... Ik heb namelijk wel behoefte aan wat tips.

Groetjes Jessie