[Endurance] Wanroij! Hoe was het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

[Endurance] Wanroij! Hoe was het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 08:45

Hoe hebben de Bokkers het er vanaf gebracht? Hoe was het weer? De route? De organisatie? Kom op, 'k wil het allemaal weten


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 08:47

Weer was goed, route was erg leuk en niet te zwaar, organisatie was prima (alleen hebben we errug lang op de uitslag moeten wachten) en wij hebben het mooi uitgereden (1e keer) met een gemiddelde van 9,65.

Zo, nu weet je alles *LOL*

Zonder gekheid, mijn verslag volgt later nog, heb nu geen tijd.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:03

Super organisatie, leuke rit en latoy heeft zelf een verslag geschreven zie wedstrijden Latoy bedankt Navy!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:17

Koud! Op het paard viel het allemaal wel mee geloof ik (we zagen mensen met verhitte gezichten binnenkomen), maar ik stond te vrijwilligen op de vetgate en daar was het niet warm. Haha!

Ik stond samen met twee dames van de plaatselijke rijvereniging die niets wisten van endurance (reden dressuur, eentje ZZ-zwaar), maar die wel een en al oor en oog waren voor alles wat er gebeurde. Best gezellig!

Heb best wat Bokkers gezien: Lielle en haar moeder, Hanifa en EJ die de start/finish deden, Djilan en Ganna, Navy, Mazzeltje, Jantien was er nog even om op de stand van het NRPS (een van de sponsors) te zitten en verder heel veel endurancemensen die ik alweer een tijdje niet had gesproken. Ook kennisgemaakt met wat mensen van de NVVR die ik al wel van naam kende maar nog niet van gezicht, en wat leuke shows gezien (o.a. Jolanda Adelaar met Olympic Guusje en een langeteugeldemo met een Lipi).

Ik ben niet tot de uitslag gebleven, ging nog op kraamvisite bij een vriendin in Mook (kind is inmiddels al vijf maanden maar ik kom nooit in die hoek, dus deze keer mooi te combineren) en ik was tegen 10 uur thuis. Heb vandaag een enge deadline te halen voor de VrijRuiter, maar ik ga toch tussendoor alle wedstrijdverslagen op Bokt en de mailing list proberen bij te houden! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:21

Ben nu wel benieuwd wie de demonstratie met de Lipi gaf Haha!
Netjes Lielle, je eerste rit goed uitgereden!
En Ka heeft het volgens mij altijd koud *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:41

Het was KOUD. HEel erg koud. Maar het was heel leuk en super georganiseerd.

Wat mij opviel was dat veel mensen koelden. Zou ik zelf niet gedaan hebben in dat weer en later bleek ook dat de dierenartsen dat gezegd hadden. Verder kreeg ik al spontane spierverkramping bij het zien van de binnenkomende combinaties die spontaan gezellig begonnen te kleppen maar de flink dampende achterhanden niet met een deken bedekten Verward . WE zullen het maar op de onwetendheid houden.

Verder twee idioten meegemaakt. 1 die zijn eerste wedstrijd gillend en in rengalop startte. En natuurlijk een 'ouwe' bekende Haha! die zich ook niet kon beheersen Haha! .

Zat Jantien ook op de NRPS stand? OMG, en ik heb daar staan kleppen. En 's ochtends eerst met Jantien en heb haar daarna niet eens meer herkend Verward Bloos sorry Jantien. Ik ben ook zo slecht in het onthouden van namen bij gezichten. Is echt niet kwaadheid hoor.

Verder was het erg leuk. En ik heb het ook koud gehad hoor Cody Haha!

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:44

Er zaten er twee op die stand, eentje met lang haar en eentje met kort haar. Die tweede was Jantien, die andere stond oude NRPS-nieuwsen uit te delen. Haha!

Ik heb me trouwens heel goed kunnen beheersen bij de stand van Goedhard. Had in m'n achterhoofd de gedachte 'ik begin pas weer in april dus ik heb het nu niet nodig'. Maar ik heb al wel een wensenlijstje voor volgend seizoen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:48

Ik heb Jantien 's ochtends gezien dus ik weet wel hoe ze er uit ziet. Dat maakt het zo erg want dan heb ik dus bij de stand er helemaal geen rekening mee gehouden Haha! Nog zitten kleppen over dressuurwedstrijden en de haat en nijd erin. Dat ik het best wil maar niet met die sfeer enzo. En al die tijd niet bij stilgestaan Haha!

Ik heb me beheerst bij Goedhard. Nou ja, het was dat die handschoenen al verkocht waren Haha! . Maar heb nu twee boeken over Centered Riding en Ttouch meegenomen Haha! .

'Paint' it 'Black'


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:57

Niet erg hoor Fasel, ik had m'n jas immers uit en m'n gezicht was weer enigszins ontdooit, dat scheelt een boel Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:11

Wij hebben ook wel gekoeld maar buiten echt wel met beleid, en binnen hebben we te weinig gekoeld (we hadden een stal ), waardoor Latoy haar hartslag op begon te lopen, dat merkten we te laat en zijn toen als een gek aan het koelen gegaan, maar we hadden nog maar een minuut of wat om bij de nakeuring te komen plus dat ook nog een auto met trailer bij ons achterop kwam rijden en was de hartslag helaas 58 bij de nakeuring, 2 te hoog helaas!!
Het is moeilijk weer hoor, aan de ene kant loop je met dekens te sjouwen en aan de andere kant moet je koelen! Latoy is absoluut niet stijf en staat er kwiek bij, geen dikke benen of niks gelukkig! Zij heeft een prima dag gehad, haar baasje baalt er wel een (klein beetje) van niet in de uitslag te staan, en ze is weeeeeer ziek geworden!!!
Maar het was uiteindelijk wel een geslaagde dag geworden hoor, PRIMA ORGANISATIE!!!!! geen wanklank gehoord!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:59

Lielle schreef:
(alleen hebben we errug lang op de uitslag moeten wachten).


Dat is heus niet onze schuld hoor... Bloos Jullie hebben lekker allemaal op Saskia en mij moeten wachten Tong uitsteken Want ik geloof dat de uitslag al een uur na onze binnenkomst bekend was..

Mijn verslaqg komt er zo aan..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:17

Wij hoefden dus helemaal niet lang te wachten, nergens last van gehad, wat jij Mandy!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:18

het was dus wel leuk? maar heb je eigenlijk speciale trainingen nodig om zo'n conditie op te bouwen voor een wedstrijd

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:42

mazzeltje schreef:
Wij hoefden dus helemaal niet lang te wachten, nergens last van gehad, wat jij Mandy!!


Nee.. wat raar.. Wat zeuren ze nou?? Ik vond het nog zo snel gaan.. Snap er niks van.. Knipoog Cool

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:46

maartjuh schreef:
maar heb je eigenlijk speciale trainingen nodig om zo'n conditie op te bouwen voor een wedstrijd


Tsja.. Dit is een punt waar je eeuwig over door kunt gaan. Zonder training ben je nergens..
Ik ben wel van mening, dat élk gezond paard, dat dagelijks intensief gereden wordt, met goed gevolg een klasse I uit moeten kunnen lopen met een snelheid van 9/10 km/u. Wil je harder, of een klasse hoger, dan begint het echte werk. Maar daar zal ik niet uitgebreid op in gaan, hier op Bokt, en trouwens ook op www.deronline.nl en verschillende andere site´s, staan heel veel topics en info. Ik geloof dat op www.peelrand.tk zelfs een trainingsschema staat..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:18

Karin schreef:
Er zaten er twee op die stand, eentje met lang haar en eentje met kort haar. Die tweede was Jantien, die andere stond oude NRPS-nieuwsen uit te delen. Haha!

Die 2e was een klasgenote van mij op de Silverlinde. Zeer aardig. Herkende haar wel, maar wist niet meer waarvan Scheve mond

Citaat:
Ik heb me trouwens heel goed kunnen beheersen bij de stand van Goedhard. Had in m'n achterhoofd de gedachte 'ik begin pas weer in april dus ik heb het nu niet nodig'. Maar ik heb al wel een wensenlijstje voor volgend seizoen. Haha!


Hmm, ik had hetzelfde. Wil graag Podiumbeugels (denk ik, of andere Haha! )
Enne, paarse Zilco pufferpad. En nog veel meer. Maar dat ga ik wel voor mijn verjaardag in december vragen Schijnheilig

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:26

Wat is een pufferpad?

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:30

dat vroeg ik me ook al af!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:59

Hihi, een pufferpad is het zadeldek van Zilco *LOL*
Je weet wel, die dikke gevoerde die je ook in Anky uitvoering e.d. hebt.
Kijk maar eens op de site: www.zilco.com.au onder endurance accesoires.

Die wil ik in het paars voor onder mijn Podium.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:36

Daar heb ik ook nog over zitten denken! Toch maar voor een echt bonte gekozen, voor het eerst mee gestart afgelopen weekend. Bevalt me super!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:38

Oh zo. Ik heb de Polypad maar met endurance valt ie me tegen. Raak zweet zich een ongeluk onder dat ding. Hele vlokken druipen eronder vandaan. Dus ga ik voor de sjabrak van podium speciaal voor de champion.

'Paint' it 'Black'

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 14:01

Fasel schreef:
Verder twee idioten meegemaakt. 1 die zijn eerste wedstrijd gillend en in rengalop startte. En natuurlijk een 'ouwe' bekende Haha! die zich ook niet kon beheersen Haha! .

*LOL* Was die eerste een nieuweling of niet? Vind het wel bizar hoor, het is toch geen vlakkebaan-race van een kilometer? Als ik zo met Rowan begin is 'ie de rest van de rit niet onder m'n kont te houden...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:54

Het was een beginner en later hoorden we ook dat hij op de PA kwam met een te hoge hartslag en niet eens wist onder welke waarde de hartslag moet zijn.
Ik dacht dat hij ook niet in de uitslagen terecht is gekomen... (dus geen diploma voor de kenismakingsklasse Knipoog )

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:36

En terecht, wat een malloten heb je er toch ook bij soms!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:00

Een typisch geval van 'Endurance? Dat is toch zo hard mogelijk van A naar B?' Verward



En die andere heb ik ook gezien, die maakt al jaren geen reclame voor de sport. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers