Oud-leden van de Schieruiters of 't Bitje, R'dam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Oud-leden van de Schieruiters of 't Bitje, R'dam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 17:29

Heey, ik ben benieuwd of er op Bokt ook oud-leden (of huidige...) van de Schieruiters zitten. En ook ben ik benieuwd of er nog mensen zijn die vroeger bij 't Bitje in de Spaanse Polder in Rotterdam hebben gereden. Ik heb Fallon daar destijds gekocht (1988) en ben met haar naar de Schieruiters gegaan. Kort daarna moest 't Bitje weg wegens de nieuwbouw daar. Ik ben ongeveer van 1987 tot 1993 lid geweest van de Schieruiters en heb nog steeds contact met Miranda (Vrijenhoek). Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Tina.


ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:55

Ik heb daar een blauwe maandag op de manege gereden maar welk jaar....pfff....uhm.....ik was geloof ik 12 ofzo dus 13 jaar geleden, reken, reken.....rond 1990. Ik reed toen op Rita, King en ook een keer op Tiara. Ben er geloof ik bij elkaar 6 maanden geweest en toen moest ik stoppen ivm mijn rug en nu ben ik sinds 1998 weer aan't rijden.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:44

Haha, waar internet al niet goed voor is Knipoog
Ik heb op de Schieruiters èn het Bitje gereden! Ik reed toen altijd op Solaika, en later op Speedy...

Hee Ukkiepuk, ik reed ook altijd op Tiara! Tong uitsteken En Rita, daar reed mijn zus op...Toevallig...

Galactica Wadim X Gemini

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 19:43

Heey, bedoelen jullie niet Tara i.p.v. Tiara?? Die donkerbruine pony van Miranda Vrijenhoek? Rita was die kleine dikkerd van Tonnie meen ik, die gaf les. Solaika en Speedy zeggen me niks. Bij 't Bitje had je Fallon, Silver, Jessie, Rocker, Bas en nog een paar dat weet ik niet meer. Youko, wanneer reed jij daar dan? En hoe heet jou zus? We moeten elkaar dan toch wel gezien hebben!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:51

Hoi,

Ik weet zeker dat het Tiara was, een voskleurige merrie, ik dacht een Arabier of een pony met veel Arabisch bloed. Rita was inderdaad die kleine dikke pony Haha!. Ik reed maar heel kort op deze manege, vond het toen niet leuk daar. Dat moest in 1989 of in 1990 geweest zijn. Vlak daarna ben ik naar het Bitje gegaan. Het kan best dat je Solaika en Speedy niet kende, Solaika stond daar wel sinds 1990, misschien zelfs wat eerder. En Speedy sinds '92 of 93? Silver ken ik ook, een mooie schimmelruin die enorm goed kon springen. Verder ken ik nog Dikkie, Polska, Manjana, Alf (van Trudy).

Galactica Wadim X Gemini

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:04

Haha, het is ook al weer zó lang geleden. Tiara, ik zal het eens aan Miranda vragen. 't Bitje heeft er toch niet zo lang meer gezeten? Toch niet tot 1993? Die namen die jij opnoemt zijn waarschijnlijk van na mijn tijd. Ik ken nog wel Veronica, die daar samen met haar vader bijna woonde. Ik vond die 'eigenaar' van 't Bitje een vreselijke (lees seksistische) man, daarom ben ik toen weggegaan. Met zijn dochter (Connie) ging ik nog wel eens stappen. Haar paard Bas vond ik wel gaaf. Een rotzak op stal, maar héérlijk om te rijden.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:41

Tsja, het was ook al zo'n tijd geleden...Volgens mijn was 1992 het laatste jaar van het Bitje. Veronica kan ik me ook nog herinneren. Enne, natuurlijk Opa.
Die Tiara die ik bedoel was later ook afgemaakt, ken je trouwens ook nog een Sjors en Lucky Boy (Connemara, ex-dekhengst), die was nl. van een vriendin van mij...
Toevallig dat je ook in Barendrecht woont Lachen

Galactica Wadim X Gemini

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:25

Youko schreef:
Hoi,

Ik weet zeker dat het Tiara was, een voskleurige merrie, ik dacht een Arabier of een pony met veel Arabisch bloed. Rita was inderdaad die kleine dikke pony Haha!. Ik reed maar heel kort op deze manege, vond het toen niet leuk daar. Dat moest in 1989 of in 1990 geweest zijn. Vlak daarna ben ik naar het Bitje gegaan. Het kan best dat je Solaika en Speedy niet kende, Solaika stond daar wel sinds 1990, misschien zelfs wat eerder. En Speedy sinds '92 of 93? Silver ken ik ook, een mooie schimmelruin die enorm goed kon springen. Verder ken ik nog Dikkie, Polska, Manjana, Alf (van Trudy).


Ja idd die bedoel ik ook, King is toen afgemaakt omdat hij (dacht ik) hoefkatrol had en daarna ben ik daar gestopt. Ik heb ook nog aan een springwedstrijdeje meegedaan op George (Sjors) en zwart pony'tje, Ik werd toen tweede. Was niet echt moeijlijk want ik hoorde later dat hij Z was geweest Tong uitsteken

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:32

Ha, ja, hiero, uit onverwachte hoek. Op papier was ik daar toen eigenaar van Lester, de beroemde Fjord. Diezelfde die ik hier nog wel eens aanhaal bij jonge paarden problemen.
Ik had in die tijd wat met Marianne Scherps, hier ook op Bokt. Marianne dus ook, met Rudi (Doruto), groter was haar paardenbestand in die tijd nog niet *LOL* Echt gereden heb ik er nooit, ik kroop nog wel eens op Rudi en die appelschimmel die daar toen stond, daar heb ik ook nog wel eens op gereden (eigen Paardje). Dit alles begin 90-er jaren.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:37

Ik heb een tijdje op de Schieruiters in Overschie gestaan met mijn paardje Zonnevlam K, een zwarte draver. Moet ook ergens rond 1991/1992 geweest zijn.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:47

Ja George was van Femke Berkelaar! Daar heb ik ook wel eens mee gesprongen, toen zijn we dwars door een hindernis gevallen.. Haha! Gelukkig geen schade hoor. Fallon van mij sprong ook zo goed. De namen die ik nog ken zijn Esther v.d. Kooij (die staat er nog), Judith v.d. Graaf (staat er weer), Ursula, Miranda Vrijenhoek, Monique Toledo, Mirjam Citroen, Gradis en zijn vrouw... kweet niet meer precies hoe die heette...

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:13

Imoontje schreef:
Ik vond die 'eigenaar' van 't Bitje een vreselijke (lees seksistische) man, daarom ben ik toen weggegaan. Met zijn dochter (Connie) ging ik nog wel eens stappen. Haar paard Bas vond ik wel gaaf. Een rotzak op stal, maar héérlijk om te rijden.


*Grinnik* ik was mijn ponytijd in de Spaanse Polder al weer bijna vergeten, maar met deze zin kwam het in 1 klap terug! Ach ja, Connie en Francis en hun papa.... *LOL*

Extremely rare and Beyond Compare

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 13:23

Heey Promptertje! Ken jij Fallon ook nog dan? Vosmerrie met witte bles. Was oorspronkelijk van Francis.

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:54

Joh ik heb echt geen idee meer. Voor mijn gevoel hadden ze elke maand wel een ander paard/pony, ik ging niet echt intensief met die mensen om. Ik geloof dat ze nog steeds een stukje grond in de Spaanse polder hebben, kom er dagelijks langs wanneer ik naar mijn werk ga Lachen.

Vroeger was er trouwens maar 1 ponyclub in de Spaanse polder, na een bestuursruzie is het Bitje daarna opgericht, en ik was lid van die andere club Haha!.

Extremely rare and Beyond Compare

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:57

Jeetje, de Schieruiters .... dat is wel een hele tijd geleden.

Toen ik daar reed waren er nog geen paarden, alleen pony's.
De naam Miranda Vrijenhoek zegt me nog wel iets maar ik kan er geen gezicht bij te voorschijn halen.

Zelf heb ik daar op Alex, een schimmeltje, gereden en mijn goede vriendin was eigenaresse van Franklin, een connemara ruin.

Ik moet even terugrekenen maar volgens mij reed ik daar in de periode 1981-1883.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:27

1883? Dat is wel heel erg lang geleden Knipoog

Toch best wel veel mensen die het Bitje kennen. Had ik niet verwacht...
Niemand die in 1991, 1992 nog eens kwam op het Bitje? Ben nl. op zoek naar Speedy, mijn ex-verzorgpony Schijnheilig

Galactica Wadim X Gemini

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:50

Youko schreef:
1883? Dat is wel heel erg lang geleden Knipoog




Oke, ik ben wel oud, maar zo oud idd nu ook weer niet Bloos!
1983 bedoelde ik dus.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:39

Jeeee toen ik bij Littel reed was het nog niet eens Schieruiters hahahaha Ik denk dat ik ongeveer 6 haar was dus dat is 31 jaar geleden...
Littel had zijn stallen achter zijn huis op de Overschiese Kleiweg en zijn broer woonde op de hoek bij de molen.
Later zijn ze naar de oude fabriek verhuisd en een bakje bij het CBR en daarna hoorde ik dat hij naar de gordelweg was verhuisd en daar ben ik toen ik weer wilde gaan rijden zo'n 7 jaar geleden ook nog wezen kijken.
Ik ben daar gestopt toen ik een jaar of 17 was dus hij heeft toch wel enige jaren last van me gehad.
Bij de Schieruiters stond ook Igor... een eigen paard kennen jullie die????

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 19:43

Bij Littel ben ik ook wel eens wezen kijken. Maar die heeft toch niks met de Schieruiters? Of heel vroeger wel? Igor zegt me ff niks maar ik was daar zo'n 15 jaar geleden. Misschien nog mensen die ook bij Piet Post hebben gereden? Als we dan toch alle stalletjes in Rotterdam en omgeving onder de loep nemen!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:55

Littel is later de Schieruiters geworden ... toch??????? Of waren de schieruiters Piet Post.... neeee. de schieruiters zitten toch op de kanaalweg??????

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 19:58

De Schieruiters zitten op de Volkelstraat of weg, vlak naast de landingsbaan van Zestienhoven. Piet Post zit daar vlakbij, naast de autosloperijen. Meestal werd/wordt er nogal neergekeken op Piet Post. Je kon daar paarden huren van een half uur tot een hele dag maar sommige van die paarden/pony's zagen er niet uit en ze vroegen ook niet of je wel kon rijden ofzo. Hij zit er nog wel, maar ikweet niet of je nog steeds paarden kunt huren op die basis. (Ik hoop het eigenlijk niet voor de paarden...)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:56

Ohhhhh joh dan ben ik helemaal in de war....... tja blond he.... sorry, ik weet dus nu hoe ze wel heette... de Schanswijkruiters.. tja..... sorry sorry sorry..... Verward Verward Bloos!

Lijkt ook niet zoveel op elkaar.. die schie of schanswijk ruiters.....

SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!! Bloos!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:26

haha, grappig zeg ik heb en bij de Schieruiters gereden en wel eens oeen pony gehuurd bij Piet Post en ik heb bij Littel en de Schanswijkruiters gereden. Wat is de (paarden)wereld toch klein hè!! Haha!

Ik ben begonnen op de Oudedijkseschiekade bij Littel, die zat toen in de oude verffabriek en je moest dan van de stallen naar het CBR lopen om daar les in de bak te krijgen Haha! echt werelds vond ik dat. Daarna ging hij idd naar de kanaalweg en heb ik daar nog even gereden. Toen heb ik een blauwe maandag bij de Schieruiters gereden. Mijn zus had verkering met het broertje van Wilma Hogenboom met de pony Taraxacum (Tara). Via hun ben ik daar terecht gekomen.

Bij Piet Post heb ik ook wel eens geholpen met pony's poetsen en opzadelen. Ik heb het daar altijd wel naar mijn zin gehad. Het is een handelaar en ik vond het idd niet erg verantwoord om iemand zomaar de weg op te sturen met een pony die ze zelf nauwelijks kenden, maar goed het ging in mijn geval nooit fout.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:59

Wanneer heb jij daar gereden???? want ik kan me ook nog wel herinneren dat we altijd naar het cbr moesten om te rijden maar je leeftijd te zien in je profiel ben je 12 jaar jonger dus dan zal je wel bij Littel zijn gekomen toen ik al weg was. Jammer he... dat was nog eens een leuke tijd hahahahah tja toen was ik nog "kind"

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:10

Tartuffo schreef:
Wanneer heb jij daar gereden???? want ik kan me ook nog wel herinneren dat we altijd naar het cbr moesten om te rijden maar je leeftijd te zien in je profiel ben je 12 jaar jonger dus dan zal je wel bij Littel zijn gekomen toen ik al weg was. Jammer he... dat was nog eens een leuke tijd hahahahah tja toen was ik nog "kind"


Toen ik 6 jaar was ben ik begonnen, dus in uhm pff euh 19 jaar geleden (benk al zow oud Bloos! ) 1984 tot uhm mijn 12 e 1990. In mijn tijd waren daar Roosje (roodschimmeltje) Nico (witte) frida (die haar been heeft gebroken en in een hangmat heeft gehangen) malle (vosbont) Rosa (bruinbont) Bert & Ernie (2 witte) Bruine Beauty (bruin schimmeltje leeft nog steeds!!!!!) witte beauty, manelito (vos) Rody (bruin) Truus (bruine) Manus (vosbonte shet, ben ik op begonnen Haha! ) Pinkeltje (zwart shetje). De rest schiet me even niet te binnen.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 29 bezoekers