Help! ik wil weg, ik hou het niet meer uit.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paardenbeest
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Nederland

Help! ik wil weg, ik hou het niet meer uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 00:18

Ik wordt echt stapelgek van mijn ouders.
Ze lezen mee wat ik op msn allemaal typ (als ze thuis zijn dan), ze openen mijn post als ze eerder zijn dan ikzelf, luisteren mijn telefoongesprekken af en doorzoeken regelmatig mijn (prive) spullen, kasten en kamer.
Wat ik ook zeg, ik moet mijn bek houden en heb me te houden aan hun regels want het is hun huis.
Volgens hun ben ik brutaal als ik vraag om van mijn post en spullen af te blijven en om mij met rust te laten als ik msn of telefoneer.
Mijn zus gaat mij ook al voetenveeg gebruiken, ze geeft overal commentaar op, nix is goed, ik doe alles verkeerd, en wordt voordurend uitgescholden en de grond in geboord en als ik er wat van zeg dan worden mijn ouders kwaad op mij en krijg ik straf.
Ik doe het huishouden omdat mijn moeder hele dagen werkt en ik werkloos ben, en nog ben ik een lui varken en denk ik alleen maar aan mezelf volgens hun.
Ik zie het hier echt niet meer zitten, ik wil een eigen huisje ver van mij ouders vandaan.
Maar om zelf te kunnen wonen heb ik een inkomen nodig en dat heb ik niet.
Ik zie het hier echt niet meer zitten, het gaat al jaren zo, en ze weten dat ik nergens heen kan, het gaat van kwaad tot erger.
Help!!! ik hou het niet meer uit!
Alsjeblieft niet mailen, ik heb het idee dat ze hier ook wel eens in rondkijken.
Om die reden kan ik ook niet mijn echte naam hier op bokt zetten.


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:30

heb je een opleiding?
zoek in ieder geval werk! als je geen opleiding hebt, kun je een 40- urige werkweek hebben, zowel dan dus korter...
ga flink sparen en ga op zoek naar je eigen huisje, zodra je je eerste inkomsten hebt, schrijf je dan in bij de woningbouwvereniging (of hoe dat ook maar heten mag) en ga echt op zoek
succes in ieder geval, je mag me altijd pben Ach gut

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

paardenbeest
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 00:37

Mijn opleiding heb ik moeten stoppen ivm negatief studieadvies (bindend).
Het ging echt niet op school (mbo), leerder dag in dag uit, soms de nachten door en nog haalde ik 4en en 5en.
Solliciteren doe ik al een jaar, iedere week gaan er zo'n 3 brieven de deur uit, in het begin waren het er nog meer, maar niemand wil iemand zonder papieren en ervaring hebben.
Ze hebben dan liever iemand van een jaar of 16 want die is goedkoper dan iemand van 21.
Ik sta ingeschreven bij 4 uitzendbureau's en het cwi en ga daar als het even kan 2 tot 3 keer per week heen, pluis elke krant die binnen komt of die ik ergens zie liggen tot op de laatste letter uit, en als ik ergens een nieuwe winkel zie schrijft ik gelijk een brief.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:44

probeer niet alleen de nieuwe winkels, ga elke winkel af Lachen
en wees niet te kieskeurig, je wilt giga graag het huis uit, je wilt giga graag een baan, neem dan ook 'vieze' baantjes aan

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 01:12

kun je geen uitkering krijgen? volgens mij kun je die gewoon krijgen als je kunt aanduiden dat je wel opzoek bent naar werk.
en bij een supermarkt zul je toch wel gewoon aangenomen worden om fulltime te kunnen werken? zoek anders eens buiten je eigen woonplaats.
en kun je niet ook eens denken aan schoonmaak werk of een callcenter? dat verdient heel goed, als je even doorspaart heb je zo je eigen plakje Lachen . voor schoonmaak werk zoeken ze altijd wel mensen volgens mij (probeer anders particulier? gewoon bij mensen thuis schoonmaken).

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 02:11

Kan je uitzendbureau of het arbeidsbureau je niet helpen met extra scholing? Meestal hebben zij wel van dat soort programma's, Randstad iig wel. Qua woonruimte, tja ik weet hoe je je voelt. Ben zelf ook 21 en woon nog thuis en ik kan geen woning vinden/betalen. En dan werk ik zelfs 40 uur per week, nog heb ik het geld niet. (mijn paarden vreten geld, lusten alleen briefjes van €5,- Haha!) Uiteindelijk is er wel werk te vinden, zoals al gezegd ligt het er maar net aan hoe hoog je je eisen zet. En als ik jou was zou ik die even laten varen en ieder werk aanpakken. Want nu zit er een enorm gat in je cv en bij een kantoorbaan bijv. nemen ze niet zo snel iemand aan die al een jaar thuis zit en ook al niet een te hoge opleiding heeft. Dus zorg eerst dat je weer aan de slag bent, desnoods schoonmaken of inpakken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:20

Zodra je werk hebt -overweeg ook schoonmaak baantjes in de avonduren, post sorteren, supermarkten, gewoon eevn alles proberen!- zou ik een postbus adres vragen waar je je post naar toe door kan laten sturen. Ik geloof dat het strafbaar is om post van anderen open te maken maar dat weet ik niet zeker.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:15

Wat je kunt proberen (hier in de buurt is er veel vraag naar) is huishoudelijke hulp, dus bij mensen thuis.
Ik doe dat ook ivm met mijn ziekte en ten eerste verdiend het redelijk veel en ten tweede je komt bij verschillende mensen.
De supermarkt is ook een optie, niet vaak zie je vacatures, maar als je binnenloopt en vraagt naar de bedrijfsleider, kom je vaak al een heel eind.
Als je me een PBtje stuurt met je woonplaats (in de buurt van een grote plaats, want ik ben niet goed in kaartlezen) dan kijk ik voor je of er een zorgcentrum in de buurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:28

vikki schreef:
Ik geloof dat het strafbaar is om post van anderen open te maken maar dat weet ik niet zeker.


Yep, briefgeheim. Je mag andermans post niet openen. Maar ja, daar trekken ze zich waarschijnlijk ook niet veel van aan als ik dat zo hoor. Postbus is idd een heel goed idee.
Balen dat je geen werk kunt vinden, 't is echt een rottijd om te zoeken..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:53

Misschien kun je een BBL opleiding doen op MBO niveau. Of als dat te hoog gegrepen is, dan probeer je het op niveua 3, bijvoorbeeld. Meestal krijg je gedurende je opleiding een vergoeding.
Ik zelf ben begonnen met de MBO verpleging in BBL. Als je meer wilt weten over vergoedingen ed kun je me pb'en.

* To Belg, or not to Belg *

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:34

Wat rot voor je zeg! Ik denk dat IcePrincess gelijk heeft... volgens mij kun je wel een uitkering krijgen Lachen Veel succes in ieder geval!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:00

Misschien kan je een baan nemen waar je bij andere mensen inwoont. Dan werk je en kan je sparen, terwijl je al weg bent bij je ouders.
Succes!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:05

uitkeringen enzo ontvang je geloof ik pas als je minimaal een half jaar of jaar gewerkt hebt...

Een BBL opleiding is ook een goed plan, zoals al eerder werd genoemd. Dan kun je werken en leren tegenlijk, en vaak is dat niet zo hoog gegrepen, dus moet best lukken toch? En blijf zoeken naar werk, er moet toch wel eeen ding bij zitten? Maargoed het is idd erg moeilijk aan werk te komen de laatste tijd, al helemaal zonder diploma's. Sterkte ermee!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:35

Ik ben op mijn 15e weggelopen van huis om dergelijke redenen.
Ik hield het zelf niet meer uit en het weglopen was voor mij echt de laatste kans zeg maar, ik voelde me zo doodongelukkig en ongewenst thuis en dacht aan minder leuke uitwegen (suicidaal).

Op die voet het huis uit zou ik echt als laatste nemen, als het echt niet meer kan.

Als je het huis uitvlucht is dat ook een manier van weglopen, maar van je ouders weglopen kun je nooit, ze blijven altijd je ouders en opgegeven moment moet je toch met ze het gesprek aan.

En uiteindelijk valt er ook met ouders te praten hoor Knipoog

Als je praat wees dan niet te geemotioneerd maar rustig, niet aanvallend.
Maak duidelijk hoe jij het liever ziet en geef ze daarvoor wat terug.
Schrijf het desnoods op papier.

Werk vinden is vandaag de dag niet het makkelijkste idd.
Wellicht dat je een scholingstraject idd kan met daaraan vast kan op een baan.

Of zoek een sector waar mensen hard nodig zijn.

Ik wens je iig heel veel sukses!

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:47

Sonja"]
[quote="vikki schreef:
Ik geloof dat het strafbaar is om post van anderen open te maken maar dat weet ik niet zeker.


Yep, briefgeheim. Je mag andermans post niet openen. Maar ja, daar trekken ze zich waarschijnlijk ook niet veel van aan als ik dat zo hoor. Postbus is idd een heel goed idee.
Balen dat je geen werk kunt vinden, 't is echt een rottijd om te zoeken..
[/quote]

Klopt en daar is jurisprudentie (rechtspraak in soortgelijke gevallen) over.

Ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven meemaken, maar het is afschuwelijk om geen respect te krijgen van je ouders. Dan kunnen zij ook niet verwachten dat van jou te krijgen...

Probeer inderdaad een postbus aan te vragen, indien mogelijk misschien via het adres van een vriendin (ze sturen daar namelijk de bevestiging heen!).

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:04

heb je al een beetje rond kunnen kijken? lukt het al een beetje?

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:25

Echt rot voor je... Vergeet je geschiedenis op internet niet te legen Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:43

Het probleem met werk heb ik ook.
Ik ben ook moeten stoppen met school omdat het niet ging.
Ik heb nog een baantje in een verzorgingstehuis voor 8 uur, mijn vroegere bijbaantje is dat.
Sinds januari ben ik aan het solliciteren en vanochtend ben ik dan eindelijk eens ergens aangenomen, t is maar voor 6 uurtjes, schoonmaken in de avonduren, maar t is iig beter dan niets en als ik eens wat referenties en ervaring heb dan kom ik misschien wat makkelijker aan een betere baan en/of wat meer uurtjes.
Wat ik je wil zeggen is pak ff alles wat je kunt krijgen aan, als je wat meer bekend bent en werkervaring hebt kom je meestal ook wat makkelijker aan iets wat je wel leuk vindt.

Mijn vroegere schoonouders hadden ook een postbus, om de simpele reden dat de hond de post op at, ze haalden gewoon elke dag eventjes de post op het postkantoor op.
Sterkte en succes.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:48

En ben je er een beetje uit? Bel het telefoonboek uit voor werk. Ik weet niet in welke regio je zit maar je kunt het proberen en bij een vriendin of familie lid tijdelijk intrekken?

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, Facebook en 119 bezoekers