Slecht slapen en wakker worden met hoofdpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Slecht slapen en wakker worden met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 10:17

Pffff wat ben ik het zat elke ochtend wakker te moeten worden met barstende koppijn..
En nee geen kater, ik lig niet te lang op m'n bed...

Ik slaap slecht heb continu ruzie met m'n kussen en wordt smorgens sjaggie, moe, en met hoofdpijn wakker.

Zou t aan m'n kussen liggen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:19

kan heel goed aan je kussen liggen, of aan je matras... ik had er ook last van... ik heb nu een nieuw kussen en een nieuw matras... en mijn klachten zijn voorbij... Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:34

ik word ook HEEL vaak met hoofdpijn wakker, maar dat komt dan eerder omdat ik veel te vast heb geslapen ipv niet geslapen.......

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:39

Kan aan je kussen liggen inderdaad maar ik heb het ook wel eens als het te warm is in de slaapkamer, als er te weinig verse zuurstof is.
Ik heb het de laatste tijd ook regelmatig maar bij mij komt het denk ik doordat ik verkouden ben en lekker eigenwijs mijn raam dus dicht heb en niet op een kiertje voor wat frisse lucht.
Maar probeer eens een andere kussen, wie weet slaap je dan wel goed?

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:42

ik slaap ook een hele poos erg slecht,
en heb vaak hoofpijn, maar wordt er meestal in het weekend mee wakker.
ga maandag naar de dokter voor mijn wintervoeten en vraag gelijk of hij iets weet voor mijn slaap.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:01

Kan ook komen doordat er te weinig zuurstof in je kamer is of doordat het te warm is. Gewoon 's nachts een raampje open zetten Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:05

Apple schreef:
Kan ook komen doordat er te weinig zuurstof in je kamer is of doordat het te warm is. Gewoon 's nachts een raampje open zetten Lachen.


Mee eens . Ik heb gelukkig een klein raampje in de douche dat ik met een gerust hart open kan laten (daar past nog geen kat doorheen) en ik laat dan de deur van de douche gewoon openstaan (grenst aan slaapkamer). Verwarming zet ik altijd laag 's nachts. Als ik een keer vergeet om de verwarming laag te zetten, heb ik ook hoofdpijn.

Wat verder goed helpt: overdag veel water drinken en zorgen voor een goed en comfortabel matras en hoofdkussen.

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:08

Hier heb ik in periodes ook ontzettend last van. Soms heb ik een paar dagen achter elkaar ruzie met mijn kussen. Dan weer heb ik het idee dat hij mijn nek afknelt, maar haal ik hem iets meer vanonder mijn nek vandaan, dan heb ik weer te weinig ondersteuning, dus nek/rugpijn > gevolg > hoofdpijn. Ik heb dit heel vaak. Ik kan alleen geen goede kussens vinden.

Ik heb ook steevast de dag na paardrijden hoofdpijn. 't Lijkt dan wel of mijn nekspieren van het paardrijden te hard losgetrokken zijn o.i.d. en als ik dan geslapen heb en ik word wakker heb ik hoofdpijn. Terwijl ik dan vrijwel altijd op tijd naar bed ben gegaan en goed geslapen heb. Ik word dan toch heel vermoeid wakker.

En een soort weekendhoofdpijn heb ik ook vaak. Dit heeft volgens mij te maken met het doorbroken bioritme van de normale doordeweekse dag. Elke maandag t/m. vrijdag sta ik om 6.30 op en zit dan de rest van de dag achter de computer (met 30 min. pauze) om rond 18.00 - 19.00 uur weer thuis te komen. Als ik op zaterdag dan om 9.30 uur pas mijn bed uitga kan ik er donder op zeggen dat ik hoofdpijn heb of ga krijgen. Soms kan ik het nog wel voorkomen door gauw iets te gaan doen, maar soms ben ik al te laat en krijg ik het alsnog.

Bij mij heeft hoofdpijn als gevolg van slaapproblemen verschillende oorzaken. Om het maar op een rijtje te zetten; drukte op werk, rug- en nekpijn (ook van de hele dag achter de computer zitten, maar ik heb al mijn hele leven hier problemen mee), teveel warmte of teveel kou op mijn kamer, onderbroken bioritme en op dit moment verkoudheid en mijn astma die dan ook opspeelt. Het kan dus aan verschillende dingen liggen, hoewel ik bij jou het idee heb dat het aan je kussen of je matras ligt als het zo lees.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:11

heb je anders toevallig je bed verzet?? daar kan het ook aan liggen namelijk,
mensen die slecht slapen kunnen het beste met het hoofd naar het noorden(dacht ik, maar kan het mis hebben ) slapen, en zo zijn er nog wat van die "zweverige" dingetjes meer die echt kunnen helpen !

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:16

Ik heb hier ook vaak last van. Sins ik een boekweit kussen heb is het minder. Ook moet ik niet te lang uitslapen. Wat bij mij goed helpt tegen deze hoofdpijn is lavendeldruppels. 3 druppels op het kussen voor het slapen gaan en je slaapt heerlijk (ik tenminste) en als ik hoofdpijn heb 1 druppel op mijn slapen en geloof het of niet mijn hoofdpijn wordt echt minder of verdwijnt helemaal! (ik heb die druppels bij de Yves Rocher gehaald, maar je hebt ze ook wel bij de tuinen enz)

Misschien werkt het wat...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 09:26

vannacht jullie advies opgevolgt en een raam open gezet.
heb iig beter geslapen en vanmorge met een stuk minder hoofdpijn wakker geworden.
Heb ook alvast een nieuw kussen besteld wat als t goed is vandaag wordt afgeleverd.