Cross terrein in Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Cross terrein in Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 10:21

Hai,

Ik ben nu een paar keer met iemand mee geweest om te groomen bij een cross wedstrijd!! en nu lijkt het me leuk om gewoon eens een keer te oefenen met die hindernissen!!

Maar weet iemand of de hindernissen in Ede blijven staan het hele jaar door en hoeveel het kost om daar even te oefenen????

Ik weet niet of ik het leuk vind en mijn pony heeft het ook nog nooit gedaan dus ik neem maar de makkelijkste sprongen maar is het dan erg dat ik het 1 keer zonder bodyprotector doe want als ik het niet leuk vind dan heb ik zoon duur ding gekocht en dan ga ik misschien niet eens crossen!! dus kan het kwaad om een keer zonder te rijden??

En kan iemand mij vertellen of het moeilijke hindernissen zijn in Ede??

Groetjes Margon

Live,LOve,'ndLaugh


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:29

Margon schreef:
Ik weet niet of ik het leuk vind en mijn pony heeft het ook nog nooit gedaan dus ik neem maar de makkelijkste sprongen maar is het dan erg dat ik het 1 keer zonder bodyprotector doe want als ik het niet leuk vind dan heb ik zoon duur ding gekocht en dan ga ik misschien niet eens crossen!! dus kan het kwaad om een keer zonder te rijden??


Heb geen idee of je in Ede ook kunt trainen. Volgens mij niet maar mischien heb ik het fout.
Maar juist als je nog nooit gecrossd hebt moet je zorgen dat je een bodyprotector aanhebt!!!!! Leen er één van iemand of misschien kun je zo'n ding huren. Veiligheid voor alles.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:46

Op het terrein in ede kun je niet trainen dit is een landgoed en daar staan overal bordjes dat het niet toegestaan is om er te rijden, maar er vlakbij (in lunteren) kun je wel trainen.. bij mevr. Roskam, als je van te voren belt kun je eigenlijk altijd wel terecht

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:00

Owkay bedankt maar ik was eigenlijk van plan om gewoon vrij te oefenen!! en een man waar ik dan altijd mee ga om te groomen heeft er heel veel verstand van dus die kan me dan gewoon gaan helpen!!!

En weet misschien anders iemand of er in Maarsbergen nog wel die hindernissen staan???

Live,LOve,'ndLaugh

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:58

Je moet zeker weten een bodyprotector aan, of je moet van alles willen breken als je valt?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:39

ja, leuk!! Dat moet je doen joh Knipoog!! Lekker in het gips zitten en alles... Cool

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 13:05

En bedankt?????!!!!!!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:32

Als je voor het eerst gaat, lijkt het me juist een heel verstandig idee om les te nemen. Dat is een stuk veiliger en verkleint de kans op een slechte ervaring voor jou en je paard aanzienlijk. Een bodyprotector zou je voor de eerste keren kunnen lenen van iemand (wel eentje die past natuurlijk). En zorg natuurlijk dat je een goedgekeurde veiligheidshelm draagt.

Op http://www.sgw-eventing.nl kun je trouwens ook een heleboel informatie vinden.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 17:15

Okey bedankt allemaal voor de info!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 13:18

en misschien ga ik nu naar Lunteren!!! Yesss

Live,LOve,'ndLaugh

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:54

bij mevr. roskam hoef je je alleen maar te melden hoor... daarna mag jezelf het terrein op.
wel goed losrijden op het grote zadpad want om het terrein op te komen moet je eerst een walletje nemen (zo doen wij dat altijd) en goed kijken of je al het prikkeldraad bij de sprongen weghaald... (bij sommige zijn afgesloten met prikkeldraad omdat er ook weleens paarden loslopen in het middengedeelte) Veel plezier!!!!!!!!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 22:11

Ik hoorde dus vandaag dat je per se met een instructeur moet komen die zij kent of zo en anders mag je het terrein niet op!! Maar ik ga (nog niet helemaal zeker) in het weekend van 8 en 9 november naar Ermelo!! dus ik ben beniewd!!! Iemand van hier weleens op de cross baan van Ermelo gereden??

Live,LOve,'ndLaugh

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:40

ik heb daar met de instructieweken gereden, vind er eerlijk gezegd niet veel aan...
maar omdat jij net begint is het wel leuk om eens uit te proberen!!!
en dat van de instructie wist ik niet, jammer!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:46

Ach ja.......... ik ga het voor de aller eerste keer doen!! dus dan is Ermelo (heb ik ook maar gehoord) het goede terrein om mee te beginnen!!!

Live,LOve,'ndLaugh


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:50

nijmegen is ook een mooi terrein, kun je les nemen van rob janssen, die geeft goed les!
en het is een moi terrein voor de onervaren crossruiter, de hindernissen zijn namelijk allemaal vanaf een punt zichtbaar!
maar niet eigenwijs doen, gewoon goede cap en bodyprotector aan doen !!!!!

bij wie doe je eigenlijk groomen?

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:53

ja dat zeker!! zijn vrij makkelijke sprongen en best de moeite waard!!
wens je alvast veel plezier daaro!!!!!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 21:01

Crossmonster: nou het is niet het "echte" groomen maar gewoon de hele dag een beetje helpen enzo!! Maar dat is bij Nick Werring van The Jumping Victress

JECKYLL: Thanks!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:08

hmmm Lunteren is best pittig en aangezien jij nog nooit hebt gecrosst....kan je idd beter Ermelo kiezen ofzo! dat is misschien een beter plan! en bij Lunteren kan je ook gewoon iemand meenemen die jou eventueel les kan geven of wat kan helpen! dat doen wij altijd!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 21:23

Jaa ik ga ook naar Ermelo met iemand die er heel veel meer verstand van hebben als mij!!!! Ik kijk gewoon of ik het leuk vind en dan ga ik misschien ook wel officieel crossen Haha!

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, Sewri en 39 bezoekers