anderhalfpaards plus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

anderhalfpaards plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:27

Wij hebben een nieuwe trailer gekocht, een atec olympialine
dit zou dus een anderhalfpaards trailer plus zijn ( 10 cm breder dan de gewone anderhalfpaards )
Maar wat zegt dat precies? zou ik daar bijv. ook een D-pony ( 1.45 ) en een c-pony (1.37) in kunnen vervoeren ( wel met tussenschot )
Of wordt dat wel heel erg krap?


(L)


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:31

ik denk dat dat krap wordt, de anderhalfs trailers zijn bedoeld voor mensen die maar 1 paard hebben, en geen 2 paardstrailer kunnen betalen, maar die ook geen 1 paardstrailer willen, omdat dit niet zo stabiel op de weg ligt, en op de halve paards plek, kun je dan materiaal leggen, zoals hooi stro, zadels enz...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:35

Op de halve plek spullen leggen?
Zover ik weet zit er in een anderhalf paards helemaal geen tussenschot, dus ook niks om spullen neer te leggen of een paard te zetten.

het is gewoon lekker ruim.
Een paard loopt er daardoor beter in.
En je kunt je paard met gemak opzadelen in de trailer Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:37

Het is inderdaad bedoelt om je paard wat extra ruimte te geven. Ik denk niet dat je 2 ponies comfortabel kunt vervoeren in een 1,5 paards trailer.

* To Belg, or not to Belg *

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:43

ahzo, ik heb altijd gehoord dat je op de andere plak spullen kon leggen, en dat die extra grootte was om de trailer stabieler op de weg te leggen
misschien dat je een schot kunt bijkopen he

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:59

Ik heb een 1 3/4 trailer (is dus iets breder dan een normale 1 1/2 paards). Er zit een tussenschot bij en ik zou er, zo is mij verteld, 2 pony's in kunnen vervoeren. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat ik er wel 2 C-pony's in kwijt zou kunnen. Een C-pony en een D-pony lijkt me wat krap worden, maar goed, dat hangt ook van de bouw van die pony's af natuurlijk............

Enneh, losse spullen in je trailer vervoeren terwijl er ook een paard/pony in staat lijkt me geen goed idee...........

Sometimes life is a fiets bitch...........

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:10

Denk niet dat dat past. Waarom heb je geen 2 paardstrailer genomen ipv een 1,5 paards als je 2 paarden wil vervoeren?

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:37

Jawel hoor, beetje passen en meten. Ik frommel regelmatig twee IJslanders op een oude 1 1/2-paards Westfalia. Wel belangrijk dat ze met elkaar door de bocht kunnen en elkaar niet beginnen afrossen *LOL*
Op de stal hadden we vroeger een 1 3/4-paards, daar konden best twee kleine paarden in, vaak zat gedaan. Let wel op je laadvermogen, die van stal was daar toen op aangepast, maar dat is (was) niet standaard.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:51

Jazeker, dat past makkelijk hoor!! Wij hebben een 1,5-paards trailer en daar passen onze 2 ijslanders in (1.40m en 1.37m)... met een schot ertussen natuurlijk. Past precies! Knipoog *Ze hebben zelfs nog ruimte over*

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:15

ik ken mensen die elke week in hun 1 1/2 paards trailer een D-pony en een shet vervoeren, past prima

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Vinny12511 en 92 bezoekers