HEB IK WEER!!!! Balen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

HEB IK WEER!!!! Balen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 19:55

Ik zou vandaag mijn paard gaan scheren,dus ik een scheerapparaat gehuurd Lachen . Dus om 10 uur vanochtend komt mijn collega die mijn paard zou scheren. Wij aan de gang en na 3 banen te hebben geschoren pakt het apparaat de haren van mijn paard niet meer. Wij schoongemaakt en al tig x geolied maar het mocht niet baten. Wij terug naar diegene waarvan het apparaat was en we kregen nieuwe messen mee. Dat kan ja dat ze bot zijn geworden. Wij weer met volle moed terug en weer aan de slag,maar wat gebeurdt er?.............na 8 banen te hebben geschoren deed ie het weer niet. Ik over de zeik natuurlijk en ik weer bellen naar diegene. Tja zegt ie ik kan er ook niks aan doen,dan zal diegene voor jullie er wel wat mee uitgespookt hebben. Maar ja daar heb ik niks mee te maken,ik sta hier met een half geschoren paard. En 10 min. later kwam diegene met een ander apparaat. Eigenlijk lenen we deze niet uit want hij is zo duur,maar probeer het maar effe. Hij zelf 2 banen geschoren en mijn collega ook 2 banen. Nou die doet het dus scheer je paard hier meer verder mee en hij gaat weg. Je raadt het al 4 banen verder en ja hoor nee he niet weer......hij stopt er mee.
Geen haartje er meer af te krijgen.
Wat krijg ik als excuus? Je paard heeft een te vette onderlaag en daarom slaat de motor vast. Dus nu heb ik een half geschoren paard. Leuk hoor!
Nou moet ik hem morgen gaan wassen alleen wij hebben op stal dus geen warm water,dus moet ik morgenochtend jerrycannen met warm water mee gaan nemen. Want ja hoe moet ik mijn paars anders vetvrij krijgen?????? Huilen
Ik hoop dat het morgenavond dan wel wat beter gaat als vandaag.

Groetjes en een hoefje van Diablo


oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:59

Dat is idd wel heel erg balen zeg.
Wij wassen meestal de paarden voordat we gaan scheren, maar wij hebben bij onze wasplaatsen wel warm water. Is denk ik niet echt handig met die jerrcans maar ik hoop ook voor je dat het morgen beter gaat!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:59

Heb je ook geprobeerd om de stelknop wat losser of vaster te draaien?
Van die vette onderlaag vind ik maar raar hoor.Nog nooit van gehoord.


Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:03

ja dat hebben we ook gedaan vaster en losser gezet,maar niks hielp.
En van dat andere hadden wij ook nog nooit gehoord,maar ja wie zijn wij?
Ik baal er alleen zo van.

Je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:05

heel erg vreemd !!!ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, ja alleen als de messen niet goed waren !
ik heb zelfs shetlanders zonder enig probleem geschoren, en die hebben meestal een hele dikke laag vet op hun huid ! Verward

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:09

dat snapte ik dus ook niet inderdaad. en een shetje heeft toch wel meer en dikker haar als een gewoon paard.
Maar ik zit nu wel met de gebakken peren.

Je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:28

niemand anders in de buurt die hem kan scheren met een eigen apparaat?>?

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 21:40

nou misschien. Ik ben al een hele avond aan het bellen naar een vrouwtje die op het internet staat die paarden scheert met een eigen apparaat. Zij doet ook een ander paard op stal bij ons.
Maar ik heb het nog een paar keer nagevraagd en het is dus echt grote onzin van die vetlaag.
Kennissen van mij zeiden ook dat het niet aan mijn paard ligt,maar gewoon aan het apparaat.

Je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:30

Arme Diep, heb je nog steeds niemand gevonden die de rest doet?? Ik ga um morgen bewonderen met ze halve geschoren vachtje, blijf het een beetje vreemd verhaal vinden van z'n vet laag, succes Pam.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:56

DAS BALUH NUW SUC6 MMET HET WASSEN EN DE REST SCHEREN!!!

<3

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:17

ik heb ook eens met een kwart geschoren paard gestaan,van wie ik het scheerapparaat had geleend zei ook dat de messen waarschijnlijk bot waren,dus ben ik naar een man gegaan die messen sleep.
Wat bleek de messen waren niet bot maar een radar in het apparaat was een tandje kwijt en dan slaat het apparaat vast!!!
Misschien is dat aan de hand Verward

Ik scheer al jaren paarden maar ik heb nog nooit problemen met een vette vacht gehad!!!
Groetjes.... enne suc6

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 21:53

Ik vind het ook nog steeds een vreemd verhaal,maar ja. Wat doe je eraan?!
Ik heb hem niet meer gewassen ofzo dat vond ik toch een beetje te riskant. heb geen zin in een ziek paard en ik geloof dat diegene waar ik scheerapparaat van had geleend ook niet zo blij geweest zou zijn als ik de veearts rekening naar hem zou hebben gestuurd. Mensen ook met hun domme ideeen.
Maar al goed hij wordt morgen verder geschoren door iemand met een eigen scheerapparaat en die zei ook dat het niet aan mijn paard lag. Dus nou hoop ik morgen een kaal paard te hebben. En als het gelukt is dan ga ik donderdag effe naar die manege. Effe lekker m'n gal spugen Haha!


Groetjes en hoefjes van diablo

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:05

Dat is echt balen ja.Nou ja veel sterkte verder!

----------------------------------------
www.shetz.tk

Midas,kom je zaterdag ophalen!Spannend *LOL* Tong uitsteken

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:14

Ik hoorde van m'n moeder dat het gelukt was, had Ilsanne het nog gedaan? Nou ik ga zo ff kijken naar diepje.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:39

jee dat is klote hee! Zal wel raar hebben uitgezien zo'n half geschoren paard!
veel succes met het wassen en aanslepen van jerrycannen! zal nog wel zwaar worden.

.

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:47

Het is eindelijk gelukt! Lachen Ik heb eindelijk een kaal paard en kan gelukkig nu de hele winter volop rijden zonder erg bezweet te raken. Is alles toch weer goed gekomen en inderdaad het lag niet aan mijn paard,want zij vloog er zo overheen met haar scheerapparaat. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, Pellelilly, Rubs en 150 bezoekers