dikke buik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

dikke buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:27

hoi hoi,

vrijdag had ik mn nieuwe winterdeken binnen gekregen, dus meteen even opgedaan en zaterdag avond haalde ik de deken eraf. Ik schrik me wild... haar buik was helemaal dik!

Ik ben eens na gaan denken wat het kan zijn:
Ze heeft bij een hengst gestaan voor we haar kochten. ( lijkt me onwaarschijnlijk dat ze gedekt is is pas 2,5)
Vrijdag is haar vriendje ( andere pony weggegaan)
Ze staat ongeveer 7 uur per dag in een grasweide en de rest van de dag op zand. (dus ik dacht ook aan zandkoliek)


maar de DA komt morgen, omdat het er niet uitziet als koliek. Dus niet staan liggen, hoofd naar beneden enz.

Ze was gisteren zaterdag, wat sloom maar vandaag stond ze alweer met haar koppie omhoog.

Haar buik is nog steeds dik....ongeveer langs haar achterbeen waar al die haren een verschillende kant uitgaan. Dit is ook aan beide kanten, en naar mijn idee voelde haar buik ook wat harder aan... maar ik kan me hier ook in vergissen.

Ik hoop dat het zo ongeveer duidelijk was?
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn??

Oja ze heeft ook een keer gehad dat de ene kant van haar buik dikker was dan de andere, hier heb ik ook een topic over geopend. Maar de dag erna was er niets meer van te zien.


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:40

een merrie is vanaf haar eerste jaar vruchtbaar, dus ze kan best drachtig zijn als ze bij een hengst heeft gestaan.
ook zou het een grasbuik kunnen zijn, maar dat is grotendeels wel weg na een nacht stal (tenzij ze op stro staat en/of veel hooi/kuilgras krijgt)

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:47

nee ze krijgt geen hooi kuilgras.. omdat er nu nog genoeg gras is. Ze wordt wel bijgevoerd. Maar het lijkt niet echt op een gras buik het is meer hoe zal ik het zeggen naar beneden gezakt.

Maar een veulen? dan zou ik dat toch gemerkt moeten hebben, en hoe kan hetdan dat haar buik ineens een stuk dikker is?
en het slome? kan dat ook bij een veulen?

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 12:01

hoi allemaal,

De DA is geweest en ze heeft een lichte vorm van koliek. Waar het van kwam wist hij niet. PFF wat een opluchting... (ben errug bezorgd Bloos )
Hij vond het goed dat ik hem heb laten komen want het kon erger worden.

Oja hij vroeg ook nog of ze ooit bij een hengst heeft gestaan. Ik wist niet zeker of ze bij een ruin of hengst stond. Dus ik heb gebelt het was een hengst van 3 jr. Dus ze kan wel drachtig zijn. Hiervoor gaan we nog een keer terug naar de DA.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:45

hoop dat het snel beter gaat met haar en ook dat niet drachtig is, ben benieuwd, hoor het graag als je bij de DA bent geweest

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:30

Welke tips heeft de DA je gegeven?
Of heeft hij haar iets toegediend?


pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:52

mijn merrie had net een veulen afgespeend toen we ze kochten,en ze was toen 2.5 jaar! schandalig eigenlijk,zal wel een ongelukje geweest zijn.. Scheve mond gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden,nu is ze terug drachtig,aan de leeftijd van 11 jaar,leek me al veel geschikter Knipoog
dus het kan hoor!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 17:27

de dierenarts heeft haar een pijnstilling gegeven van 3 uur en iets om haar buik wat rustiger te maken. En ik moet ongeveer 4x 20 min vandaag met haar wandelen. En ze mag vandaag niets eten wel drinken. Morgen mag ik haar weer een paar uurtjes op de wei zetten.

Hij zei dat het toch wel goed was geweest dat ik hem heb laten komen, al was het niet zo erg.

Oja en de man waar ik haar gekocht heb ontkende eerst dat hij er een hengst bij had staan. Toen ik vertelde dat ik toch echt een mannetjes paard *LOL* erbij heb zien staan, was het toch echt een hengst. Van drie jaar alleen hij mocht niet dekken Verward Verward jaja dat snapt een paard. Haha, nouja zei ie ik heb er natuurlijk niet heel de tijd bij staan kijken.

Dus er is nog een redelijk kansje dat ze drachtig is, de DA moet me nog terug bellen om een afspraak te maken.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:17

typisch Mark Theunissen!!!!! Hij mocht niet dekken, grapjas. Maar ik zal het ook nog eens navragen want hij weet meestal niets eens echt goed wat hij allemaal in zijn weien heeft lopen en haalt de ene haf zo met de ander door elkaar. Zou me dus niets verbazen als het dus toch een ruin was, maar ook totaal niet als het gewoon een hengst was.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Gerdien_ en 31 bezoekers