Gezamelijke training(en)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Gezamelijke training(en)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 21:22

Er wordt veel geschreven in topics over hoe je zou moeten rijden of hoe het beter zou kunnen en wat er allemaal mis is.
Maarja in ben er van overtuigt dat je in de praktijk veel beter kunt laten zien waar bepaalde methodes goed voor zijn en je kunt zeker leren van hoe anderen het doen.
vandaar dat ik eens wil kijken of er animo is om samen te trainen.
Met de nadruk op samen.
Hoe zie ik dat Cool
Je komt aan in beverwijk,je zadelt je paard en gaat de bak in.
het eerste wat ik dan wil weten is,hoe doe jij de warming up??
welke oefeningen doe je voor dat je echt gaat trainen,wat is het nut van die oefeningen,zijn er oefeningen bij die ik niet deed om welke rede dan ook en heeft een ander er baat bij dan ga ik ze proberen.

na de warming up zou ik graag willen weten van een ieder waar ze naar toe willen met hun training.recreatie-pleasure*trail*reining etc.

wat zijn de specifieke vragen betreffende een bepaalde oefening cq zijn er problemen. Wat doet een ieder met zijn paard om hem iets te leren.Bij voorkeur eerlijk antwoorden en niet zeggen wat men wil horen Cool

Waarschijnlijk zijn er dan meerderen met het zelfde bezig (qua oefening)
en kan men dan ervaringen uitwisselen.


Kortom er is niemand die het allemaal weet en *les* geeft ,maar simpel weg samen rijden en dingen proberen die anders zijn als dat wat je al doet.
En zeker zullen er dan dingen zijn waar bv ik het nut niet van inzie Cool
prima dat is mijn probleem,het enige wat ik kan doen is proberen te laten zien waarom ik het anders doe.Maar het is zeker niet uit gesloten dat iemand iets doet waar men van zegt *s hit dat is een goed idee**


Dus wat verwachten jullie van een gezamelijke training,hoe moet die er uit zien.
Cool

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:39

Wat ik er van verwacht doet er niet toe want ik doe toch niet mee Pling .

Maar als ik aan Leusden terug denk zou ik geen toeschouwers meer toelaten. Alleen meedoen met je paard. En commentaar geven alleen als je het zelf even doordoet. Niet dat ge-OH vanaf de zijlijn.

Maar goed, ik wens jullie veel plezier!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:53

Als het een datum is die uitkomt voor mij doe ik mee!! Wil iedereen zijn mening weleens horen en tips uiteraard!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:15

Dit is wat ik geschreven had bij een ander topic;

Misschien is een opzet van bv. 5 paarden in de bak, instukteur/spreekleider, tribuneridders die ook argumenten hebben of willen leren.
Ruiter laat dus het probleem zien of stelt de vraag en een aantal mensen vertellen hoe zij het zouden oplossen. Terwijl de ruiter dit in de praktijk brengt.
Daarnaast kunnen ruiters en ridders ook tips geven aan andere ruiters als zij denken dat deze iets niet "goed" doen.
Om het gestructureerd te houden is een gespreksleider (met evt. microfoon) wel zo goed, dan luistert iedereen en kunnen we allemaal wat leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:17


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:14

Wat voor paarden had je ook alweer in de "verhuur"?
Ik kan niet meer vinden onder welk topic je dat had geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:18

Blaze"]
[quote="vera schreef:
Voor mij is het helemaal dichtbij....nu nog even een paard om op te rijden...of over een half jaartje met Digger Haha!

No ploblemo Cool

kies maar

Sam(Tinker)**lekker rustige stap *draf *galop als je hem hebt loopt hij perfect

Chaser(paint) kan het wel maar heeft nog alle hulp nodig van de ruiter

Hicky(quarter hengst) Cool
he can do it all BUT can you make him do it Cool


kies maar uit OK dan!
[/quote]
Et voilá Lachen.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:48

Blaze.. heb jij een tinker???
sorry heel erg off-topic, maar ik ben zo verbaasd...

Ontopic lijkt me het een hele goede manier van leren van elkaar en zien wat wel werkt bij de een en waarom dat niet voor een ander kan/wil werken. Ik kom graag kijken als tribuneridder... ( geen vervoer voor pony en Beverwijk is best wel ver, bovendien is er bij ons nog niet echt sprake van niveau)

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:55

Citaat:
bovendien is er bij ons nog niet echt sprake van niveau


Nooit te oud om te leren dacht ik zo.


Vanwege mijn hernia nog steeds niet **zucht** in staat om te rijden maar wil graag eens komen kijken.

Misschien is een camera vrouw wat?? Schijnheilig

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:25

Ik zou ook heel graag willen komen kijken. Helaas mag ik voorlopig zelf niet rijden & bij mij ontbreekt het niveau ook nog Haha! Maar wil heel graag veel leren.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:39

Ik zou voor Hicky gaan. Leuk paard Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:45

Sugarmiss schreef:
Ik zou voor Hicky gaan. Leuk paard Lachen

Whoehahaha, het klinkt mij heel erg als een valkuil, die Hicky...he can do it all but can you make him do it..... Haha! What if you don't??? He probably will make YOU do it all Knipoog

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:31

Ik vind het een heel goed idee, maar ik moet helemaal uit groningen komen.
Mijn paard doe ik dat zeker niet aan, maar als de datum voor mij gunstig is (ivm ploegendienst) dan kom ik zeker kijken.
Misschien zijn er meer mensen uit groningen, of op de route daar naartoe zodat we eventueel samen kunnen gaan.

Als het wat meer in de buurt er ook een keer van komt om samen te trainen, dan ben ik zeker van de partij.
Helaas heb ik geen binnenbak, die kan ik wel huren à 35 euro per uur (geloof ik) Dus als er animo voor is om ook in het noorden zoiets te doen kan ik de bak afhuren en kunnen we hier ook samen trainen.
(Hier is in Nieuwe Pekela)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:31

Lovely, hoe is je niveau vwb het 'engels'?? Klinkt misschien banketstaaf dan ik het bedoel, maar ik zou met een zgn western all-rounder juist wat meer van de dressuur willen weten... met name over travers, renvers (of hoe schrijf je dat?), passage en piroutte...
Is dat dan ook mogelijk?

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:43

Zit wel goed Cer Lachen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:06

blaze ik wil graag eens samen met jou rijden maare beverwijk Huilen Verward
kan het misschien wat centraler. ik heb nl ook zo mijn ideeen en wil die wel eens vergelijken.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:07

Colinda...Colinda... Clown (lekker centraal voor iedereen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:13

Cer schreef:
Lovely, hoe is je niveau vwb het 'engels'?? Klinkt misschien banketstaafliger dan ik het bedoel, maar ik zou met een zgn western all-rounder juist wat meer van de dressuur willen weten... met name over travers, renvers (of hoe schrijf je dat?), passage en piroutte...
Is dat dan ook mogelijk?

Ik snap je vraag wel Lachen. Qua theoretische kennis loop ik iets op mijn praktijk vooruit, maar daar zit ik zelf niet zo mee. Verder heb ik wel ideeën over hoe ik een paard wil rijden en waar je dan heen wilt.

Travers en renvers zijn oefeningen die ik met mijn eigen paard op dit moment wel doe, passage niet en de pirouette alleen in stap Knipoog.

Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.

Sommige dressuuroefening blijven van M tot GP terugkomen en het gaat er dan niet meer om of het paard ze doet, maar vooral hoe die oefeningen worden uitgevoerd. Sommige oefeningen zitten er vanaf de B dressuur al in en blijven tot GP, dat zijn bijvoorbeeld de overgangen Knipoog.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:21

Sugarmiss"]
Colinda...Colinda... Clown (lekker centraal voor iedereen).
[/quote]
Jep helemaal mee eens

COLINDA WAAR ZIT JE Haha!
[quote="Cer schreef:
Lovely, hoe is je niveau vwb het 'engels'?? Klinkt misschien banketstaafliger dan ik het bedoel, maar ik zou met een zgn western all-rounder juist wat meer van de dressuur willen weten... met name over travers, renvers (of hoe schrijf je dat?), passage en piroutte...
Is dat dan ook mogelijk?

Eehh als ik mee kan rijden heb ik anders ook een paardje (ook western gereden) die het beheerst. het enigste wat ook ik niet met mijn paardje doe is passage en piroutte. wel een kleine inleiding tot piaffe. dit voor de verzameling.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:36

rina"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Colinda...Colinda... Clown (lekker centraal voor iedereen).

Jep helemaal mee eens

COLINDA WAAR ZIT JE Haha!
[/quote]
jaaaah hiero Clown

laat maar weten hoor, onze bak wordt nog steeds verhuurd voor mensen v. buitenaf...dus OK dan!

Verder ben ik, samen met SM wezen kijken in Leusden, toen ze daar net begonnen met de gezamenlijke training.
Idd... een heel goed idee, maar kwam het toen niet zo 'uit de verf' Scheve mond terwijl ik denk dat het wél enigszins mogelijk moet zijn.
Maar wat Blaze ook al schrijft... er moet toch iemand zijn die 'de mensen bij elkaar brengt' , en zorgt dat ze idd met elkaar gaan praten *LOL*
Dat hoeft niet iemand te zijn, die dan lesgeeft, maar die over voldoende communicatieve vaardigheden beschikt en mensen kan 'uitlokken' om 'samen' te trainen Haha! OK dan!

Als ik eerlijk ben, heb ik geen behoefte om mee te doen & met paard ergens naar toe te rijden... maar als het bij ons gehouden zou worden... wie weet, rijdt ik dan mee
Verder staat er nog een paard bij ons op stal (sallyman Lovers ), die ik dan evt. wel wil uitlenen/verhuren *LOL* aan alleen een heeeeel lief persoon Clown Knipoog

ik hoor het wel,

groetjes

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:42

Bij Colinda is idd centraler, en ook wel zo handig omdat het haar eigen toko is. Anders een keer bij haar en evt ook nog een keer in Beverwijk Dat bijt niet.
Alleen kunnen wij niet EN Hicky EN Sam meenemen, dat gaat niet samen op de trailer.
Alleen was het juist niet onze bedoeling om vanaf een bepaald niveau te werken. Iedereen is op z'n eigen niveau bezig met de daarbij komende vragen en problemen en of je nou hoog of laag rijdt, van elkaar leren kan je altijd.

Enne dapperdier: Ja Blaze heeft bij mij de tinker (Sam dus) er voor nop bijgekregen en een gegeven paard...... Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:51

vera schreef:
[Whoehahaha, het klinkt mij heel erg als een valkuil, die Hicky...he can do it all but can you make him do it..... Haha! What if you don't??? He probably will make YOU do it all Knipoog
[/quote]

nee hoor echt geen valkuil Cool
Hij kan echt alles spins stops lead changes roll backs super cirkels hard en rustig.
maar het leuke is als je het hem niet duidelijk verteld krijg je hem nog niet eens in galop. Cool

PS
Mijn idee van samen trainen is niet dat iemand les geeft,maar inderdaad wat Colinda al aangeeft wel iemand erbij die mensen laat praten over hun rijden(iemand met een grote mond bv Cool )

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:02

Sugarmiss schreef:
Colinda...Colinda... Clown (lekker centraal voor iedereen).

Nee! Ik vind Beverwijk PRIMA Haha!
Eindelijk hoef ik dan niet een heel eind met de trailer Lunteren is toch echt wel weer een dikke 1.5 uur kachelen met een trailer en Beverwijk doe ik in een half uurtje. Maar zolang ik geen paard achter me aansleep zal ik me flexibel opstellen *LOL*
Alleen dan neem ik een optie op je paard Colinda! OK dan!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:04

Blaze schreef:
[quote="vera]nee hoor echt geen valkuil Cool
Hij kan echt alles spins stops lead changes roll backs super cirkels hard en rustig.
maar het leuke is als je het hem niet duidelijk verteld krijg je hem nog niet eens in galop. Cool

Oh, da's ook wel weer een grappige uitdaging, kan ik de hele les in het midden staan en zo iedereen lekker volgen want we spreken vast een andere taal Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:12

mag ik als dressuurprikker ook eens een lesje meepikken??? gewoon om nou eens te weten waar jullie cojbojs het over hebben?