>> Vieze Oogjes... Hoe Oplossen? <<

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

>> Vieze Oogjes... Hoe Oplossen? <<

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 16:20

Hello,
Timon heeft nu ongeveer 5/6 dagen last van zere vieze oogjes. Eerst was het erger en had hij moeite met zijn ene oogje open te doen. Ik ben het nu al elke dag (1 keer per dag) met warm water aan het schoon maken, maar als ik de dag erna weer ga is het wel wat beter. Tot vandaag, het was weer best erg. Maar wie heeft er nog tips om iets anders er tegen te doen? Of moet ik het gewoon blijven schoon maken en afwachten tot dat het ooit over is? Lachen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:25

de da erbij halen lijkt me verstandiger dan dat jezelf er van alles
op gaat smeren ik denk dat je een zalfje krijgt en dat je er voor
de rest gewoon van af moet blijven..??

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:28

mijn verzorg fries had daar ook heel erg last van toen heeft de eigenaaresse die DA laten komen en die heeft het toen door gepoelt. klinkt eng maar nu heb ie er geen last meer van. wel heeft ze een zalfje gekregen. je kan ook even langs de drogist gaan en daar wat halen ik ben alleen ff kwijt hoe het heet maar dat weten ze daar wel(schaam) k werk in een drogsit wel is het van docter vogel.

succes er mee moet wel weer goed gaan want hij moet wel kunnen zien welke instructies jij geef voor het VD das zo gaaf!!!

groetjes
Laatst bijgewerkt door Happy17 op 26-10-03 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:52

kamillethee maken,dat laten afkoelen en meenemen en dan als je daar bent (bijvoorbeeld voor en na het rijden) even ermee schoon te maken.
wat ervan op een watje doen ofzo en het oog schoonmaken.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:05

Bij ons op stal hebben alle paarden nu vieze oogjes. Schoonmaken met gekookt water of anders kamillethee.

Maar als het echt vies is moet je toch even naar de DA bellen. Dan kan je zo een zalfje halen. (kost 7 euro geloof ik).
Je moet het er wel 4x per dag op doen maar dan is het ook zo weg! (die van mij had het van de zomer).

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:07

mango schreef:
de da erbij halen lijkt me verstandiger dan dat jezelf er van alles
op gaat smeren ik denk dat je een zalfje krijgt en dat je er voor
de rest gewoon van af moet blijven..??


Wij hebben daar ook een zalfje voor Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 17:11

YvonneAa"]
[quote="mango schreef:
de da erbij halen lijkt me verstandiger dan dat jezelf er van alles
op gaat smeren ik denk dat je een zalfje krijgt en dat je er voor
de rest gewoon van af moet blijven..??


Wij hebben daar ook een zalfje voor Lachen
[/quote]

Denk even na Schijnheilig hoe heet het? Haha! Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:12

ohwwja., dat is wel handig om erbij te vermelden ja Haha! haha
ik weet het zo niet, kijk morgen wel even snel voor je Lachen!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 17:12

YvonneAa schreef:
ohwwja., dat is wel handig om erbij te vermelden ja Haha! haha
ik weet het zo niet, kijk morgen wel even snel voor je Lachen!


Als u wilt, héél graag Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:19

Ik heb zalf en kamille thee, maar hon blijft last houden. Nu hoorde ik vandaag een huis tuin en keukenmiddeltje. Schoonmaken met een watje gedrenkt in gekookte melk. Gaan we maar eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:28

gracia had dat ook heel erg! ben langs de veearts gegaan en heb oogzalf gekregen. dit werkt perfect! maar niet alle vee artsen geven zomaar medicijnen mee. dus dat meot je even aan hem vragen denk ik!! succes!!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:47

It heeft altijd vieze ogen en traanstrepen. Hij is ooit geopereerd omdat zijn traanbuizen verstopt zaten en het blijft een zwak punt. Ik gebruik druppels die ooit eens voorgeschreven zijn door de toenmalige DA. Ik heb mijn eigen arts er nooit meer naar laten kijken omdat ik denk dat hij me niet veel wijzer kan maken dan ik al ben en ik heb geen trek om eindeloos te gaan dokteren. Hij heeft perfect geleerd om mee te werken als hij druppels krijgt. Verder gebruik is sinds kort Bright eye van de paarden drogiest en dat bevalt me goed. De traanstrepen krijg ik makkelijk weg zonder dat zijn haartjes mee komen. In de zomer draagt hij continu zijn vliegenkap en ook daar is meneer zeer tevreden over. Maar een mooi gezicht is he niet. Voor hem zou de enige oplossing een bestaan op stal zijn maar dat wil ik hem dus echt niet aandoen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:04

Schoonmaken met gekoelde kamillethee idd, en CAF zalf, kan je halen bij elke dierenarts. Bij mijn paard was het binnen 4 dagen over Lachen