bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 14:15

weten jullie hoe duur een bodyprotector (hoe schrijf je dat) kost? en is er veel verschil in kwaliteit Koe Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 14:58

Er zijn verschillende bodyprotectors te koop. Je kunt ze herkennen aan de kleur label, van een bodyprotector zonder label(meestal ook zonder keurmerk) weet je niet altijd of hij goedgekeurd is.
Je kunt het beste een beta2(volgens mij een oranje label) of een beta3(volgens mij paars label) nemen. Beta2 is goedkoper dan beta3, maar beta3 is weer iets sterker. De goedkoopste bodyprotectors zijn ongeveer 150,-, maar je hebt ze ook voor 350,-. Dat hangt ervan af wat voor uitvoering je wilt. Ze zijn bijvoorbeeld ook verkrijgbaar met schouderstukken, dat maakt het een stuk duurder.

Ga je ook crossen? Of is het gewoon voor springen?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 15:02

Van prijzen heb ik geen idee maar ik zou wel een van de duurste nemen. Die zijn meestal het beste.
Ik heb er zelf nog geen een omdat ik alleen wat dressuur en buiten rijd(en soms een klein sprongetje). Maar zodra ik serieus ga crossen heb ik er een hoor! Ik ben d'r nl achtergekomen dat een paard op je rug niet zo fijn is. Haha! Dat betekend 2 dagen IC en 8 dagen ziekenhuis.
XXX
Ciska

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 13:28

ja ik ga echt crossen ik heb nu een wedstrijd gereden en zaterdag ik princenhage en 4 november in zeeland en daarna zien we wel weer Koe Party!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:41

Ik heb er net toevallig een gekocht voor de afgelopen cross in Heino.
Ik heb eerst bij een aantal ruitersportzaken geinformeerd naar de prijzen en uiteindelijk heb ik hem bij Horselover gekocht.
Het is een donkerblauwe (merk John Field) en hij kostte 203 piek!
Als je hem wilt zien moet je hier ff kijken, daar heb ik hem namelijk om: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=10&6.

Ok, hij is niet zo heeeeel duidelijk te zien, maar dan krijg je toch een ideetje wat ik bedoel. Haha!

[Edit Karin] link tot echte link gemaakt [/edit]
_________________
**Stille wateren........vangen geen wind**
(met dank aan Trivial Persuit)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-15 15:47 ]</font>

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 21:58

ik heb er donderdag 1 gekocht hij was 230 piek, maar ik kreeg 20,- korting omdat ik ook nog een dekje kocht. Ze waren toch iets duurder als ik had gedacht maar het is verplicht en het is voor je veiligheid dus toch maar eentje gekocht Koe Lachen

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:12

hoi, wij zijn zaterdag ook in princenhage, want linda mijn zusje doet mee aan de terreinrit. Misschien zien wij jou wel.

gr. martha

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 12:25

Is het verplicht? Alleen op wedstrijden of altijd?
In Belgiƫ voor zover ik weet niet Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 17:38

In Nederland is de bodyprotector in ieder geval verplicht op samengestelde wedstrijden voor pony's. Ik heb gehoord dat men 'm op termijn ook verplicht wil stellen bij springwedstrijden voor pony's, sinds een aantal jaren mag je in ieder geval al geen wedstrijden meer springen zonder deugdelijke cap met veiligheidssluiting. Bij de paarden zijn de eisen bij het springen veel minder streng, 'als je maar een cap op hebt'. Of de bodyprotector ook bij het samengesteld paarden verplicht is weet ik niet.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden? </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-20 17:39 ]</font>

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 15:17

Ja bodyprotector is ook bij de paarden verplicht!!!