Pakzadel voor A-pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Pakzadel voor A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 10:36

Hoi Western-bokkers !!!

Ik ben voor het eerst op het western-forum en vraag me af of jullie cowgirls en cowboys ( Knipoog ) een goed adres weten waar ik een pakzadel kan kopen voor mijn A-pony (1.18m).
Bij VMR kreeg ik geen reactie en aangezien pakzadels iets uit de western-wereld zijn, vroeg ik me af of iemand info. heeft ??

Alvast bedankt *LOL*

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:54

Volgens mij staan er wel pakzadels op Hu & hott
http://www.hue-hott.de/
hier de link en dan naar sattle en dan ergens onderaan de pagina staan verschillende soorten. Sommigen zijn voor ezels, misschien dat dat een geschikt maatje is vor jouw a-pony?
succes.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:45

Die zadels zien er goed uit, beter dan die houten dingen die ik op Ebay wel eens zie.

Dizzy: voor een pakzadel is het zeer belangrijk dat het goed past en ook dat er goed bepakt wordt. Het gewicht van de lading moet goed verdeeld zijn en goed vast liggen ook in galop moet de boel niet gaan 'klotsen'. In tegenstelling tot een ruiter op de rug is alleen bepakking puur 'dood' gewicht en een verkeerde belading kan dus snel drukkingen geven.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 17:19

Is er iemand in N-Brabant, Zeeland en/of Vlaanderen die mij "les" wil geven in hoe vul ik mijn pakzadel en hoe zet ik 'm op mijn pony ????
Zou het ook mogelijk om van zadeltassen iets te maken (die ik bijv aan het schoftje van zijn tuig bindt) ??
Volgend jaar wil ik op vakantie gaan en ik wil de kleine pony ook meenemen en die mag ook nuttig zijn (hij wil graag nuttig zijn...)

Bedankt voor de Hü & Hott tips !!
Volgens mij hebben ezels wel een hogere schoft, mijn pony is nogal rond.
Heeft iemand ervaring met ezel-pakzadels die op een pony passen??

Moet een pakzadel net zo op maat gemaakt worden als een gewoon zadel?