dierenbegraafplaats

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 20:14

Ik was net weer even bij de dierenarts om iets op te halen voor mijn kat en ik zag daar toen een foldertje waar ik een exemplaar van heb meegenomen. Naar aanleiding van o.a. de topics van Laura (kat) en Esther (hond) leek het me wel zinvol om jullie te laten weten dat je niet verplicht bent je overleden hond of kat op de praktijk achter te laten of in de tuin te begraven. Ik kwam er net achter dat er in Hoevelaken een dierenbegraafplaats is. En die vraagt niet eens van die gekke bedragen: fl. 100,- voor het begraven van een kleine hond of kat, fl. 125,- voor een middelgrote en fl. 150,- voor een grote. Verder betaal je fl. 30,- per jaar aan grafhuur en daarvoor ga je een contract van minimaal 5 jaar aan. De aanschaf van een kat uit het asiel kost ook rond de 100 gulden (incl. sterilisatie en entingen), dus waarom niet je huisdier voor eenzelfde bedrag een waardige rustplaats geven? Zeker als je zelf geen tuin hebt is dit een mooie optie.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:49

Zo'n dierenbegraafplaats is bij ons in de buurt ook. Ik heb geen behoefte aan een grafje met steen en foto's en weet ik wat allemaal. En toch wilde ik hem niet achterlaten bij de veearts. We hebben Arko begraven bij mijn schoonouders op de boerderij. Onder de appelboom waar hij altijd de kat injoeg. Hij heeft het daar altijd leuk gehad en hij was er graag, dus was het een goede oplossing, en de plaats weten we zo wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 21:57

Bij mijn ouders in de tuin liggen ook twee katten begraven, en ook een groot aantal cavia's en konijnen. Daar liggen ze ook prima, ik zou het zelf ook zo doen als ik een tuin had. Maar ik woon op een etage, met alleen een balkon. Kan me voorstellen dat je in zo'n situatie best behoefte hebt aan een rustplaats voor je dier. Met zo'n adres heb je dan toch iets achter de hand als het moment gekomen is.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:11

Mijn kat ligt begraven in Hoevelaken... Onze vorige huisdieren hadden we altijd bij de dierenarts achtergelaten, en dat wouden mijn zusje en ik niet meer... Het is echt een hele mooie begraafplaats.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 00:20

Bij ons in de buurt is een crematorium voor huisdieren. Dat lijkt me ook wel wat. De dieren van mijn ouders zijn altijd in hun tuin begraven, maar die hebben dan ook een behoorlijk grote tuin. Wij hebben alleen een voortuin en achter is alles bestraat, dus dat is geen optie. Bij mijn ouders kan ook nog steeds, die wonen daar nog. Bij de dierenarts achterlaten lijkt me ook niet zo, hoewel dat meer voor jezelf is dan voor het dier. Wij hebben twee poezen van 16 en eentje van 8, ik hoop dat ze nog lang bij ons zijn en we die beslissing nog een tijd uit kunnen stellen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 13:26

bij ons op de tuin (kwekerij) liggen 2 geitjes, 2 poezen, en een hamster.
ik zou er ook geen behoefte aan hebben hoor

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:34

Ik heb pas mn hond op een dierenbegraafplaats laten begraven.En ik ben er heel erg tevreden over.Ze hebben overal respect voor en gaan op de juiste manier met je beestje om..niks gaat ruw en er komt geen 'smijt' werk aan te pas.
Ik heb nml een tijdje bij een dierenambulance gewerkt en je wilt werkelijk niet weten hoe ze daar met dode dieren omgaan Huilen
Vandaar dat ik zeker wilde weten dat dat absoluut niet met mijn hond zou gebeuren.En aan al mijn wensen hebben ze voldaan.
Dat dierenbegraafplaats zit trouwens in Zevenhoven.