Kieskeurige zeurpiet!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Kieskeurige zeurpiet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 15:44

Ik heb dus echt een erge bok! Toen ik net op stal kwam met Kore voerde ik haar vaak wat prestatiebrok bij omdat ze erg afviel (stress e.d.). Op den duur had mevrouw dat door en at ze haar gewone brok niet meer, en wachtte `s avonds op haar prestatiebrok, wat kennelijk lekkerder was..
Toen heb ik haar niet meer bijgevoerd, en at ze beetje bij beetje al haar basisbrok weer op. Nu geef ik haar na het rijden regelmatig een paar handjes muesli ter beloning en lekkerheid, maar nu heeft die Miep dat kunstje weer door, en laat de helft van haar basisbrok staan! Frusty
Wat nu? Ik heb nog bijna een hele zak kruidenmuesli waar ze echt verzot op is, en ze ziet er verder niet magertjes uit, maar wat nu met haar basisbrok? Ik probeer de muesli nu onregelmatig te geven (dus niet elke dag) zodat ze haar gewone brok opeet, maar het helpt niet altijd. Ook doe ik de muesli door haar brok wat ze heeft laten staan, maar die muts friemelt net zo lang met dat lipje totdat ze alle muesli gescheiden heeft! Boos!

Iemand tips?


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:53

De brok in een laag water uit elkaar laten vallen (word een soort pap) en daar de muesli doorheen Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:09

Toevoeging: Ik voer Kore niet zelf! Dat word op stal gedaan! Als je iets afwijkends wil hebben moet je dat zelf gaan voeren. De muesli is dus gewoon een extraatje...!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:25

Je zou misschien eerst haar basisbrok kunnen geven en als ze dat op heeft muesli...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:18

Ik weet niet in hoeverre je katten en paarden in dat opzicht met elkaar kan vergelijken, maar is het niet zo dat als ze echt honger krijgt dat ze dan vanzelf die brok wel op gaat eten?

Zo van: misschien vind ze muesli wel lekkerder, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zichzelf d'r om verhongert

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:20

Ik ken er ook zo één, brokken mengen met muesli. Ook friemelen net zolang dat de muesli op is en de brokken er nog liggen.... Gek wordt je ervan!!!
En ook ik voer niet zelf, dat doen ze op stal!
Hoe hard het ook klinkt, alleen brokken voeren, en de muesli maar even laten staan, dus ook niet tussendoor geven. (even op de zak kijken hoe lang het nog houdbaar is)
en in plaats van muesli als extraatje, geef je hem gewoon een handje brok.. Eens kijken hoelang hij dat dan nog volhoud.
Wie het kleine niet eert........ Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:54

hmpf, kwam net op stal, had ze dus bijna niks van haar brok op! Ik maar denken dat ze ziek was ofzo...! Ook had ze een beetje dik achterbeen. Ben toch maar gaan rijden, ik had les. Nou, uiteindelijk liep ze keurig netjes, dus niks ziek of kreupel.
Op stal heb ik de muesli met de brokken gemengd, en heeft ze nog de helft van alles op. Ik kon het niet laten muesli te geven, ze had zo netjes braaf gelopen, dat had ze verdiend. En ipv 3 handjes geef ik nu voortaan maar 1 of 2 handjes... we zullen zien!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:02

Shettylover schreef:
Je zou misschien eerst haar basisbrok kunnen geven en als ze dat op heeft muesli...


daar zat ik ook aan te denken!
ik zou nooit ander voer bij geven als ze het andere nog niet op heeft!
je paardje heeft gewoon door dat als ze niet al haar brok op eet ze toch nog wat van die meusli krijgt! je beloont haar gedrag eigenlijk vind ik, ze heeft het niet op en toch krijgt ze wat lekkers! dus ik vind het aan je zelf dat ze nu zo eet! gewoon de meusli afschaffen en alleen die brok laten eten!

Dag lieve mama...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:24

Goh, wat komt me dat bekend voor!
Ik ken er nog een die véééél liever muesli eet dan brok. Tja, hij krijgt beide. Dan eet hij eerst de muesli er uit, kijkt dan sipjes naar z´n voerbak en keert hem vervolgens z´n kont toe. Na een tijdje eet hij alsnog z´n brok, wanneer hij weer honger krijgt, denk ik. Het is niet ok, maar ja, op die manier sprijt hij zelf z´n voerbeurten en dat is wel weer ok Bloos

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 22:42

Gisteravond kwam ik op stal, en........ alles op!! Bak keurig glimmend van het likken enzo! Vingers aflikken Nou toen heb ik haar natuurlijk muesli gegeven en ook dat was zo achter de kiezen! Braaaaaaaf paard! Lovers

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:56

Haha nou die van mij eet dus alles.
Als ik haar een handje stenen voor de neus houdt zou ze het opeten bij wijze van spreken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:05

Als ze het de volgende morgen, voor de volgende voerbeurt maar op heeft, zou ik me niet zoveel zorgen maken en haar gewoon lekker haar muslie geven

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:36

Tja , ik ben dan misschien een zeurpiet....maar als die van mij haar voer niet met plezier opeet dan zou ik toch echt op een andere brok overgaan.

Niet tot vervelens toe hoor , maar als ze 1 bepaalde brok niet lekker vind , en een ander merk of soort wel , dan ga ik haar niet dwingen om het "vieze" op te eten.

Zou zelf ook niet altijd zuurkool hoeven Haha!

Rena vond haar Havens Basisbrok niet zo lekker ,
met lange tanden eten.... dat vind ik niet goed.

Ze doet haar best voor mij , en daar krijgt ze een lekker voer voor terug.
Bovendien , als ze het dan een keer niet zo makkelijk opeet , dan weet ik dat er echt iets mis is met het voer (die zak) of met haar gezondheid.

Dat overzicht ben je ook kwijt als je je paard een niet-smakelijke brok voorschoteld.

Wie weet mankeert er wel wat aan....

Maarja zoals gezegd ben ik daar heel makkelijk in hoor ,
dan verander ik wel een keertje van brok als ze daar meer plezier van heeft Lachen .

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:58

Wat een lastigerd zeg! Ik denk dat die manier van ArwenLune zeker zal werken... maar je zei al dat je niet zelf voert, dat is weer jammer. Is er ook niet iemand anders op stal die dat voor je wil doen? Verward Veel succes!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:05

whisje krijgt ook musli vind ze erg jamie maar zij krijgt het i.p.v biks (verwende knol)in emmertjes voor haar boks en dan geeft het personeel het

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:08

gelukkig eet die van mij alles wat je ook voorschotelt echt een vuilnisbak!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers