Tinkertje op het oog, wat vinden jullie ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 05:23

Pmarena, wakker worden, je moet nog maar even kijken bij het Tinker taxatietopic! 1800 euro is echt geen gekke prijs voor een Tinker van 2,5 jaar! 13 in een dozijn paarden bestaan trouwens niet!!!!!!!

Ik vind het een leuk beestje, wel wat aan de magere kant inderdaad......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:47

Inderdaad een leuk beestje op de foto. De prijs lijkt me heel redelijk, niet erg duur. Maar voordat je al te verliefd wordt, kun je toch beter eens gaan kijken!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:20

Ik heb hem ook zien staan op marktplaats, qua uiterlijk en koppie is het een tinker waar ik zelf ook verliefd op zou worden als ik Connor niet al had. En de prijs is gezien de tinkerprijzen nu niet zo heel gek, maar je kunt altijd kijken of er wat af kan Haha!.

Maar je moet hem uiteraard zien lopen voelen ed. Maar ik denk dat je dat zelf weet.

Succes

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:34

Haha! Rustig bokkers *LOL*

Zoals ik al zei , waarschijnlijk heb ik er geen kaas van gegeten Lachen

Ik had gewoon verwacht dat er minder voor gevraagd zou worden ,
omdat het bij meer "recreatie-rassen" dus altijd opvalt dat de prijzen vrij laag liggen. Het is totaal geen veroordeling over welk merk paard en of het leuk is of niet , maar dat valt gewoon altijd op dat prijzen voor een Fjord of Haf best laag liggen omdat er 13 in een dozijn gaan , dwz. er zijn er erg veel van. Het stikt tegenwoordig ook van de Tinkers dus het zou me niet verbazen als de prijzen daarvan ook vrij laag lagen tov de dressuur / spring - gefokte rassen.

En nu beweer ik dus niet dat een Tinker of wat dan ook niet heel fijn kan presteren in de dressuur/springsport , maar dat is niet HET doel van het ras natuurlijk.

Ik vind een Tinker een typisch leuk all-round recreatief paardje ,
net zo als een Fjord of Haf , en daarom verbaasd het me dat de prijzen blijkbaar zo hoog liggen !

Ik vind het raar dat je voor een on-ingereden Tinker evenveel moet neertellen als voor een leuke zelfde maat jonge goed ingereden sport-pony , en meer dan voor een hele leuke ingereden Fjord of Haf....

Wat is die meerwaarde van dat Tinker-ras dan t.o.v. andere rassen , vraag ik me af Lachen .

Nogmaals , dit is zonder ras-vooroordelen van mijn kant hoor ,
dat heel bokt niet meteen denk dat IK een sport-gefokt paardje meer waard vind dan een Fjord , want dat is helemaal niet zo.
De vraagprijzen ervoor liggen om 1 of andere reden nu eenmaal vrij laag voor een Fjord of Haf valt me op , en ik vraag me echt af wat nu de meerwaarde van een Tinker is tov deze 2 rassen.... Tinkers zijn er ook bij bosjes in Nederland tegenwoordig Lachen

Het valt me gewoon op gezien hoe de prijzen van andere rassen liggen ,
ik snap het niet zo goed Lachen .

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:52

Op dit moment zijn Tinkers gewoon "in". Als die hype weer een beetje over is zullen de prijzen ook wel weer wat zakken.
Persoonlijk vind ik een Tinker meerwaarde hebben vanwege de kleur, en dan vooral de variaties. Hafjes en Fjorden hebben bijna allemaal dezelfde kleur. Twee identieke Tinkers zal je niet snel vinden, qua kleur zijn ze dus allemaal uniek.
Daarbij komt nog dat Tinkers er in iets meer maten zijn. Je hebt Tinkers van 1.35 en van 1.65. Dat is bij Fjorden en Hafjes ook niet het geval.
Denk nu niet dat ik anti Haf en Fjord ben want dat is absoluut niet zo.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 12:21

CCCCorine"]
[quote="Yellowfish schreef:
zat meer te kijken naar de kwpn-ertjes, maar dan zat je toch weer met dat western...


Ik wil niemand beledigen, maar ik weet zeker dat een KWPN-er echt niet slechter is dan een Tinker op westerngebied. Ik zou er niet aan moeten denken om western te moeten rijden met een Tinker, juist omdat ik het type paard daar niet bepaald geschikt voor vind (te grof, zitten niet echt atletisch in elkaar en van nature geen supergalop).

Tinker op de foto vind ik er trouwens wel heel leuk uitzien! En als je van alles een beetje wilt gaan doen, lijkt het me best een heel leuk beest. De kleur is gaaf en die sokken vind ik ook heel schattig. Wees wel consequent, want een verwende Tinker is echt rampzalig...
[/quote]

Wat ik heb begrepen is dat tinkers het beter "aankunnen" om het zo maar te zeggen, en dan bedoel ik dus 3 verschillende manieren van rijden (dressuur, springen en western).. Een tinker is indd. grof, maar kan wel goed bewegen, verder, zoals ik al zei, ik wil niet op wedstrijdniveau te rijden, omdat wedstrijden me niet interesseren ! *LOL*

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:23

Khou niet zo van tinkers maar kvind dit een heel leuk beestje!! lieve oogjes en mooie tekening!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 12:26

Hij is idd een beetje aan de magere kant, maar dat kan veranderen, en over dat hengst zijn, ALS het wat wordt met de koop, dan blijft het geen hengst Knipoog Ik vind zelf 1800 een heel redelijk bedrag voor een tinkertje, het is misschien duurder als andere rassen, maar net als wat anderen zeggen, tinkers zijn nu gewoon "in"

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 12:28

** Clown VERSLAG Clown **
Nou ik zat dus bij mn vader in de auto, dus ik zeg, pap ik heb een leuk paardje gezien, hij heet owen en is blablablablabla etc. dus mn vader; wat vragen ze ervoor (*zucht, hoe kon het ook anders) dus ik zeg 1800, hij: ooh dat valt mee! nou misschien moeten we dan maar een keertje gaan kijken.. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Dus ik helemaal blij..
Maargoed, eerst maar eens kijken of het klikt etc. en dan nog een evt. keuring afwachten.. Pling

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:46

Nou ik hoop dat dit het paardje voor je wordt. Als ik nog geen tinker had, was ik ook gaan kijken naar dit paardje. Is echt helemaal mijn type, lief koppie, mooie bouw (in mijn ogen) en leuke kleur bont. Kortom helemaal mijn type haha.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:54

over het uiterlijk valt niet te zwisten, de ene vind het mooi de andere vind het minder..

de prijs, vraagprijs is de prijs die men er voor wil vragen, mischien niet de prijs die je er voor gaat betalen.(onderhandelen)..Maar 1800 is een nette prijs.

Je hoeft maar een half jaar te wachten om hem te gaan beleren je zou nu al een beetje kunnen beginnen met de beginstelen van longeren, maar niet overdrijvenmet iedere dag!!!!!!!!!!
veel wandelen en lekker knuffelen en in de wei en poetsen..

Altijd laten keuren door veearts! Goed de leeftijd laten na kijken niet dat je te vroeg gaat beginnen met beleren als het dier bv een jaar jonger blijkt te zijn. Dat maak je veels te vaak mee bij tinkers.

Even een afspraak maken met de mensen en live gaan bekijken zou ik zeggen..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 13:03

tinkernikky"]
over het uiterlijk valt niet te zwisten, de ene vind het mooi de andere vind het minder..
[/quote]
Idd, maar ik vind het idd een schatje Haha!

[quote="tinkernikky"]
de prijs, vraagprijs is de prijs die men er voor wil vragen, mischien niet de prijs die je er voor gaat betalen.(onderhandelen)..Maar 1800 is een nette prijs.
[/quote]
Het is idd de vraagprijd, en er zal ook gerust worden onderhandeld, maar opzich leek 1800 euro me een redelijke prijs voor zo een beestje.

[quote="tinkernikky"]
Je hoeft maar een half jaar te wachten om hem te gaan beleren je zou nu al een beetje kunnen beginnen met de beginstelen van longeren, maar niet overdrijvenmet iedere dag!!!!!!!!!!
veel wandelen en lekker knuffelen en in de wei en poetsen..
[/quote]
Precies ! Er zijn genoeg dingen waar je al mee kunt beginnen, en dat was ik ook zeker van plan ! Haha!

[quote="tinkernikky"]
Altijd laten keuren door veearts! Goed de leeftijd laten na kijken niet dat je te vroeg gaat beginnen met beleren als het dier bv een jaar jonger blijkt te zijn. Dat maak je veels te vaak mee bij tinkers.
[/quote]
Tuurlijk wordt hij gekeurd, lijkt me niet meer dan normaal ? Tong uitsteken

[quote="tinkernikky schreef:
Even een afspraak maken met de mensen en live gaan bekijken zou ik zeggen..

Goed idee... haha .. ! OK dan!
[/quote]

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:35

Yellowfish"]
[quote="tinkernikky"]over het uiterlijk valt niet te zwisten, de ene vind het mooi de andere vind het minder..
[/quote]
Idd, maar ik vind het idd een schatje Haha!

[quote="tinkernikky"]
de prijs, vraagprijs is de prijs die men er voor wil vragen, mischien niet de prijs die je er voor gaat betalen.(onderhandelen)..Maar 1800 is een nette prijs.
[/quote]
Het is idd de vraagprijd, en er zal ook gerust worden onderhandeld, maar opzich leek 1800 euro me een redelijke prijs voor zo een beestje.

[quote="tinkernikky"]
Je hoeft maar een half jaar te wachten om hem te gaan beleren je zou nu al een beetje kunnen beginnen met de beginstelen van longeren, maar niet overdrijvenmet iedere dag!!!!!!!!!!
veel wandelen en lekker knuffelen en in de wei en poetsen..
[/quote]
Precies ! Er zijn genoeg dingen waar je al mee kunt beginnen, en dat was ik ook zeker van plan ! Haha!

[quote="tinkernikky"]
Altijd laten keuren door veearts! Goed de leeftijd laten na kijken niet dat je te vroeg gaat beginnen met beleren als het dier bv een jaar jonger blijkt te zijn. Dat maak je veels te vaak mee bij tinkers.
[/quote]
Tuurlijk wordt hij gekeurd, lijkt me niet meer dan normaal ? Tong uitsteken

[quote="tinkernikky schreef:
Even een afspraak maken met de mensen en live gaan bekijken zou ik zeggen..

Goed idee... haha .. ! OK dan!
[/quote]
[/quote]

Nou dan wens ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier met het bezoeken van dit super tinkertje.. *LOL*
Want volgens mij heb je je hart al verloren, nu nog even checken of het in het echt ook helemaal is wat je zoekt..

idd,ik vind 1800 ook helemaal geen verkeerde prijs hoor..maar mischien kun je dan kosten als van de keuring er lekker afpingelen..
alles is mooi mee genomen, drukte maken over een zadel hoef je lekker voorlopig toch niet..lekker onbezorgt genieten en kennis maken met je nieuwe tinker vriendje..

succes hoor, ik denk dat we wel op de hoogte gehouden worden hoe het is gegaan???
doegie
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 26-10-03 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:36

ja, want het moet natuurlijk ook klikken he, anders wordt het niks

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:16

SuperRoos schreef:
ja, want het moet natuurlijk ook klikken he, anders wordt het niks


Lijkt me logisch Haha! Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:18

*LOL*
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 26-10-03 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:21

tinkernikky schreef:
Nou dan wens ik je heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier met het bezoeken van dit super tinkertje.. *LOL*
Want volgens mij heb je je hart al verloren, nu nog even checken of het in het echt ook helemaal is wat je zoekt..

idd,ik vind 1800 ook helemaal geen verkeerde prijs hoor..maar mischien kun je dan kosten als van de keuring er lekker afpingelen..
alles is mooi mee genomen, drukte maken over een zadel hoef je lekker voorlopig toch niet..lekker onbezorgt genieten en kennis maken met je nieuwe tinker vriendje..

succes hoor, ik denk dat we wel op de hoogte gehouden worden hoe het is gegaan???
doegie


Tuurlijk worden jullie op de hoogte gehouden ! Als jullie dat willen tenminste Haha! Haha!
Ik heb mn hart idd verloren.. zucht,... nou, ik ben nu nog een beetje over en weer aan het emailen met de eigenaresse, over zijn karakter etc, heb nu gemaild met als vraag od hij papieren heeft, niet dat het mij iets uitmaakt, maar goed Knipoog toch maar even gevraagd, vanavond ga ik weer ff mijn vader bellen, of ik een afspraak kan gaan maken etc...

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:50

haha je bent er echt helemaal weg van he. Haha!

hij ziet er ook leuk uit op de foto, hoop dat het wat word.

en we willen wel weten hoe het afloopt he! Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:54

Fonnie schreef:
haha je bent er echt helemaal weg van he. Haha!

hij ziet er ook leuk uit op de foto, hoop dat het wat word.

en we willen wel weten hoe het afloopt he! Knipoog


Idd, ben er weg van, en niet alleen door de foto's hoor, maar ook door de karakteromschrijvingen etc. echt een paardje voor mij Haha!

Oke, ik hou jullie op de hoogte Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:03

ik vind het een mooi paardje Lachen hele gave aftekeningen wel (n ik hou niet zo van tinkers, dus dat zegt wat Knipoog)

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:07

mooie prijs voor n mooi paardje
wel checken of de leeftijd goed is he? OK dan!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:40

Wauwie douwie dat zou een leuke hengst voor de fokkerij kunnen zijn! ?Misschien een ideetje!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:44

ik vind de kleuren echt top
verder vind ik hem wel mooi ook hoor

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:48

ene als het door gaat en je hebt hem onder het zadel en goed in het verkeer kan je een x mee op een ritje..

kijk eens op de site http://www.tinkerwereld.com
wij gaan a.s zondag met een leuk ritje mee in brabant.
allemaal tinker freaks daar op de site en forum..

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:05

Ik vind hem heeeeel mooi. Was de advertentie ook tegen gekomen en heb er ook al bij zitten kwijlen Haha!

Ik hoop dat het wat voor je is, je houd ons vast wel op de hoogte toch? Lachen