Bulli Bulli! Bulli Bulli!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 11:38

Ik ben zo blij! Zoals jullie misschien wel weten heb ik een paard dat hoefkatrol heeft. De afgelopen drie maanden ben ik, omdat ze weer meer last had, aan het kl..ien geweest met speciaal beslag (eggbars met zooltjes en siliconen) wat wel wat hielp, maar niet genoeg. Uiteindelijk ben ik naar mijn vorige smid gegaan, en hij heeft haar met gewoon beslag weer goed gekregen. Ongeveer gelijktijdig ben ik min of meer met knikkende knieen begonnen met het toedienen van Gallium Nitrate (zie medisch forum) en ik moet zeggen na ongeveer een week werden haar passen ruimer en haar ´attitude´ weer vanouds: ze is er weer helemaal bij. Ik rijd ondertussen weer een paar weken min of meer voorzichtig met haar, veel rechte lijnen zo min mogelijk cirkels en geen ´gekke´ dingen. Ik heb al weer zo om haar moeten lachen (en dat was al lang geleden), mijn zus zei al: hang er een sulki achter en ze kan zo de drafbaan op. Met een rotgang draafde ze door de bak en liet zich bijna niet stoppen, ze had er echt plezier in! Heerlijk!!! Galop? Het zelfde verhaal: hard harder hardst! En probeer dan maar eens op een paard met zo´n instelling duidelijk te maken dat ze het eerst rustig aan moet doen! Haar pezen moeten immers langzaam weer oprekken na al die rust.
Maar al met al durf ik nu pas voorzichtig te zeggen dat het nu goed gaat met Raci (met het risico dat ik morgen hier weer het tegendeel neer moet zetten). Nou vraag je je misschien af waarom in de titel Bulli Bulli staat? Nou Raci heet voluit Raci Bulli en ze heeft een paar jaar geleden het lijflied ´Bulli Bulli´ gekregen. Dit kennen jullie vast wel als Wooly Bully (Wooly Bullyyyy Wooly Bully, Wolly Bully...enZ)! Dit lied past voor het eerst sinds tijden weer bij haar!
Ik ben helemaal happy!! Het is misschien niet echt ´een bericht van de dag´ maar dit leek me een goede plek om het neer te zetten.

Groetjes,
Jolande

_________________
Don´t just ride... Slide!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jolande op 2001-10-13 11:39 ]</font>


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 12:25

Fijn zeg dat het weer lekker gaat. Hopelijk blijft het zo, maar blijf vooral positief. Geniet maar er maar lekker van, kan mij helemaal voorstellen hoe blij je moet zijn!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 12:50

gefeliciteerd jolande ,goed nieuws ,ben blij dat galium nitrate zo goed aanslaat,ik had van horen zeggen weer z`on probeersel, ik kende het niet,heb dan ook nooit met hoef katrol te maken gehad. nog maals dat het maar nog beter mag gaan met bulli

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:09

Gaaf. wat een enthousiast verhaal. Altijd leuk om positieve verhalen te lezen.

Ben echt blij voor je dat het zo goed gaat.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:31

Haha! Dit is pas een positief verslag van de dag. Wat fijn dat het weer gaat. Gefeliciteerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:12

ik hoop heel erg dat het in stijgende lijn verder gaat met Oelie boeli (vind ik nog leuker voor Raci). Vooral dat het ligt aan dat gallium Nitrate. want als het daaraan ligt, hebben we een geneesmiddel erbij voor een beengebrek wat al veel paarden bij de slacht heeft doen belanden. het zou mooi zijn als paarden er voortaan voor te behandelen zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, PowerPoef, Raineri, SannevZ, Vagabondo en 124 bezoekers