Wie gebruikt Aubiose?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 13:41

Ik ben heel erg benieuwd wie Aubiose als stalbodem gebruikt en wat je ervaring is. Vind je het in verhouding duur of juist niet (zoals ze in de advertenties zeggen) en of het cht goed bevalt. Verward

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:53

bedoel je niet auboise? In engeland hadden ze een aantal paarden op deze bodem staan. Zij waren er erg tevreden over alleen hadden ze wel een poeder dat ze elke dag over de bodem uitstrooide, volgens mij om de bodem te neutraliseren ofzo omdat dat beter is voor de hoeven. Je had ook relatief weinig mest, omdat je niet zoveel uit de stal hoefde te halen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 14:06

Het gaat om hennepstrooisel....

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:26

volgens mij heet het dan toch auboise, of het heet in engeland anders Verward nu ja, ik geloof dat we het in ieder geval wel over hetzelfde hebben. Iets war zij last van hadden was dat het niet voor ieder paard geschikt was, paarden die gingen graven of gewoon erg rommelig waren deden het beter op een andere bodem, kwestie van uitproberen dus.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:21

Aubiose en hemparade =allebei hennepstrooisel

Ik heb het allebei gebruikt Aubiose is de duurste.
Na een test over strooisels in het blad BIT ben ik naar volle tevredenheid overgestapt op koolzaadstro van Flevo.Goedkoper en goed!per 25 pak F13,25

_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-10-13 20:51 ]</font>

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:29

Zelf gebruiken wij geen aubiose, maar er heeft hier een paard gestaan om te herstellen van koliek, die hij had gekregen van de aubiose, hij at er namelijk van. Het scheelde niet veel of hij had het niet gered. Al met al dus niet zo'n positieve ervaring met aubiose.

gr. martha

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:41

Vera, ik heb idd ook van diverse kanten gehoord dat paarden Aubiose graag eten met als gevolg koliek. Je moet dan al gaan spuiten met spul zodat ze er niet van eten.
Aubiose is trouwens een van de duurste strooisels. Bij de fouragehandel raadden ze het zelfs al, terwijl ze het wel verkochten Verward .

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 20:21

hallo vera, ik heb zelf aubiose gebruikt voor mijn paard en mijn ervaringen zijn positief, je moet als je iedere keer een nieuw pak in de stal uitstrooid, het hennep nat maken om eten ervan tegen te gaan.
of het duurder in gebruik is ligt van het paard af, het ene paard mest en plast meer als het andere Verward Misselijk waardoor je meer of minder hoeft uit te mesten.
het is wel een voordeel dat je de stank in de stal veel minder ruikt als bij stro of zaagsel Sigaar
dus wat ik jou kan adviseren is gewoon het een keer te proberen heb ik ook gedaan, bij mij was het te duur omdat ik nog al een paard heb wat veel echt veel doet mesten en dat kost dan wel wat pakken per maand, dus probeer het gewoon en doe zo je eigen ervaring op. Haha!
je kunt wel iets aan nemen van andere mensen maar probeer het zelf,
groetjes punky Lovers Haha! Clown Lachen Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:49

Ik ben wel positief over aubiose. Waar ik nu op stal sta gebruiken ze het al jaren, ze hebben namelijk niet zoveel gelegenheid om mest af te voeren. Of het goedkoper is durf ik niet te zeggen, ik ga niet over de inkoop Lachen
Maar het scheelt wel wat voor paard je hebt, mijn vorige pony verbruikte 2 pakken per week, mijn paard iets meer als één!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:14

Hoi Vera, ik gebruik vlasstro, lijkt er een beetje op. Bij de merrie werkt het perfect, daar kan ik alle mestballen netjes verwijderen waardoor het weinig werk is en schoon blijft. Bij de ruin echter wordt het een zooitje. Hij loopt of schraapt veel waardoor de mestballen altijd verspreid worden, niet weg te halen dus. Je hebt wel veel minder mest-afvoer maar de prijs valt wel tegen. Als je het een beetje schoon wil houden ben je tussen de 1 en 2 pakken per week kwijt om bij te strooien en dan begin je nog eens met 7 pakken per box in mijn geval. Kortom best duur.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 10:51

Hoi Astrid!
Waar haal jij dat vlasstrooisel? Of laat je het bezorgen? In principe zijn alle 4 de paarden redelijk netjes dus dan zou het moeten werken.... Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:08

De mensen van wie mijn pony eerst was gebruikten het in de winter onder het stro, omdat het anders zo nat werd. Hij plast nogal veel. De stal bleef inderdaad een stuk droger, maar het was wel kostbaar. Doordat hij ook op stro stond at hij er niet van. Hij at het stro! 1 a 2 keer per week haalde ik de doorweekte plekken weg, de rest van de week haalde ik het schone spul wat meer naar binnen op de natte plek. De stank in de tal werd ook minder. Bij de volgende stal werd zaagsel gebruikt (heel fijn), dit werkte ook lekker, maar kon minder opnemen en stonk meer.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 16:13

Ik gebruikte vroeger Aubiose maar nu gewoon vlas. Het vlas is goedkoper dus ...
Wel heb ik er een misschien wel bijzonder ervaring mee. Ik gebruik het namelijk ook in de kattenbak en heb het volgende ondervonden. Als ik aubiose in de kattenbak doe, blijft de bodem van de kattenbak droog, ook de bovenkant blijft netjes droog. Doe ik er vlas in, dan blijft de bovenkant wel droog, maar als ik de bak uitkuis dan is telkens de bodem van de kattenbak nat van de urine. Ik denk dus dat Aubiose iets beter absorbeert nog dan vlas.

groetjes